PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door robvoorburg »

Twee blikken had ik besteld van deze Leeuw. Eergisteren heb ik het tweede
blik open gemaakt, nu na een paar pijpen kan ik zeggen dit is een echte
traktatie voor de latakia liefhebber,

Nee, het is geen zware tabak, deze schreeuwlelijk, maar het is zorgvuldig
samengesteld uit een aantal tabakken, waarvan latakia deel van uit maakt.

De inhoud van het blik ruikt echt uitnodigend, waarom dan niet een pijp
eruit gestopt. Het steekt eenvoudig aan en blijft moeiteloos gloeien.
De smaak is mooi vol, zoals dat bij een latakia hoort.
Het aardige van dit soort tabakken is dat ze tot op de bodem blijven
smaken.

Jammer dat dit niet in blikjes te koop is in iedere tabakswinkel die er
toe doet, want het is naar mijn idee de beste hier verkrijgbaar!

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door The_Undertaker »

Hmm, binnenkort dan toch ook echt maar eens opentrekken... zie ook net dat ik dat een paar maand geleden ook al geschreven had :lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Sidekickelvis »

Ik ben het volmondig met je eens Rob. Ook voor mij is het 1 van de prettigste tabakken die ik ken.

En ruk open dat blik Undertaker!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door The_Undertaker »

Hmm, inmiddels het blik opengetrokken... An sich bijzonder smakelijk, maar ik krijg 'm niet goed gestopt/gerookt... Moeilijk aan te houden en halverwege is de onderste helft nat. Het kan de mindset zijn die het correct roken bemoeilijkt, maar toch wilde ik eens vragen of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Misschien de tabak eerst iets laten drogen?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Godfrey59

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Godfrey59 »

The_Undertaker schreef:Hmm, inmiddels het blik opengetrokken... An sich bijzonder smakelijk, maar ik krijg 'm niet goed gestopt/gerookt... Moeilijk aan te houden en halverwege is de onderste helft nat. Het kan de mindset zijn die het correct roken bemoeilijkt, maar toch wilde ik eens vragen of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Misschien de tabak eerst iets laten drogen?
Klopt! geen idee waar het aan ligt . Alle pijpen hebben er last van met deze tabak behalve de corncob.
Gewoon een uurtje op de tafel luchten en het is wel goed .

Godfrey

Winslow Collector

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Winslow Collector »

In het begin moeilijk aan te houden. Zit de warmte er eenmaal in, dan rookt het na 15-20 minuten verder wel gemakkelijk.
Ik droog de tabak niet van te voren, heb ook geen last van natte prop.
Ik gebruik er wel een pijp met kleinere kop voor, o.a. de forumpijp van Northern Briars, een Vauen Prince-model en mij 2 Dunhills die ook niet een al te ruime ketel hebben.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Luys »

Ik sluit me aan bij WC: komt wat moeilijk op gang maar als het eenmaal brand gaat 'ie schoon en droog op.
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door teunis »

Van de week het blik open gemaakt.

De tabak is erg vochtig, zelfs klef. De geur die er van af komt... Brrrr, fietsbanden!

Toch maar de Blowfish met dit spul gestopt, niet te vast om geen prop te krijgen en op hoop van zegen de vlam erin. Zal wel tegenvallen, Virginia met latakia.....

WTF? :shock:

Dit is toch even iets heel anders dan mijn eerste en tevens laatste kennismaking met latakia van een paar jaar geleden (sorry, MetalTommy, maar ik vond het ECHT smerig).

Je proeft de latakia maar die is niet erg overheersend. Er zit zelfs een zoetje in, en dat kan ik als notoire zoetroker erg waarderen. Er zit ook een ander smaakje in die ik uiteraard niet kan benoemen; dit moet de orientaalse invloed zijn. De tabak heeft wel onderhoud nodig, heeft snel de neiging uit te gaan. Dat kan aan de vochtigheid liggen. Dat is niet vervelend, want in tegenstelling tot veel zoete tabakken, blijft de smaak goed aanwezig tot op de laatste kruimel. Daardoor hoef je ook niet de bowl in 1 keer leeg te roken. Door dit "knipperlichteffect" kan je per ongeluk de hele avond zoet zijn met een pijp. Aan, even roken, uit, even wachten, aan, even...... Je vat het wel, denk ik. :D

Ben ik "verk(n)ocht" aan de dark side? Wel, deze tabak zou zomaar in het rijtje favo's kunnen worden opgenomen om eens iets anders dan zoet te roken. Zelfs mijn vrouw is niet tegen de geur, maar dat kan wijzigen, ze is momenteel verkouden :wink:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Arno »

teunis schreef:Van de week het blik open gemaakt.

De tabak is erg vochtig, zelfs klef. De geur die er van af komt... Brrrr, fietsbanden!

Toch maar de Blowfish met dit spul gestopt, niet te vast om geen prop te krijgen en op hoop van zegen de vlam erin. Zal wel tegenvallen, Virginia met latakia.....

WTF? :shock:

Dit is toch even iets heel anders dan mijn eerste en tevens laatste kennismaking met latakia van een paar jaar geleden (sorry, MetalTommy, maar ik vond het ECHT smerig).

Je proeft de latakia maar die is niet erg overheersend. Er zit zelfs een zoetje in, en dat kan ik als notoire zoetroker erg waarderen. Er zit ook een ander smaakje in die ik uiteraard niet kan benoemen; dit moet de orientaalse invloed zijn. De tabak heeft wel onderhoud nodig, heeft snel de neiging uit te gaan. Dat kan aan de vochtigheid liggen. Dat is niet vervelend, want in tegenstelling tot veel zoete tabakken, blijft de smaak goed aanwezig tot op de laatste kruimel. Daardoor hoef je ook niet de bowl in 1 keer leeg te roken. Door dit "knipperlichteffect" kan je per ongeluk de hele avond zoet zijn met een pijp. Aan, even roken, uit, even wachten, aan, even...... Je vat het wel, denk ik. :D

Ben ik "verk(n)ocht" aan de dark side? Wel, deze tabak zou zomaar in het rijtje favo's kunnen worden opgenomen om eens iets anders dan zoet te roken. Zelfs mijn vrouw is niet tegen de geur, maar dat kan wijzigen, ze is momenteel verkouden :wink:
(T)
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door metaltommy »

volgens mij had je toen latakia flake oid van germain, daar zit geloof ik toch een groter aandeel latakia in. ;)
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door teunis »

metaltommy schreef:volgens mij had je toen latakia flake oid van germain, daar zit geloof ik toch een groter aandeel latakia in. ;)
Geen idee, ik dacht dat we terug kwamen uit Nordhorn en in de tuin een pijpje opstaken met die fietsbanden. Die zomer heb ik verdacht weinig muggen, kieviten en kalfjes gezien. Mij schapen hadden gelukkig net gelamt, anders was het daar ook mis gegaan! :D :D
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door remi »

De sample die ik van Winslow Collector gekregen heb, heb ik eindelijk geprobeerd ik moet zeggen hij ruikt na een lekker kamp vuurtje zo in het zakje maar eenmaal in de pijp en aangestoken vond ik hem ronduit smerig en stinken helaas niks voor mij, ik ga echt voor zoet. Vond echter de andere 2 forum tabakken heerlijk :wink:
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Arno »

remi schreef:De sample die ik van Winslow Collector gekregen heb, heb ik eindelijk geprobeerd ik moet zeggen hij ruikt na een lekker kamp vuurtje zo in het zakje maar eenmaal in de pijp en aangestoken vond ik hem ronduit smerig en stinken helaas niks voor mij, ik ga echt voor zoet. Vond echter de andere 2 forum tabakken heerlijk :wink:
Jammer dat je hem niet lekker vond, smaken verschillen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Sidekickelvis »

Arno schreef:
remi schreef:De sample die ik van Winslow Collector gekregen heb, heb ik eindelijk geprobeerd ik moet zeggen hij ruikt na een lekker kamp vuurtje zo in het zakje maar eenmaal in de pijp en aangestoken vond ik hem ronduit smerig en stinken helaas niks voor mij, ik ga echt voor zoet. Vond echter de andere 2 forum tabakken heerlijk :wink:
Jammer dat je hem niet lekker vond, smaken verschillen!
Niks jammer!
Meer voor ons.......

:mrgreen:
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door annie69 »

Tsja er zit een smaakje in die ik ook niet kan waarderen, hehe :mrgreen:



remi schreef:De sample die ik van Winslow Collector gekregen heb, heb ik eindelijk geprobeerd ik moet zeggen hij ruikt na een lekker kamp vuurtje zo in het zakje maar eenmaal in de pijp en aangestoken vond ik hem ronduit smerig en stinken helaas niks voor mij, ik ga echt voor zoet. Vond echter de andere 2 forum tabakken heerlijk :wink:

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Mikali »

annie69 schreef:Tsja er zit een smaakje in die ik ook niet kan waarderen, hehe :mrgreen:



remi schreef:De sample die ik van Winslow Collector gekregen heb, heb ik eindelijk geprobeerd ik moet zeggen hij ruikt na een lekker kamp vuurtje zo in het zakje maar eenmaal in de pijp en aangestoken vond ik hem ronduit smerig en stinken helaas niks voor mij, ik ga echt voor zoet. Vond echter de andere 2 forum tabakken heerlijk :wink:
Dat smaakje herken ik :mrgreen: , ook niet helemaal mijn ding, desalniettemin een mooie tabak !
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door annie69 »

:D

Winslow Collector

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Winslow Collector »

Mooi Remi: ontdekken wat je NIET lekker vindt is ook belangrijk. Dat voorkomt miskopen van voor jou nog onbekende tabakken.

Ik mag Brullende Leeuw zelf graag roken. Hoewel ik overwegend zoet rook vind ik een Virginia, een Va/Per en een Latakia als afwisseling heerlijk.

Zoals Arno zegt: smaken verschillen. :D

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Meester W »

Remi,als je wilt stuur mij die sample dan maar. Ik heb tot mijn schande de B L nog nooit geproefd

Ik stuur je dan wel wat zoetigheid retour
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Ribbon »

Wat is dat smaakje dan vraag ik me af...
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Robbie-san »

Volgens mij heeft dat smaakje iets met herten te maken,.......... :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door dinck »

Meester W schreef:Remi,als je wilt stuur mij die sample dan maar. Ik heb tot mijn schande de B L nog nooit geproefd

Ik stuur je dan wel wat zoetigheid retour
Geen idee of Remi nog wat over heeft, maar eventueel kun je van mij een sample krijgen.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Meester W »

Dank je Franz maar inmiddels heeft een gulle gever zich al gemeld !

Beste groet,

Willem
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Ribbon »

Robbie-san schreef:Volgens mij heeft dat smaakje iets met herten te maken,.......... :mrgreen:
Oja natuurlijk. :oops:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door dinck »

Meester W schreef:Dank je Franz maar inmiddels heeft een gulle gever zich al gemeld !

Beste groet,

Willem
Aha, binnenkort zal dus een machtige brul weerklinken over de savannes van de zuidelijke Nederlanden...
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door remi »

Hallo meester w sorry voor de late reactie. Ik had ook niks meer gehad mijn vriendin heeft hem weggedaan omdat ze um zo vond stinken en ik hem toch niet lekker vond. Hopelijk vind jij hem wel lekker geniet van je sample en paul nogmaals dank.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Arno »

remi schreef:Hallo meester w sorry voor de late reactie. Ik had ook niks meer gehad mijn vriendin heeft hem weggedaan omdat ze um zo vond stinken en ik hem toch niet lekker vond. Hopelijk vind jij hem wel lekker geniet van je sample en paul nogmaals dank.
Weg gedaan??

Afbeelding
Afbeelding

heerenpijp

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door heerenpijp »

In ga m zo weer roken. Mijn nieuwe pijp van massis is bestempeld tot "Engelse blends" .
Die wat nattige prop herken ik. Hij moet echt even luchten.
Maar de latakia snap ik niet. Zal er dus zo extra op letten.
Ik vind het een easy going, makkelijk rokende en zachte tabak,
Die een aantal verrassende tonen geeft.
Ik ervaar m als vrij zoet, maar misschien komt het omdat ik als latakia
Liefhebber xtra gevoelig ben boor zoet.
Stinken? Rubber? Snap ik niks van.
Ik vind dat er dan snel een sample naar Arno moet
Voor een deductie

Oh ja, de vriendin doet de tabak weg????
Dit wordt tijd voor de forumpsycholoog!,,
Dat ligt niet aan de tabak

Edit
Ja nu ruik ik het, heel even, de rubberlucht.
Heerlijk, latakia dus, maar bij het roken merk ik m al bijna niet meer.
Arno, hoeveel zit er door, want dit lijkt mij puur voor de aanscherping
Van de tabak bij het roken, maar wel logisch dat ie latakia direct uit het blik
In geur even overheerst.

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Meester W »

Mijn lieve vrouw zat vanavond doodleuk een pijp met Latakia te roken in de auto

Er is dus nog hoop !

PS. Remi geen probleem,ik word voorzien
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: PRF Forumtabak - Brullende Leeuw

Bericht door Wowbagger »

Meester W schreef:Mijn lieve vrouw zat vanavond doodleuk een pijp met Latakia te roken in de auto

Er is dus nog hoop !

PS. Remi geen probleem,ik word voorzien
Een goede zaak, mijn waarde. De dame heeft smaak, maar dat wisten we eigenlijk al...

Plaats reactie