Mac Baren - HH Latakia Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Mac Baren - HH Latakia Flake

Bericht door Arno »

Afbeelding

Brand Mac Baren
Blended By Harald Halberg - Mac Baren
Blend Type English
Contents Burley, Latakia, Oriental/Turkish, Virginia
Flavoring Other / Misc
Cut Flake
Packaging 3.5oz Tin (lente 2015 komt deze uit in Duitsland in 50 grams blikken)
Country DK
Production Currently available

This is a hot pressed flake tobacco, meaning that during the pressing steam is added to mature the tobacco further and to ensure a mellow smoking experience. A blend of bright Virginias, spicy Orient, a bit of burley, and a fair amount of Cyprus Latakia is the foundation of HH Latakia Flake.

The taste is complex with the smoky note from Latakia in the front seat, the subtle sweetness from the Virginias working in the back, and the mellow spiciness from the Orientals popping up from time to time, creating an intimate interplay where all tobaccos play their role and contribute to this unique smoking experience.

HH Latakia Flake has very little casing and no top flavour at all. The only taste you will experience is the natural taste from the tobaccos used.

A mellow, yet satisfying tobacco, with a lot of nice, smoky aroma.


Ik kan eigenlijk vrij kort zijn over deze tabak. Er zijn betere op de markt. Maar hiermee doe ik deze toch wel een beetje te kort. Voor de prijs (in Duitsland 8 euro zoveel voor een 50 grams blikje) is het een goede blend, maar verwacht geen Samuel Gawith kwaliteit. MacBaren probeert deze tabaksmaker trouwens wel te imiteren met het stoomproces. Ik heb er nu bijna een blikje van weg gerookt en misschien ben ik te verwend maar mij doet deze tabak weinig. Hij is in ieder geval zacht, geen of maar heel weinig MacBaren bite. De smaak is voor mij net wat te oppervlakkig, ik verwacht meer van een steam-pressed latakia flake met oriëntaalse tabakken erin. Ook komt er soms een zuur smaakje omhoog wat mij niet bevalt. Wat mij persoonlijk wel bevalt is de tabak roken in een wat kleinere pijp. Conclusie: als je nog niet erg ervaren bent op latakia gebied is deze flake een aanrader, ook de prijs is goed. Ben je echter al verwend door latakia-flakes van bijv. Samuel Gawith dan kan HH Latakia Flake wel eens tegenvallen.
Laatst gewijzigd door Arno op 05 dec 2014 00:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Geloof

Re: Mac Baren - HH Latakia Flake

Bericht door Geloof »

Weer een mooi verslag Arno, ga zo door.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - HH Latakia Flake

Bericht door Eliminator »

Geloof schreef:Weer een mooi verslag Arno, ga zo door.
+1,.......... afbeelding toegevoegd
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Mac Baren - HH Latakia Flake

Bericht door Arno »

Eliminator schreef:
Geloof schreef:Weer een mooi verslag Arno, ga zo door.
+1,.......... afbeelding toegevoegd
En deze even bovenaan gezet :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Mac Baren - HH Latakia Flake

Bericht door dinck »

Mijn ervaring met een ruime sample zijn gelijkluidend, geen slechte tabak maar beslist geen hoogvlieger. Het rookt wel lekker makkelijk weg, bijvlammen was voor mij zelfs bij de eerste pijp nauwelijks nodig - normaal gesproken duurt het bij de meeste flakes even voordat ik de ideale stopdichtheid heb gevonden.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Mac Baren - HH Latakia Flake

Bericht door Ribbon »

Met name door Arno's vergelijking met SG flakes denk ik dat ik deze gewoon lekker links laat liggen.

Als ik hierdoor iets mis is het dus jou schuld Arno. :mrgreen: :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - HH Latakia Flake

Bericht door Sidekickelvis »

Een sample die ik in Heukelum rookte was lekker kan ik me nog herinneren. Niet superspeciaal maar gewoon goed.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie