Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Wowbagger »

Brand: Abenaki Tobacco Co.
Tin Description: A traditional mixture of Red Virginia, Turkish, Burley, Latakia and Perique. A great introduction to English style pipe smoking. A unique Medium strength blend.
Country of Origin: US
Curing Group: Air Cured
Contents:
Burley
Virginia
Latakia
Perique
Turkish
Cut: Ribbon
Packaging: Bulk

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... S&TID=2880
http://www.tobaccoforpipes.com/STONEHEN ... STE-01.htm
Helaas geen afbeelding van te vinden.

Heb deze tabak in Wuustwezel van Rudi gekregen, en ben nu ongeveer halverwege dus tijd voor de eerste indrukken.

Het is een zeer milde tabak die mij best goed bevalt. Het is zo'n mix waarbij de tabakken geen van alle overheersen buiten wellicht de gehele tijd aanwezige ondertoon van de burley. Ik heb ergens gelezen dat dit veel voorkomt in Amerikaanse versies van Engelse mixtures. Wat mij betreft in ieder geval smaakvol, romig, aardse smaken en gelukkig geen nicotine-bom. Als ik er ooit weer eens tegenaan loop zou ik zeker wat meer van inslaan om weg te leggen.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Ribbon »

Klinkt goed.

Ik moet bekennen dat ik nog niet eerder van Abenaki had gehoord? Ze hebben in ieder geval een aardig assortiment. Sturen ze ook tabak naar Europa dat je weet?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Wowbagger »

Robb schreef:Klinkt goed.

Ik moet bekennen dat ik nog niet eerder van Abenaki had gehoord? Ze hebben in ieder geval een aardig assortiment. Sturen ze ook tabak naar Europa dat je weet?
Geen idee, maar als je een sample wil, moet je maar een seintje geven.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Ribbon »

Dat sla ik niet af.

Pb. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door teunis »

Ik heb in Heukelum eveneens van Rudi een zakje tabak gekocht, in een groot samplezakje, maar daar stond als naam op Stone Hedge (stenen heg).....

Is dat dezelfde?
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Wowbagger »

teunis schreef:Ik heb in Heukelum eveneens van Rudi een zakje tabak gekocht, in een groot samplezakje, maar daar stond als naam op Stone Hedge (stenen heg).....

Is dat dezelfde?
Ik denk het wel, en ik ga er vanuit dat dat op het zakje een spelfout moet zijn.
Greg Pease heeft ook een Stonehenge tabak, maar dat is een flake en dat is deze niet. Hier stond ook duidelijk USA op het etiket. Ik neem dus aan dat Rudi in bulk uit Amerika heeft laten komen.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Ribbon »

Heb hier zojuist de eerste pijp mee gestopt, Wowbagger nogmaals bedankt voor de sample.

Mijn vriendin deed deze tabak na het aansteken gelijk aan koekjes denken. Voor de wijsneuzen, ik bedoel daarmee de roomnote, mijn vriendin rookt geen pijp.

Inderdaad mild, paft zonder problemen vrij vlot weg. Alle tabakssoorten zijn goed met elkaar in balans wat de smaak rond maakt. Ik ben er niet zeker van of er smaakjes zijn toegevoegd maar ik moet toch aan een tikje caramel/noten denken tijdens het roken. Bij dit soort mixtures vind ik dat trouwens verre van hinderlijk. Persoonlijk vind ik hem aardig wat weg hebben van Frog Morton on the Town. De Perique haal ik er trouwens in het begin niet uit, maar kan best een aandeel hebben in het geheel als ondersteunende component. Later is hij iets prominenter aanwezig.

Ik hou wel van dit soort mixtures; niet te complex, makkelijk wegstomend, en toch latakia roken :D . Ik rook hem daarom in een grote ketel (Peterson bent spigot xl).

Mocht er meer bovenborrelen bij latere rooksessies dan laat ik van me horen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Bommel »

Graag, mijn interesse is gewekt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Bommel »

Ook ik heb een sample mogen ontvangen van Woubagger en de envelop beloofde al veel goeds.
Ons portaal werd al rijkelijk voorzien van een heerlijke aroma.
Gisteren op Stille Zaterdag heb ik een halve pijp gevuld.
Doordat ik vond dat de tabak ietsjes te vochtig aan voelde speelde ik met de gedachte de gestopte pijp even nog niet aan te steken, doch de geur van de tabak bracht mij in de verleiding.
Tot mijn verbazing vatte de tabak gelijk vlam en ging alles zonder bijvlammen schoon op.
Het is nog te vroeg om te zeggen ....................maar ik vrees dat deze tabak met Latakia en Perique mij gaat bekoren.

Wordt vervolgd. :-T
Afbeelding

Laafke

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Laafke »

Ik heb de website van Abenaki opgezocht en het lijkt erop dat de tabak in bulk verkocht wordt. Want ook daar geen afbeelding van een blik o.i.d.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Bommel »

Laafke schreef:Ik heb de website van Abenaki opgezocht en het lijkt erop dat de tabak in bulk verkocht wordt. Want ook daar geen afbeelding van een blik o.i.d.
Oei, ik bulk helaas niet van de centjes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Wowbagger »

Bommel schreef:
Laafke schreef:Ik heb de website van Abenaki opgezocht en het lijkt erop dat de tabak in bulk verkocht wordt. Want ook daar geen afbeelding van een blik o.i.d.
Oei, ik bulk helaas niet van de centjes.
Of even aan rudi vragen of hij nog wat over heeft, of aan kan komen misschien.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Abenaki - Stonehenge English Tobacco

Bericht door Bommel »

Ik ga eerst even door genieten van de sample en zal dan beslissen.
Overigens is de kans groot dat ik Rudi even een mailtje moet sturen.
Ook de tweede sessie is namelijk glansrijk door de test gekomen.
Afbeelding

Plaats reactie