Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Arno »

Afbeelding

Afbeelding

Hiero een nieuwe tabak van me: Duke of Alba. De basis voor deze tabak is een oud blik Torben Danks Orient (pure cavalla en yenidje) die ik van Dukdalf over heb genomen. En Dukdalf verklaart ook meteen de naam van de tabak. Een dukdalf is een in het vaarwater staande zware paal of constructie waar vaartuigen aan vastgelegd kunnen worden. De term is waarschijnlijk een verbastering van duque de Alva ofwel diens Franse naam le Duc d' Alve (Hertog van Alva, in het Engels Duke of Alba). Tijdens de Tachtigjarige Oorlog gooiden de watergeuzen o.a. in Den Briel (tegenwoordig Brielle) hun trossen om de meerpalen en riepen daarbij duc d'Albe omdat zij ook graag de strop om de nek van deze hertog wilden gooien. Zo ontstond het begrip dukdalf.
Het artwork is een schilderij waarbij de Hertog van Alva Rotterdam binnen vaart.

Het is een tabak die veel latakia bevat. Meer als de Inner Circle. Ook iets minder aan Virginia's. De hoofdspelers zijn dus echt de twee latakiasoorten Syrische (in zoverre het de echte is, volgens het blikje wel, maar ja..) en Cyperse en de oriëntaalse tabakken.

Het is een "limited edition" tabak die helaas niet voor de verkoop zal zijn. Dit natuurlijk door het oude blik Torben Danks Orient (pure cavalla en yenidje) die niet meer verkrijgbaar is. Ik heb er gewoon weinig van.. Wel ga ik sommige mensen volgende week een sample sturen en dan hoop ik dat die eerlijk zeggen wat ze ervan vinden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Martin Romijn »

Klinkt veelbelovend! Mooi artwork trouwens !!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Upper Ten »

Onze masterblender blijft experimenteren. Er kunnen alleen maar excellente mixtures uitkomen.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door St Patrick »

Hey Vangore... Je bent weer lekker bezig vriend... Wanneer maak je nu eens een tabak waar ik mijzelf in kan verliezen. Dan neem ik meteen een paar kilo van je af, scheelt weer een ritje naar Aken. Hoewel dat wel heeeellll erg gezellig was. Qua een nieuwe Vangore Bacci: Een lekkere pure virginia met een beetje perique mag van mij ook wel eens...
:lol: :P :lol:

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Bart Iron »

Prachtig Arno!!

Als schot voor de boeg: Hoe kunnen mensen het nooit vergeten als ze het al nooit als herinnering hebben gehad? :wink:
Een plagerige steek onder water.
:mrgreen:

oeps, de laatste zin iets te vluchtig gelezen. Excuseer.
:| Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Arno »

St Patrick schreef:Qua een nieuwe Vangore Bacci: Een lekkere pure virginia met een beetje perique mag van mij ook wel eens...
:lol: :P :lol:
Komt eraan, dat is het volgende project ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Luys »

Ik krijg bij Arno's geexperimenteer altijd gemengde gevoelens: Positieve omdat 'ie van die juweeltjes weet te blenden. Negatief omdat d'r altijd zo verdomd weinig van beschikbaar is :twisted:

Maar ja, dat hebben de exclusieve ingredienten die hij gebruikt wel in zich... Ben benieuwd naar de reviews!
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door St Patrick »

Arno schreef:
St Patrick schreef:Qua een nieuwe Vangore Bacci: Een lekkere pure virginia met een beetje perique mag van mij ook wel eens...
:lol: :P :lol:
Komt eraan, dat is het volgende project ;)
My,my,my,my,my,my,my,my,my,my.....
Maw ik ben erg benieuwd naar deze tabak, en mocht je een slachtoffer zoeken om te proeven dan wil ik mijzelf best hiervoor beschikbaar stellen...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door janneman »

Mooi Arno, zowel in het tabak maken als in het artwork! EN leuk om er meteen ook zo'n toelichting bij te hebben.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Pieter »

Gefeliciteerd met dit overduidelijke succes. Ben inmiddels al lang door mijn sampletje Inner Circle heen... Dat was zeker niet mis!
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Arno »

Het moet nog maar blijken of het een succes wordt. Niemand heeft de tabak nog gerookt :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door dr. Watson »

Het beloofd een uitstekende tabak te worden. Erg mooie naam en prachtig etiket overigens.
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Kapitein Haddock »

Heb jij nu je naam verengelst? :P

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Arno »

Kapitein Haddock schreef:Heb jij nu je naam verengelst? :P
Nee hoor... :roll:



Ok vooruit jawel... Maar ja, ik denk niet dat mensen zitten te wachten op "Goor Tabak" :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Mus »

Vangore? Zijn da ore waarmee da ge kunt vange? Zoiets as flapore?

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Kapitein Haddock »

Maar nu is het "Gore Tabak".

Goed, bij deze ben ik mijn kans op een sample (proefstaal) kwijt. :D

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Eliminator »

Artwork is weer van grote klasse, ik sluit me aan bij de rij wachtende op de nieuwe Vangore mixture :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Bommel »

Weer een project die wij allen met spanning volgen.
Een dure mixture met een zeldzaam tabak.
Go For It Arno.
De verpakking zet ons al in een warme gloed.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Arno »

Toch altijd leuk om te merken hoe een mixture smaakt na 2 maanden samengeperst te hebben gezeten in een weckpot. De latakia is meer mellow geworden (sorry Upper Ten! :wink: ) en heeft zich meer gemengd met de oriëntaalse tabakken. Op hun beurt zijn de oriëntaalse tabakken iets minder "tangy" geworden. Oftewel, alle smaken hebben zich goed gemengd :) Toch leuk, met een latakiagehalte van 50% verwacht je een latakiabom maar dat is het niet. Eigenlijk lijkt de tabak nu veel op Inner Circle. Ook niet gek want voor een deel zijn het dezelfde ingrediënten. Alleen heeft deze mixture iets meer ballen :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door culann »

Klinkt goed Arno! Klinkt wederom als een zeer goed geslaagd experiment als ik dat zo lees :D

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Mus »

"Goor" is overigens een ander woord voor zowel "moerassig land" als "kasteel". Misschien kun je daar een leuke "merknaam" mee verzinnen? "Kasteelheer" (Engels "lord of the manor", Frans "seigneur du manoir") ofzo? :)

Winslow Collector

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Winslow Collector »

Mus schreef:"Goor" is overigens een ander woord voor zowel "moerassig land" als "kasteel". Misschien kun je daar een leuke "merknaam" mee verzinnen? "Kasteelheer" (Engels "lord of the manor", Frans "seigneur du manoir") ofzo? :)
En met Duke of Alba dacht ik in eerste instantie aan Schotland (Alba is een oude Gaelic naam voor Schotland).

Maar Arno, wederom alle lof voor jouw artwork en jouw gedrevenheid en aromaspecifieke hobby om hiermee bezig te zijn. Chapeau.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Eliminator »

Overigens,.... (om de 'merken en recenties' een beetje overzichtelijk te houden), wat wordt het nou ?
Arno Vangoor - Inner Circle
of
Arno Vangore - Duke of Alba

:wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Arno »

Mus schreef:"Goor" is overigens een ander woord voor zowel "moerassig land" als "kasteel". Misschien kun je daar een leuke "merknaam" mee verzinnen? "Kasteelheer" (Engels "lord of the manor", Frans "seigneur du manoir") ofzo? :)
Kasteelheer van moerassig land? Lord of Swamp Tobacco? Neh :P

@Eli: Arno Vangore please :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Arno »

Vandaag gaan trouwens ook de samples de deur uit. De receptioniste is er niet op het werk dus zodoende kan ik alles zelf op kosten van de baas versturen :mrgreen:
Alvast excuses voor iedereen die geen sample ontvangt. Ik zou absoluut graag iedereen voorzien maar m'n voorraadje is echt maar klein.. :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Vandaahl »

G(r)aaf gedaan Arno! :lol: Heel mooi artwork!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Bommel »

Arno schreef:Alvast excuses voor iedereen die geen sample ontvangt. Ik zou absoluut graag iedereen voorzien maar m'n voorraadje is echt maar klein.. :?
Heel begrijpelijk Heer Arno, dit is tabak voor fijnproevers.
En de Meester moet zelf genoeg overhouden om van zijn creatie te kunnen genieten.
Naar wat ik lees is dit een eenmalige Mix dus ernstig uniek.
Geniet ervan allen die een Sample heeft mogen vergaren en besef dat dit een uiterst bijzondere tabak is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Dukdalf »

Vanochtend werd ik blij verrast door een mysterieus maar sterk geurend envelopje op de deurmat. Anonieme aanbidders, dacht ik even, maar voor Valentijn is het te vroeg. Het bleek een sample van Duke of Alba (dat verklaarde ook het waggelen van de postbode) en nu ik het draadje gelezen heb begrijp ik ook dat ik een sleutelrol gespeeld heb bij de geboorte van deze blend :wink: Helaas is die Torben Dansk hier ook op. Deze Duke of Alba ruikt fantastisch Arno, het zal precies mijn soort tabak zijn. Hij doet me enigszins denken aan de oude Standard Mixture van Dunhill (die heb ik nog wel :mrgreen:). Hartelijk dank alvast en ik laat zeker even weten wat de allesbepalende vuurproef heeft uitgewezen.

Jan

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Eliminator »

Arno schreef: @Eli: Arno Vangore please :)
Okay, dan heb ik het topic van de Inner Circle bij deze even hernoemd naar Arno Vangore - Inner Circle
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Duke of Alba

Bericht door Arno »

Dukdalf schreef:Vanochtend werd ik blij verrast door een mysterieus maar sterk geurend envelopje op de deurmat. Anonieme aanbidders, dacht ik even, maar voor Valentijn is het te vroeg. Het bleek een sample van Duke of Alba (dat verklaarde ook het waggelen van de postbode) en nu ik het draadje gelezen heb begrijp ik ook dat ik een sleutelrol gespeeld heb bij de geboorte van deze blend :wink: Helaas is die Torben Dansk hier ook op. Deze Duke of Alba ruikt fantastisch Arno, het zal precies mijn soort tabak zijn. Hij doet me enigszins denken aan de oude Standard Mixture van Dunhill (die heb ik nog wel :mrgreen:). Hartelijk dank alvast en ik laat zeker even weten wat de allesbepalende vuurproef heeft uitgewezen.

Jan
Is goed, veel rookplezier Jan! :)
Afbeelding

Plaats reactie