Skandinavik - Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Japa
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 jul 2011 16:54
Locatie: Utrecht

Skandinavik - Mixture

Bericht door Japa »

Brand: Skandinavik
Blender: Peter Stokkebye
Tin Description: Skandinavik Mixture is a blend of Black Cavendish, mellow Burley and bright Virginia enhanced by a subtle flavour giving a superb finishing touch.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Contents:
Burley
Black Cavendish
Virginia
Flavoring:
Other / Misc
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Pouch

Skandinavik Mixture is a blend of Black Cavendish, Burley and bright Virginia. The blend has a subtle flavour giving a round finishing touch.

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... M&TID=1281

Prijs (mei 2012): 7,60 voor 50g pouch.

Afbeelding


Heb afgelopen weekend eens een pakje aangeschaft, op aanraden van een lokale mede-pijproker.
Mijn vaste tabaksboer heeft een heel scala van Skandinavik staan, maar afgaande op de weinige forumberichten is dit een onbekende tabak voor de meesten.
Ik vind deze tabak tot nu toe vrij aardig, maar niet spectaculair. In het pakje ruikt de tabak vrij zoet, beetje toffee/caramel achtig. Hij smaakt vrij mild, weinig uitgesproken smaken, hoewel de toffee/caramel achtige geur er toch soms door lijkt te komen. De roomnote is overigens heerlijk.

Ik wil deze nog even wat tijd geven voor ik een definitief oordeel vel.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Skandinavik - Mixture

Bericht door metaltommy »

:shock: zoet/caramel in your face aromatic ! met bij behorende roomnote.
voor mij teveel van het goede eigenlijk.
toch zijn er goede dingen makkelijk te stoppen, en brand prima, geen gebijt, weinig nicotine voor een beginner wel aan te raden, of de zoetrokers onder ons.
Groet,
Tom

kiske

Re: Skandinavik - Mixture

Bericht door kiske »

Ik vind de smaak vrij oninteressant/flauw, brandt inderdaad makkelijk en geen tongbite. De geur is spectaculair. Meer een tabak voor de omgeving dan voor de roker naar mijn mening.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Skandinavik - Mixture

Bericht door robvoorburg »

Soms komt er een tabak voorbij, waarbij ik niet gelijk de behoefte
voel opkomen deze te proberen, deze lijkt er zo eentje.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Skandinavik - Mixture

Bericht door Calinero »

Een makkelijk te roken tabak voor een beginneling zoals ik, hij gaat niet snel uit en wordt niet heet, ik ben er niet weg van, maar ik heb ‘m pas één keer gerookt dus ik moet ’m nog een paar keer roken voordat ik een definitief oordeel kan geven.

Edit: Na een paar keer roken bevalt ie me toch steeds meer, een tabak om de dag mee te beginnen!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Plaats reactie