Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht door Arno »

Afbeelding

Verpakking
Habana daydream wordt verkocht als bulktabak in hoeveelheden van 2, 4, 8 en 16 oz. Ikzelf had een samplezakje gehad van Upper Ten.

Samenstelling
Virginias, perique, ongezoete zwarte cavendish met een beetje latakia en sigaarblad.

Geur vanuit de verpakking
Een beetje moeilijk, het is een natuurlijke tabak dus in ieder geval een natuurlijke geur. Beetje aarde-achtig, licht peperig.

Smaak
Whowww!! De smaak is VOL, overweldigend, zwaar. Het sigaarblad kickt er meteen in ondersteund door de latakia. Volgens een hoop andere reviews is het een heel gebalanceerde tabak maarre, dat vond ik niet zo.. De eerste bowl was de tabak iets te droog en vlogen de smaken alle kanten op. Het matchte gewoon niet. Het sigaarblad met de wat zoetere virginia's.. De smaken werkte elkaar tegen. Maar goed, tabak tikje bevochtigd, een nieuwe kans. Volgende bowl was de balans tussen de virgina's en het sigaarblad ietsje beter maar jemig.. Een bowl hiervan leegroken... *Pfffff* Alsof je een uitgeputte marathonloper bent en de finish nog steeds niet in zicht is. Even doorbijten dus. De derde en laatste bowl heb ik ook niet helemaal opgerookt.. Het sigaarblad was te zwaar voor mij en de latakia maakte dat alleen maar erger. Daar konden de cavendish en virginia's niet tegenop boksen.

Brandbaarheid
Niets mis mee. Zelfs na de tabak te hebben bevochtigd heb ik maar weinig hoeven bijvlammen.

Roomnote
Deze tabak heb ik buiten moeten roken (mag niet binnen roken in het vakantiehuisje) dus misschien dat iemand anders dit kan aan/invullen?

Varia
Wat een nicotinebom! Bij de eerste bowl had ik gelukkig goed gegeten maar ik voelde aan m'n maag dat er veel vitamine N inzat. Na de tweede bowl was ik helaas wel wat misselijk.. Bij de derde ben ik maar op tijd gestopt voordat het misging..

Prijs
Voor een 2 oz. zak betaal je bij 4noggins $7.99 (± €5.59) Een prima prijs dus.

Conclusie
Als je houdt van zware sigaren en een stevige nicotinestoot dan is dit je tabak. Zo niet, blijf er dan vanaf tenzij je houdt van een uitdaging en van tevoren goed hebt getafeld. Sigarenblad en andere tabak schijnt niet goed te matchen. Een van de enige tabakken waar dit wel goed bij schijnt te gaan is Balkan Sobranie Virginia no. 10 maar helaas heb ik nog niet de kans gehad die te roken..
Afbeelding

drfretboard

Re: Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht door drfretboard »

Sounds terrific! :mrgreen:

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht door Bert van Hell »

Zo te zien vermaak jij je uitstekend in je vakantie, Arno. :lol:

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht door Arno »

Tsja Bert, met het huidige slechte weer kan ik niet veel meer doen als roken onder de overkapping en reviews schrijven :wink:
Afbeelding

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht door Bert van Hell »

Vandaag is het hier lekker weer, Arno. Hopelijk pik jij daar ook nog wat van mee.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht door Arno »

Bert van Hell schreef:Vandaag is het hier lekker weer, Arno. Hopelijk pik jij daar ook nog wat van mee.
Jazekers! Zie de foto :wink: Vandaag was de eerste dag met redelijk wat zon en hogere temperaturen. Hopen dat het zo blijft...

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 482
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht door Upper Ten »

Arno, je schrijft dat je het als een nicotine bom hebt ervaren.
Ik heb het als een gewone tabak ervaren die op mij niet veel indruk heeft gemaakt.
Ik zal hem zeker niet bestellen na de sample van 4 Noggins
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht door metaltommy »

mij lijkt ie interessant op dat sigaren blad na, altijd als ik lees dat er sigarenblad inzit ben ik huiverig dat de tabak teveel naar sigaar zou kunnen smaken.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht door St Patrick »

Die tabak ziet er erg lekker uit Arno... Kijk je uit dat je niet verbrandt...:)
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Cornell & Diehl - Habana Daydream

Bericht door Arno »

St Patrick schreef:Die tabak ziet er erg lekker uit Arno... Kijk je uit dat je niet verbrandt...:)
:B
Ja lach maar :P Ik was mijn hoed vergeten mee te nemen van thuis.. Vandaag met die hitte in Trier nog maar een goedkope gekocht :)
Afbeelding

Plaats reactie