Cornell & Diehl - Billy Budd

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Cornell & Diehl - Billy Budd

Bericht door Peregrijn »

Cornell & Diehl: 412A Billy Budd

Merk: Cornell & Diehl

Beschrijving: Een zware latakia blend met grof gesneden burley, en Virginia flakes en een genereuze hoeveelheid Conneticut en Wisconsin Maduro sigaar blad

Land van oorsprong: V.S

Type droging: lucht gedroogd

Samenstelling: Latakia, Burley, Virginia en sigaar blad

Type snede: Grof

Verpakking: in blik en als bulk tabak



Uiterlijk:
Een grof gesneden ribbon-cut met overwegend zwarte en donkerbruine kleuren.

Geur:
Het doet mij vooral denken aan een kampvuur met ergens ook een vleug van de eikenhouten snippers die men gebruikt om bijvoorbeeld paling te roken.

Smaak:
Bij het opsteken een vette knipoog naar Peterson’s Old Dublin maar al snel zwaarder en rokeriger, bij rustig roken proef ik op het puntje van de tong iets dat zich voorzichtig laat omschrijven als drop-achtig.
Door de neus prikkelt de tabak een beetje zoals perique dat doet, vermoedelijk het sigaar blad? Verder kan ik deze niet terugvinden in de smaak maar dit kan een gebrek aan ervaring zijn met sigaar roken.

Ervaring:
Na menig goede recentie op youtube en tobaccoreviews.com deze tabak samen met een aantal andere in de VS besteld. De tabak leek bij aankomst al mooi droog genoeg om te roken dus meteen s’ avonds een pijp gestopt.
De eerste indrukken waren toch wat mager. In een wat grotere kop kwam alleen de latakia naar voren en dit deed het geheel toch wat monotoon overkomen. De rook is echter, zoals dat latakia behoord aangenaam koel.

Inmiddels overgestapt op een kleine maïspijp en dit komt de smaak ten goede, de latakia heeft echter toch wel de overhand. Hoewel ik de geur niet goed kan beoordelen vermoedt ik dat deze tabak laag zal scoren bij ‘zei-die-gehoorzaamd-dient-te-worden’ , sowieso blijft de latakia lang in huis hangen.
Al met al een prettige tabak die qua prijs zeer vriendelijk is (de verzendkosten buiten beschouwing gelaten) Echter met Old Dublin gewoon over de toonbank te verkrijgen niet één waarvoor perse een overzeese bestelling geplaatst hoeft te worden.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peregrijn op 10 feb 2012 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Cornell & Diehl - Billy Budd

Bericht door metaltommy »

mooie review, was toch wel benieuwd hoe wij Nederlanders zulks ervaren
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Cornell & Diehl - Billy Budd

Bericht door Pieter »

Goede review.

Even een tip: haal die lijn uit je post, dan wordt de pagina niet opgerekt en is het geheel een stuk makkelijker te lezen.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Cornell & Diehl - Billy Budd

Bericht door Peregrijn »

Pieter schreef:Goede review.

Even een tip: haal die lijn uit je post, dan wordt de pagina niet opgerekt en is het geheel een stuk makkelijker te lezen.
Dank je! En bij deze aangepast :)
Afbeelding

Whitesnake

Re: Cornell & Diehl - Billy Budd

Bericht door Whitesnake »

Hier maak ik een diepe buiging, edele Heer! :wink:

Plaats reactie