Brookfield - Aromatic Blend

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Brookfield - Aromatic Blend

Bericht door Generaal »

Brookfield Aromatic Blend
-----------------------------
Afbeelding

Prijs België op 05/05/2012: 4.30€
Verkrijgbaar in 50gr Pouche en 200gr papierblik.

Blender: POSCHL TABAK
Tin Description: A pleasantly mild, very aromatic blend of Virginias, Burleys and Java tobaccos with a hint of vanilla. An exceptional smoke.
Country of Origin: US now under licence in the eu
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Virginia
Flavoring: Vanilla
Cut: Ribbon


Strength: Mild to Medium
Flavoring: Mild to Medium
Taste: Mild to Medium
Room Note: Pleasant to Tolerable
Recommendation: Somewhat Recommended

Mijn bevindingen, na 'n halve pouche:
Ruikt naar zoete mengeling, vanille geur.
Volgens de aanwijzing op de pouche, te gebruiken voor 't mengen met andere tabakken.

Aangezien z'n prijs, is deze best te genieten, 13 in 'n dozijn tabak.
Brandt goed, zuivere grijze as, doch bij uitgaan, kristalvorming aanwezig.
Lichte virgina, rookt verder aangenaam, met 'n zoete smaak.

Te vergelijken met de BC Butterfly, doch meer 'n vanille aroma.
Vrij droog te roken, tabak in m'n pouche was hard samengekoekt, maar bij het losmaken, vond ik hem ideaal wat vochtigheid betrof.
Best te roken in 'n niet te grote en diepe ketel.

Geen last van tonguebite..
Rustig te roken, zonder veel complicaties.
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Brookfield - Aromatic Blend

Bericht door Mus »

€4,30 voor 50 gram!? Da's bijna de helft minder dan wat je hier betaalt voor een doorsnee supermarkttabak :shock:

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Brookfield - Aromatic Blend

Bericht door Marco big-ben »

Info overgenomen van http://www.tobaccoreviews.com/
Brand Brookfield
Blended By POSCHL TABAK
Blend Type Unknown
Contents Burley, Virginia
Flavoring Vanilla
Cut Ribbon
Packaging 50g Pouch
Country Duitsland made onder From licence Golden Blend Tobacco Company
Production Duitsland Poschel tabak

A pleasantly mild, very aromatic blend of Virginias, Burleys and Java tobaccos with a hint of vanilla. An exceptional smoke.


Afbeelding
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

pruimer
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 aug 2014 17:03
Locatie: Dordrecht

Re: Brookfield - Aromatic Blend

Bericht door pruimer »

staat op mijn verlanglijstje!

Ben erg te spreken over de snuiftabakken van Poschl. Ze hebben heel deskundig personeel, de huidige directrice Catharina Poschl is hoog afgestudeerd in levensmiddelentechnologie. Ze heeft het vorig jaar overgenomen van haar vader Ernst Poschl. Echte Beierse mensen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Brookfield - Aromatic Blend

Bericht door Eliminator »

Was al een topicje van Marco, dus even samengevoegd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Brookfield - Aromatic Blend

Bericht door Marco big-ben »

[quote="pruimer"]staat op mijn verlanglijstje!

de huidige directrice Catharina Poschl is hoog afgestudeerd in levensmiddelentechnologie.


@ pruimer: ben ik ook, maar dat maakt de tabak niet beter of slechter!

@Eli: terecht sorry, niet gezien man

moet eerlijk zeggen dat mijn euforie snel over was na een paar pijpjes van deze tabak gerookt te hebben, deze tabak verliest snel zijn aroma, en er blijft alleen een halve zware shag smaak van over, heb de rest gemengd met mcB vanille.
uitkomst was niet slecht geeft tezamen een echte virginia kick

kost nu 7,95 dus niet echt goedkoop meer voor twee euro meer heb je veel betere tabak is mijn comclusie
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Brookfield - Aromatic Blend

Bericht door Deadl0ck »

Prima betaalbare tabak, uit Duitsland tenminste. 15,50 voor 200 gram, ruwweg de helft van de prijs in Nederland.

Mee begonnen dankzij mijn acupuncturist, en het is in mijn ervaring een licht gesausde vanille tabak. (de Brookfield vanille is sterker, met meer burley)
Brand prima, rookt goed op, is redelijk droog te roken zoals hierboven ook alvast gegeven. Ook bij mij was de eerste pouch samen gedrukt. Dit bleek wonderbaarlijk precies genoeg samen gedrukt om een hoekje af te halen, in de pijp te stoppen met wat ruimte onder de tabak, en aan te steken.

Simpele no nonsense tabak voor een makkelijke dagelijkse pijp als je met andere dingen bezig bent. Te snel / warm roken verliest hij wat smaak en word hij wat scherp, maar minder erg dan andere tabakken in mijn ervaring. Bij rustig roken bleef de smaak echter goed behouden, maar meer dan een lichte vanille smaak zit er in mijn beleving niet in.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Brookfield - Aromatic Blend

Bericht door Marco big-ben »

Deadl0ck schreef:Prima betaalbare tabak, uit Duitsland tenminste. 15,50 voor 200 gram, ruwweg de helft van de prijs in Nederland.

Mee begonnen dankzij mijn acupuncturist, en het is in mijn ervaring een licht gesausde vanille tabak. (de Brookfield vanille is sterker, met meer burley)
Brand prima, rookt goed op, is redelijk droog te roken zoals hierboven ook alvast gegeven. Ook bij mij was de eerste pouch samen gedrukt. Dit bleek wonderbaarlijk precies genoeg samen gedrukt om een hoekje af te halen, in de pijp te stoppen met wat ruimte onder de tabak, en aan te steken.

Simpele no nonsense tabak voor een makkelijke dagelijkse pijp als je met andere dingen bezig bent. Te snel / warm roken verliest hij wat smaak en word hij wat scherp, maar minder erg dan andere tabakken in mijn ervaring. Bij rustig roken bleef de smaak echter goed behouden, maar meer dan een lichte vanille smaak zit er in mijn beleving niet in.
Goede recensie mark precies wat ik ook bedoelde, natuurlijk goede prijs in duitsland,..op ebay zelfs aangeboden voor 4 euro 50 gram potten 200gram voor 12 euro.
Maar bij mijn tobacconist voor 7,95!
Heb hem in de states gerookt en daar zat toch echt een andere smaak beleving in,..
Maar mij beviel de holger danske vanilla veel beter, had ik ook voor 5 euro probeer prijs bij mijn tobacconist een jaar terug.
Maar dit zijn en blijven drugstore tabakken,..
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

Plaats reactie