Gawith, Hoggarth & Co - Ennerdale Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Enrique
Berichten: 103
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:01
Locatie: Amstelveen

Gawith, Hoggarth & Co - Ennerdale Flake

Bericht door Enrique »

[omschrijving van tobaccoreviews.com]

Our best selling flake by a wide margin. Predominately virginia leaf from Brazil, Zimbabwe and Malawi (86%) but with the addition of sun cured Malawi (10%) to add sweetness, strength and to cool the smoke and Malawi Burley (4%) to "carry the flavour" in addition to its cooling and strength qualities. (Burley is very good at absorbing casings and flavours) A background flavour of Almond is enhanced with the addition of fruit flavours, vanilla, and the special 'English type' flavours which give this tobacco its distinctive, yet typical 'English' Aroma associated with the UK best selling brands such as Condor, St Bruno and mellow virginia.

Afbeelding

Brand Gawith, Hoggarth & Co.
Blend Type Aromatic
Contents Burley, Virginia
Flavoring Almond, Fruit / Citrus, Other / Misc, Vanilla
Cut Flake
Packaging 50g Tin, Bulk
Country UK
Production Unknown

Enrique
Berichten: 103
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:01
Locatie: Amstelveen

Re: Gawith, Hoggarth & Co - Ennerdale Flake

Bericht door Enrique »

Algemeen
Tsja, dit is er echt zo eentje die je blijft achtervolgen. Het zal waarschijnlijk nooit mijn favoriet worden. Integendeel zelfs, een keer in de paar maanden een pijp hiervan is meer dan genoeg. Maar dan gaat het weer knagen…
Mocht ik maar een woord gebruiken voor de smaakomschrijving dan zou dat het engelse woord ‘floral’ zijn. Potpourri zou ook kunnen. Ik heb in sommige reviews woorden als ‘soapy’ voorbij zien komen maar daar wil ik niet te lang bij stilstaan. Wanneer je denkt aan dat woord tijdens het roken heb je namelijk bijna het idee dat je een fles Ajax aan het leegzuipen bent [legt de pijp even weg]. Ik weet het niet met deze flake, hij blijft terugkomen maar hij kan me maar niet overtuigen.

Verpakking
3 jaar geleden in een 25 gramsverpakking (wit met donkergroene pouch, algemeen voor het merk) bij wijze van tester gekocht, nu bijna op.

Verschijning
Mooie dunne flaketabak, makkelijk uit te wrijven en te stoppen.

Geur onaangestoken
Sodeknetters wat een luft, serieus net of je de bodyshop binnenloopt. Ik heb blijkbaar ooit door gebrek aan wekpotten (of door een dwaas idee) een stukje rope tabak in dezelfde pot gestopt als mijn pouch ennerdale. Dat stuk rope is dus nu helemaal verbloemd ;-)

Smaak
Tsja, er veranderd weinig tov wat hierboven staat. Floral, bloemengeur maar dan in een soort explosievorm. Niet subtiel alsof je aan een lekkere verse bos bloemen ruimt, nee BAMMM right in your face. Je houdt ervan of je haat het, maar ik ben er eerlijk gezegd nog niet over uit voor mezelf. Eerlijk gezegd word ik wanneer ik dit rook heen en weer geslingerd tussen die twee gevoelens en ik geloof dat ik erachter ben hoe dat zit. Ik moet vooral gewoon mindful blijven proeven, dan kan ik er echt van genieten. Wanneer mijn gedachten afdwalen naar zeep en dergelijke gaat het mis.

Verbranding
Top grade wat mij betreft. Mooie dikke rook, makkelijk aan te steken, blijft goed branden, bijt niet op de tong, rookt mooi droog en leeg. Helemaal goed dus.

Verder
Je raad het al, deze tabak heeft een mega ghost. Je pijp word een soort spookhuis na het roken van dit.

Ik ben benieuwd of een van jullie misschien ervaringen met deze flake kan delen.

Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: Gawith, Hoggarth & Co - Ennerdale Flake

Bericht door MaartenS »

Verder Je raad het al, deze tabak heeft een mega ghost.
Je pijp word een soort spookhuis na het roken van dit.
Wow , de nieuwsgierigheid is volledig gewekt. :wink:

Heb je dit ergens in A'veen gekocht ?
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Enrique
Berichten: 103
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:01
Locatie: Amstelveen

Re: Gawith, Hoggarth & Co - Ennerdale Flake

Bericht door Enrique »

Ik heb hem besteld vanuit GB, en wel hier. Ben benieuwd wat je er van vind als je hem gaat aanschaffen. ;p

stefano
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 sep 2013 21:46

Re: Gawith, Hoggarth & Co - Ennerdale Flake

Bericht door stefano »

Heb een maand of wat geleden twee blikjes Ennerdale weggewerkt. Het is een Engelse tabak die ook in Engeland wordt gemaakt. Dat is opzichzelf al goed natuurlijk.

In 't algemeen geef ik de voorkeur aan niet geparfumeerde tabakken. Als ik zou moeten kiezen voor een tabak met een parfum zou ik eerder gaan voor rumflake van GH.

Het parfum van Ennerdale vond ik wat tè opdringerig. Bovendien trekt 't lekker in het hout (zoals jezelf ook al aangeeft) zullen we maar zeggen. Duurde weken voor ik dat luchtje kwijt was.

Maar ongetwijfeld zijn er Ennerdale lovers die eraan verslingerd zijn.

Plaats reactie