Robert McConnell - Special London Mature

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Robert McConnell - Special London Mature

Bericht door Ribbon »

Special London Mature
--------------------------------------------------------------------------------------

Brand: Robert McConnell
Blender: Kohlhase, Kopp und Co. KG
Tin Description: A natural ready rubbed dark Virginia with a nut like bouquet.
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents: Virginia
Cut: Ready Rubbed
Packaging: 50g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =S&TID=986

Afbeelding
--------------------------------------------------------------------------------------

De Graaff is een statige winkel in een statige stad. Tijdens mijn laatste bezoek aan Den Haag zijn Marc en ik even binnengewipt in deze mooie oude zaak. Een eerder bezoek leverde me al wat oude Ashton tabakken (voor een oude prijs) op, en ook deze keer was het raak. Voor 8,50 per stuk kocht ik deze tabak samen met een blik Special London Mild.

Virginia, niet meer en niets minder. Op het blik staat al 'mature' en aan de prijs te zijn had dit blik ook nog een tijdje nagerijpt. Voor een virginia is dit totaal niet erg; integendeel.

De lichtzoete, tikje nootachtige geur uit het blik doet denken aan een 'natuurlijke' tabak zonder al teveel toevoegingen of poespas. Precies in mijn straatje dus. De snede is er 1 die ik nog niet gek vaak ben tegengekomen. Een slag smaller dan de veelgebruikte ribbonsnede van veel blends, maar lang niet shagachtig.

De tabak in het blik was (voor mijn doen) qua vochtgheid precies goed. Ready to go. Momenteel rook ik mijn nieuwe Ashton in met deze tabak. Daarnaast vult hij ook regelmatig in andere pijpen, voornamelijk billiards.

De smaak is heerlijk. Goed gerijpte virginia zijn voor mij een waar snoepje, en deze valt echt in die categorie. Zeker niet scherp en de smaak blijft tot onderin de ketel goed behouden. Voor een virginia die niet in flakevorm geleverd wordt vind ik dit 1 van de beste die ik tot nu toe heb gerookt. Tegelijkertijd is dit het enige minpuntje wat ik kan bedenken. Door deze tabak niet als flake op de markt te brengen blijft hij wat hij is. Als flake had hij een potentiële knaller kunnen zijn, imho.

Deze tabak is nog steeds te krijgen, al weet ik niet of het dezelfde is als mijn blikje. Kohlhase en Kopp brengen hem tegenwoordig in een groen blik op de markt. Tevens is 'fine cut tobacco' nu vervangen door 'rough cut tobacco'.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie