Sutliff - Edward G Robinson

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Godfrey59

Sutliff - Edward G Robinson

Bericht door Godfrey59 »

Deze sinds 1946 op de markt zijnde pijptabak , genoemd naar de pijprokende acteur Edward G.Robinson eens een paar blikjes van mee laten komen door de goede recenties. Made By Sutliff tobacco

Blikje komt in de bekende USA trekblik vacuum verpakking . Een tikkeltje aan de droge kant maar dat lijkt later een voordeel . Meteen ruik ik de Latakia die erin verwerkt is en een zoetje van cavendish en Burley .

Stoppen gaat voortreffelijk in mooie lange draden en door zijn tikje aan de droge kant stop ik hem iets vaster als normaal. Aansteken hoeft maar een maal en brand mooi egaal , prima .
De Latakia is meteen lekker op de voorgrond en geeft een natuurlijk drop zoetje . Een beetje verder in de bowl komen de andere natuurlijke zoetjes tot hun recht met een note van Plum en likeur , Een lekkere combinatie met de rokerige latakia.

De smaak blijft tot het laatste restje aanwezig en geeft absoluut geen tongbite en rookt heerlijk koel en zacht.
De roomnote is een mix van Latakia rokerig en een zeer lichte natuurlijke aromatic , heel appart.

Ik was door deze tabak uitermate verrast en zozeer dat hij nabesteld is om in de kelder wat te rijpen. De ingeblikte USA tabakken lenen zich hier prima voor zonder bang te hoeven zijn voor een slechte seal of vacuum verlies.

Een aanrader voor de mild Latakia liefhebber is deze pure mixture zeker.


Godfrey



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Godfrey59 op 09 apr 2015 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.

iCupboard
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2014 10:00

Re: Sutliff - Edward G Robinson

Bericht door iCupboard »

Super. Dat klinkt als een lekkere smaak.

Godfrey59

Re: Sutliff - Edward G Robinson

Bericht door Godfrey59 »

Een update over deze aparte tabak waarvan ik altijd voldoende op voorraad heb :wink:

Ondanks de vele goede revieuws toch een toevoeging mijnerzijds . Het betreft een Old School tabak gemaakt door Sutliff . Met Old School bedoel ik een samengestelde aromatic zoals deze vroeger gemaakt werden voor de komst van de Black Cavendish en toppings . Engelse tabak werd tot 1990 ook op deze manier gemaakt daar het tot die tijd in Engeland niet toegestaan was om toppings te gebruiken . Dus veel kennis van samenstellen en blenden was vereist.

Het is een tabak samengesteld uit Burley , Virginia , Cavendish en Latakia zonder toevoeging van toppings .
Maar nu komt het. De tabak is zeer mild met een licht zoete zwarte pruimen taste en toch voldoende Latakia om een lekker rookje/kampvuur smaak en reuk te produceren . Ik kan het een beetje moeilijk omschrijven daar het simpel maar toch complex genoeg is . Na mijn 3e 12 Oz blik :shock: bijna leeg te hebben die mij nog nooit enkele bite of bittere nasmaak heeft bezorgt kan ik rustig zeggen =D> =D> Sutliff . Wat verder nog opvalt is dat de smaak tot het laatst hetzelfde blijft wat niet altijd het geval is met aromatics . Meestal is het halverwege de bowl wel gedaan met de topping .

Voor diegene die willen kennismaken met deze kan dat. Echter heb ik alleen 12 Oz blikken voor de prijs van 30 euro excl verzendkosten.
of wachten tot een volgende meeting waar een sample altijd genomen kan worden . Daar het uit de USA moet komen niet altijd leverbaar en natuurlijk mijn vaste voorraad wordt niet aangesproken :lol:

EGR screams old school all the way . I give credit to Sutliff , they do a fantastic job with their Match Blends . I really think their CD blend , R blend and Mans Best Friend are true enough to their past Matches ! EGR is on the same page with their match blends ... spot on to the Old School Flavors . So many people talk about the blend of old etc .... and how much they miss them . Do yourself a favor ... give the Frog a rest and try this stuff and get a snapshot of the type of blends that Grandpop may have smoked . When I first put my nose to it I thought it would be different and maybe a little odd .. it's not . This type blend is what Aromatics were like before Black Cavendish exploded on the market . This is not an overly wet Aromatic like some of the modern Aromatics can be . You taste the Aromatic flavor [ whatever it is ] yet still taste the blend . This is good stuff and I've enjoyed it thus far .


Godfrey

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Sutliff - Edward G Robinson

Bericht door Sidekickelvis »

Lijkt me een lekkere. Jij en ik hebben eenzelfde smaak qua tabak valt me op!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Sutliff - Edward G Robinson

Bericht door PhilipV »

Nette review! Heb zeker interesse in de tabak, mocht je nog eens een bestelling plaatsen Godrey.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Godfrey59

Re: Sutliff - Edward G Robinson

Bericht door Godfrey59 »

PhilipV schreef:Nette review! Heb zeker interesse in de tabak, mocht je nog eens een bestelling plaatsen Godrey.
Ik heb nog 7 bussen van 12Oz ( 340 gram) staan momenteel . 3 mogen er weg voor de prijs van 36 euro pst inclusief verzendkosten .( NL )

Godfrey

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Sutliff - Edward G Robinson

Bericht door Sidekickelvis »

Nou graag, ik lust wel een bus.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 mar 2013 19:58
Locatie: Almere

Re: Sutliff - Edward G Robinson

Bericht door Mars »

Bedankt voor de uitgebreide review.
Leuk om te lezen!
Vooral over het drop zoetje.
Ik rook alleen maar zoete tabakken en durf de gok niet te wagen voor het bedrag.
Maar top dat je deze mogelijk biedt!
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Sutliff - Edward G Robinson

Bericht door Sidekickelvis »

Een sample zal geen probleem zijn gok ik Mars. Zal mijn blik niet direct openen ivm flinke hoeveelheid open maar als het zover is dan moet je ff je adres PB-en. Stuur ik je een goeie sample!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Godfrey59

Re: Sutliff - Edward G Robinson

Bericht door Godfrey59 »

De 3 EGR bussen zijn vergeven aan de eerst reagerende die inmiddels een pb hebben gehad . Dus helaas deze is voorlopig op :( :(
Van de Bjarne Nielsen flake zijn nog wel twee blikken .

Godfrey

Plaats reactie