Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Eliminator »

Breit gerissener Virginia und Black Cavendish mit Mac Barens duftigem Flavour von Vanille und süßem Toffee.

(zodra er een topic op tobacco reviews aangemaakt wordt vul ik deze post nog wel aan met links e.d.)

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Eliminator »

Sample van WC gehad van deze tabak (waarvoor nogmaals dank), enkele pijpjes van gerookt en 'yes' dit is een lekkere tabak voor de zoetrokers, erg lekker zelfs.
Toch krijgt deze tabak maar 3 sterren op m'n waarderingslijst (uit 5), de reden hiervoor is dat ik bang ben voor het 'BiBo-effect' (*), de tabak is erg lekker, maar ook erg zoet, ik ben bang dat hij me tegen gaat staan als ik er een pouch van koop en op ga roken,..... toch gaat de toekomst me dat leren want mocht ik hem tegenkomen, ga ik hem zeker aanschaffen !

Zelf manoeuvreer ik rustig heen en weer tussen zoet, neutraal en licht latakia houdende tabakken,... vandaar mijn lichte twijfel,... voor de echte zoetliefhebbers 'gewoon doen' !


(*) niets ten nadele van de BiBo tabak, ook een tabak die het prima doet bij de echte zoetekauwers, maar bij mij werd het snel té
Afbeelding

ovattion

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door ovattion »

Onlangs gezien en inmiddels geprobeerd. Ook ik ben in tegenstelling tot vroeger (fanatiek aroma-roker), wat huiverig geworden voor aroma-tabakken omdat het op een gegeven moment wat tegen begint te staan. Nu had ik al eens eerder de Vanilla van MB geprobeerd, maar ik moet eerlijk zeggen, deze bevalt me een stuk beter en belangrijk, het begint niet te vervelen! OK, geen tabak om de hele dag door te roken, maar voor af en toe is dit een prima en heerlijke tabak. Eindelijk een 'toffee-tabak' die ook echt naar toffee smaakt/ruikt. Ook is de tabaksmaak nog duidelijk aanwezig en niet alleen de smaak van kunstmatige saus.

Prima tabak van MB maar wel bedoelt voor de rokers die een liefhebber zijn van zoete tabak.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Eliminator »

Hee, een nieuw lid onder ons, wees welkom !
Zou je je even voor willen stellen in het daarvoor bedoelde topic, het wordt altijd erg gewaardeerd als we een beetje weten hoe, wat en waar :wink: thanks alvast !
Afbeelding

Jaauwk
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:52
Locatie: Flevoland

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Jaauwk »

Goedemorgen,


ik heb vorige week een zakje van deze nieuwe in de mac baren famillie gekocht, ik durfde dit als zoet roeker wel aan. In tegensteling tot anderen gaat zoet, zoeter, zoetst mij nooit vervelen.

Even over deze: mooie snede en laat zich goed stoppen, overduidelijk toffee en vannilla in de smaak en behoud dit tot het einde toe. roomnote is geweldig,behhort nu al tot de favorieten van mijn gezin. goede verhouding tussen virginnia en black cavendish. kortom een aanrader voor iedereen die van zoet houd, deze krijgt van mij 5 steren!!!!!.

Groeten,

Jaauwk
De pijp is voor de gekwelde ziel als de streling van een moeder voor een ziek kind.

Gebruikersavatar
Puchu
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 mar 2012 23:18
Locatie: Weesp

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Puchu »

Behoort samen met de gewone vanilla cream tot mijn vaste tabakken, de toffee uitvoering heeft dezelfde romige vanille smaak als de gewone vanilla cream maar het vleugje toffee geeft deze tabak net wat extra's.

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door eka_nl »

1 van mijn favorieten op dit moment. Heerlijk geurende tabak. Ziet er alleen al mooi uit met de lichte strengen en donkere vlokjes en heeft een goede smaak. Ik proef en ruik wel duidelijk de toffee cream maar de vanille vind ik niet terug. Ik vind de rook ook iet wat romig wat mij erg bevalt. Makkelijk te stoppen, rookt niet heet en blijft erg smaakvol tot de pijp op is. Ik zit soms op mijn werk 's middags al voor te genieten als ik denk aan een pijp met deze tabak. :-D aanradertje

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5263
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door MilleLuci »

Aaahhh, deze heb ik op gevoel, gisteren in Delft gekocht zonder dit eerst allemaal hier gelezen te hebben! Dat gaat goed komen volgens mij :D
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5263
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door MilleLuci »

Vandaag voor het eerst open gemaakt! Lekker en zacht. Gerookt zonder filter en een prettige smoke.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Wallace »

MilleLuci schreef:Vandaag voor het eerst open gemaakt! Lekker en zacht. Gerookt zonder filter en een prettige smoke.
Ik ga een dezer dagen eens op speurtocht naar deze tabak :mrgreen:
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5263
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door MilleLuci »

Wallace schreef:
MilleLuci schreef:Vandaag voor het eerst open gemaakt! Lekker en zacht. Gerookt zonder filter en een prettige smoke.
Ik ga een dezer dagen eens op speurtocht naar deze tabak :mrgreen:

Zeker doen! Vindt Gromit vast lekker :mrgreen: :mrgreen:
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Wallace »

MilleLuci schreef:
Wallace schreef:
MilleLuci schreef:Vandaag voor het eerst open gemaakt! Lekker en zacht. Gerookt zonder filter en een prettige smoke.
Ik ga een dezer dagen eens op speurtocht naar deze tabak :mrgreen:

Zeker doen! Vindt Gromit vast lekker :mrgreen: :mrgreen:
Gromit heeft een goede neus, GEVONDEN. :mrgreen:
Vanavond eens proberen.
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5263
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door MilleLuci »

Geniet! :D
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Wallace »

En genoten heb ik. Wat een geweldige tabak. In het begin regelmatig moeten bijvlammen maar hierna kon ik er echt voor gaan zitten. Voor mij nu al een blijvertje :wink:
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5263
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door MilleLuci »

Mooi! Deze mag ook in huize Mille blijven :D
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door eka_nl »

Wat mij opvalt aan deze tabak is dat de geur ervan nog heel lang in mijn snor blijft hangen :-D :-D Als ik een pijp rook met een andere tabak ruik ik het een uur later niet meer, deze tabak ruik ik de volgende dag nog in mijn snor. Dit is echter niet echt vervelend :-) Ik weet dat het niet bij een review hoort maar het valt me wel op :-)

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5263
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door MilleLuci »

Nou Eka, waar voor het geld! :D
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhialto
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 mar 2013 17:30

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Rhialto »

Klinkt goed! Heeft iemand een klein sampletje voor me? :)

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door robvoorburg »

Wanneer je uitsluitend latakia rookt, dan leidt dit bij mij
tot een gevoel van vervlakking op den duur.
Derhalve koop/rook ik een paar maal per jaar iets dat
niet tot mijn favorieten behoort, of zal behoren, maar
gewoon om scherp te blijven en erna weer des te meer
van de latakia te genieten.

De keuze is op deze relatief nieuwe van Mac Baren gevallen.
Ik kan mij voorstellen dat deze mixture onder zoetrokers
gewaardeerd wordt. Het brandt makkelijk, het ruikt en
smaakt naar toffee cream, ik ervaar geen scherpte,
het brandt rustig door, bijvlammen is mij niet overkomen.
En met de huidige prijzen een betaalbare.

Gebruikersavatar
Agarapijp
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:41
Locatie: Goes Zeeland

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Agarapijp »

Ik ben inmiddels aan mijn tweede pakje begonnen en ik vind het erg lekkere tabak. Ook mijn vrouw geeft aan dat ze het lekker vindt ruiken. Ik rook overwegend zoete tabakken en af en toe minder zoete.
A good pipe is a joy for ever!

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Marielle32 »

Ik heb deze voor het eerst geprobeerd maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo heel veel van proef ik heb ook mac baren silver cube en die heeft meer smaak en ook de aromatic choice proef ik meer van. Ik wil wel graag nog zoeter maar ben beginner en heb moeite met aanhouden welke zou ik kunnen proberen ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Eliminator »

Hier valt heel veel over zoete tabak te lezen http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=4350 een hele goede is de Winslow # 1 http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=1937 en een van de meest extreme zoete tabak is denk ik wel de Bibo http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2954
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Marielle32 »

Wauw die Winslow klinkt inderdaad als een topper alleen 100 gr is wel heel veel om te proberen. Zijn er ook kleinere verpakkingen te koop ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Kees Flake »

Marielle32 schreef:Wauw die Winslow klinkt inderdaad als een topper alleen 100 gr is wel heel veel om te proberen. Zijn er ook kleinere verpakkingen te koop ?
stuur maar PBtje met adres stuur ik wel een sample op heb ook nog neumarkt spec .25 kun je hem eerst proberen.
waar woon je trouwens als je in debuut woont kun je hem ook ophalen.
Laat maar horen en dan regelen we wel iets.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Eliminator »

En zo werkt dat hier :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Marielle32 »

Ja geweldig ! Ik heb zelf ook aangeboden om sampels te sturen van wat ik heb helemaal leuk !
Afbeelding

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door colourpipe »

Ik kwam gisteren bij de winkel om na jaren eens weer een blikje Planta Black Vanilla te proberen maar zag nu pas voor het eerst Mac Baren Vanilla Toffee Cream ernaast liggen en ook deze maar meegenomen. Heb jaren geleden ooit MacBaren gekocht maar kreeg altijd een zere keel. Altijd te scherp destijds.. Waarschijnlijk nu toch zo" doorgewinterd " dat ik hier geen last meer van heb en heb ik de binnenvoering van mijn mond en keel de laatste jaren zodanig geplaveid met zwaardere tabakken dat Mac Baren nu een "appeltje/ eitje "is om te roken... :lol:
Vanmorgen dus een pijpje geprobeerd en wat een aangename verrassing!! Inderdaad ( voor mij) de eerste tabak waarbij een echte toffee roomnote aan te pas komt. Bij het openen van het pakje komt de bescheiden toffee geur uit het pakje totaal niet over met het roken. Niet te zoet maar heerlijk gedoseerd. Een nu toch voor mij ineens een zachte tabak, zonder scherpe rand of tongbite. Voor mij een blijvertje en voor het eerst dat mijn vrouw ook positief was over de geur. Ik ben nog een van de gelukkigen die gewoon binnen mag roken zolang het maar geen sigarenlucht of sigaretten zijn.....


Integenstelling tot Petersontabakken waarbij de geur soms overweldigender is bij het openen van het blik dan de geur en smaak tijdens roken, voldeed Mac Baren helemaal aan mijn verwachting hoe toffee tabak hoort te zijn.

Dilemma.....
Op de een of andere manier ben de" touch "van mijn bekende Peterson tabakken( sunset breeze, de jaartabakken etc.) een beetje kwijt. Het lijkt wel alsof ik immuun word door alle zoete tabakken. Mijn grootste tegenvaller was 2 weken geleden toen ik de Holiday Season 2012 opende. Ik had nog een paar blikken ingeslagen omdat deze ook niet in overvloed meer verkrijgbaar zijn en kon eigenlijk niet langer wachten om toch even te proberen. Maar wat een tegenvaller .... Ik had er na het een week geprobeerd te hebben hier helemaal niks meer mee. Misschien moet je in een kerststemming zijn en was begin oktober te vroeg maar het deed me niks meer. Veel te zoet! Echt gewoon misselijkmakend. Terwijl ik vorig jaar nog helemaal lyrisch over deze tabak was. Hoe dit kan weet ik niet maar als iemand mij een antwoord kan geven hoe mijn beleving van roken ineens zo kan veranderen graag antwoord :-? In december probeer in mijn nu nog gesealde blik Holiday Season 2014. Het schijnt in beperkte oplage verkrijgbaar te zijn. Maar wel zeer benieuwd en hoop niet op toch een teleurstelling..
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door Mikali »

Hoe smaakt deze tov de Vanilla cream loose cut? Is het smaakverschil te merken of ?
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door teunis »

Als ik de reviews zo lees, komt deze tabak mij voor als de enige echte toffee tabak van vroeger.....
Ja, CLAN.

Clan zelf smaakt al lang niet meer echt naar toffee sinds STG deze produceert.

Maw, is deze tabak dus het uiteindelijke STG antwoord op Clan, en is Clan een andere tabak geworden (nu STG deze produceert)?
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2428
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Mac Baren - Vanilla Toffee Cream

Bericht door meindert »

Eliminator schreef:Breit gerissener Virginia und Black Cavendish mit Mac Barens duftigem Flavour von Vanille und süßem Toffee.

(zodra er een topic op tobacco reviews aangemaakt wordt vul ik deze post nog wel aan met links e.d.)

Afbeelding
Al heel veel ponden van deze tabak gerookt en nog steeds favoriet!! :)
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Plaats reactie