Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door jarnogab »

Hoewel ik nog steeds beginnend pijproker ben (ik beschouw mezelf nog steeds zo na ochottekes een klein jaar roken), heb ik het voorbije jaar toch een paar keren latakia gepoogd te roken. Geen van deze keren beviel me uitermate - zonder hierbij latakia af te schrijven. Een mens zijn smaak verandert en soms ontstaan trouwens "acquired tastes". Ik zou al helemaal geen verschil kunnen waarnemen tussen de soorten latakia. /edit: ik herinner me wel eens een sampletje dat Sillem's Black heette geloof ik. Ik denk dat hier de latakia werd aangevuld met black cavendish om het wat te verzachten en dit beviel me stukken beter.

Maar Arno: complimenten voor deze nieuwe tabak van je, en voor een beschrijving die zelfs mij zou kunnen verleiden deze tabak te proberen. Ik realiseer me dat dit geen waardeoordeel over de tabak inhoudt, wat overigens nog steeds het belangrijkst is. Maar iemand die mooie beschrijvingen kan geven over tabak (niet alleen deze maar ook je andere recensies), nou dat wijst toch op liefde voor tabak an sich. En is dit geen belangrijke voorwaarde om goede tabak te kunnen ontwikkelen?
Ook het artistieke aspect weet weer tot de verbeelding te spreken, chapeau dus!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door dr. Watson »

Inmiddels heb ik er meerdere pijpjes van geproefd in verschillende pijpen. In tegenstelling tot je voorgaande creaties vind ik dat deze tabak een bepaalde eigenzinnigheid en kracht mist. Dit betekent niet dat hij slecht is.
Het zoetje wat je toegevoegd hebt proef ik duidelijk. Misschien is dat de perique? Verder proef ik dat de tabak tamelijk mild is. Afgezien van het toegevoegde zoetje kreeg ik associaties met Dunhill standaard mixture: deze bestaat ook uit een samenvoeging van turkse tabak en virginia.
Misschien is de mildheid ontstaan omdat de virginia inmiddels behoorlijk is gerijpt? Naast het zoet zoetje proef ik - hoe raar het ook klinkt - water....
Bovenstaande is overigens niet mijn eindoordeel van de tabak. Op dit moment ben ik nog in het verkenstadium van het testen van de tabak. Dit is voor mij dan ook het leukste aan het pijproken.
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door Tati60 »

Tati60 schreef:Vandaag is een sample in de bus gevallen... Heel hartelijk dank daarvoor. Ik ga deze Count eens rustig uitproberen vanavond. De geur van de tabak laat al het beste vermoeden. Ik meld me wel weer.
Al van vijgen voor Pasen gehoord :-) Heb het proeven noodgedwongen even moeten uitstellen, maar inmiddels heb ik de Count of Constantinople uitvoerig (drie pijpen) aan de tand kunnen voelen. Het moet me van het hart: ik vond de Duke of Alba beter. Het aroma van deze tabak als je de sample opent is lekker, maar onbestemd. Bij de Duke had ik die geur van kaneel, die me sindsdien bijgebleven is. Zoiets heeft deze tabak niet. Maar een tabak moet gerookt worden, nietwaar? En dat is een meevaller. De latakia is mooi aanwezig, de smaak is vol, een beetje romig, mild, speciaal... Alleen : ik kan het niet zo goed thuisbrengen. Hij is alleszins een pak milder dan de Dunhills (EMP en NC) die ik ken, maar hoe dat komt, weet ik niet. Misschien ligt deze tabak het dichtst bij Britt's Balkan van 4Noggins? De roomnote is aangenaam verzekert mijn vrouw me. Vreemd is dat ik me nog prima herinner hoe Duke of Alba smaakte. Deze tabak is vlakker, minder typisch (of hoe moet ik dat uitdrukken), maar ik vind hem best lekker. Dus : doorgaan Arno met de experimenten. En als je ooit op grote schaal begint, word ik klant.
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door Bart Iron »

Het is grappig.

Ik zit je stukje te lezen, Tati en terstond krijg ik de geursensatie weer.
Niet dat je denkt aan de geur, maar hem ook echt ervaart.

Dank je wel.
:D

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door Arno »

Dank voor de review Tati60! En eerlijk gezegd, ik vind Duke of Alba ook beter.. Maar ja, waar vind je nog pure yenidje en cavalla?? Ik denk dat het milde echt komt door de Syrische latakia. Laatst heb ik McClelland Three Oaks Syrian gerookt en dat is ook al zo'n milde tabak. Ikzelf ben wat meer van de assertieve latakia tabakken maar Count of Constantinople was een goede leerschool.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door Tati60 »

Arno schreef:Ik denk dat het milde echt komt door de Syrische latakia. Laatst heb ik McClelland Three Oaks Syrian gerookt en dat is ook al zo'n milde tabak.
Dat klopt Arno. Ik ken die Syrian Three Oaks en daar ligt jouw Count of Constantinople heel dicht bij. Ik hou daar wel van, maar een beetje meer karakter mag ook. Enne... toch goed als je eigen blends in de buurt komen van die van McClelland, niet? ;-)
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door Arno »

Tati60 schreef:
Arno schreef:Ik denk dat het milde echt komt door de Syrische latakia. Laatst heb ik McClelland Three Oaks Syrian gerookt en dat is ook al zo'n milde tabak.
Dat klopt Arno. Ik ken die Syrian Three Oaks en daar ligt jouw Count of Constantinople heel dicht bij. Ik hou daar wel van, maar een beetje meer karakter mag ook. Enne... toch goed als je eigen blends in de buurt komen van die van McClelland, niet? ;-)
Ik heb liever dat ze in de buurt komen van GL Pease :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door St Patrick »

Maakt niet uit toch, ze zijn iig heel erg lekker...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door Tati60 »

Arno schreef:
Tati60 schreef:
Arno schreef:Ik denk dat het milde echt komt door de Syrische latakia. Laatst heb ik McClelland Three Oaks Syrian gerookt en dat is ook al zo'n milde tabak.
Dat klopt Arno. Ik ken die Syrian Three Oaks en daar ligt jouw Count of Constantinople heel dicht bij. Ik hou daar wel van, maar een beetje meer karakter mag ook. Enne... toch goed als je eigen blends in de buurt komen van die van McClelland, niet? ;-)
Ik heb liever dat ze in de buurt komen van GL Pease :wink:
Zie het nu pas... Ja natuurlijk : GL Pease!!! Stom van ons, maar je weet wat ik bedoel. :wink: :wink:
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door dr. Watson »

Ik heb de tabak een tijdje laten liggen en heb hem inmiddels weer gerookt. De tabak is duidelijk ten goede veranderd.
De tabak heeft een mooie volle rook; het zoetje is meer naar de achtergrond verdwenen. Water proef ik niet meer.
Een hele fijne balkantabak!
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door Arno »

dr. Watson schreef:Ik heb de tabak een tijdje laten liggen en heb hem inmiddels weer gerookt. De tabak is duidelijk ten goede veranderd.
De tabak heeft een mooie volle rook; het zoetje is meer naar de achtergrond verdwenen. Water proef ik niet meer.
Een hele fijne balkantabak!
Dat had ik ook al toen ik hem laatst eens rookte :) "Helaas" heeft St Patrick nu het overgrote deel van m'n voorraadje al opgerookt ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door St Patrick »

Arno schreef:
dr. Watson schreef:Ik heb de tabak een tijdje laten liggen en heb hem inmiddels weer gerookt. De tabak is duidelijk ten goede veranderd.
De tabak heeft een mooie volle rook; het zoetje is meer naar de achtergrond verdwenen. Water proef ik niet meer.
Een hele fijne balkantabak!
Dat had ik ook al toen ik hem laatst eens rookte :) "Helaas" heeft St Patrick nu het overgrote deel van m'n voorraadje al opgerookt ;)
Jaaaaa, lekkerlekkerlekkerlekkerlekkerlekkerlekkerlekker....
En ik kom volgende week de rest bij je ophalen... :lol: :lol: :lol:
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Arno Vangore - Count of Constantinople

Bericht door Bart Iron »

St Patrick schreef:
Jaaaaa, lekkerlekkerlekkerlekkerlekkerlekkerlekkerlekker....
+365

Plaats reactie