Heart & Home - Egg Nog

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Godfrey59

Heart & Home - Egg Nog

Bericht door Godfrey59 »

Nou heb ik in de 35 jaar dat ik de pijp rook en als zoet en aromatic liefhebber honderden soorten in mijn pijp gehad en evenzovele weer weg gedaan . Zelf blends samengesteld , laten agen , enz enz . Te zoet , te chemisch , te nat , niet blijvend tot het einde van de bowl . Ik had de lat hoog gelegt en was er van overtuigt dat mijn ultieme aromatic nog ver weg was . Tot vorige week de blikjes Heart & Home egg nog in de bus vielen.

Wat ik meteen doe is altijd meteen een blikje opentrekken om de eerste indruk te krijgen qua reuk . En inderdaad ik kan het beste omschrijven als een advocaatje wat er uit het blikje kwam maar daar bleef het ook bij . Wederom een aromatic in de rij van vele was
mijn gedachte en hij ging op het schap voor later . Maar dat later was gisteren en wat gebeurd er :shock: :shock: eureka dit is de No 1 voor mij .

De tabak is een grove snit van grotere en kleine stukken met hier en daar zelfs wat blad en precies goed van vochtigheid. Aansteken gaat het makkelijkste van alles wat ik momenteel in huis heb ( en dat is nogal wat :wink: ) Maar de smaak , die smaak heerlijk en nog eens heerlijk zonder overdrijven . Alles uit een Egg nog is duidelijk appart waar te nemen , de rum , de kaneel , vanille en de romigheid van het ei . zelfs het beetje pepertje van de nootmuskaat is in de keel een beetje waar te nemen . De zoete Rum voert echter de hoofdnoot samen met de kruidige vanille/kaneel. Ik weet bij god niet hoe Russ Qullette hun master blender zulke verfijning in smaak voor elkaar heeft gekregen =D>

Normaal hebben aromatics vaak het probleem halverwege de bowl wel verdwenen te zijn of te veranderen . Deze blijft tot het laatste beetje behouden waar de laatste 5 minuten de nootmuskaat wat meer waarneembaar is . Precies zoals het laatse beetje Egg nog uit het glaasje je soms wel een paar korrels nootmuskaatziet zitten en bij de laaste slok een pittig smaakje geeft.

De roomnote is kruidig en de kaneel met een beetje rum is goed waarneembaar. Ook wel een tikje zoals een dranken speciaalzaak ruikt.
Ik kan het moeilijk omschrijven Rum en Kaneel daar houden we het bij . Zelfs mijn echtgenote die wel wat gewend is zei uit zichzelf hmm lekker ruikt deze . ( en dat wil wat zeggen als niet rookster :wink: ) Geen enkele bite of harshness te bekennen . Het eerste blikje was in twee dagen leeg en dat wil voor mijn doen wel wat zeggen .

Zoekt je een top top aromatic ? zoek dan niet meer verder en bestel deze . :lol:
Normaal ben ik niet zo van de lange revieuws , maar dit moest ik even kwijt.


Godfrey

---------------------------------

http://www.tobaccoreviews.com/blend/264 ... me-egg-nog

Brand Hearth & Home
Blended By Russ Ouellette
Manufactured By Pipes & Cigars
Blend Type Aromatic
Contents Black Cavendish, Cavendish
Flavoring Cinnamon, Other / Misc, Rum, Vanilla
Cut Coarse Cut
Packaging 1.5oz Tin, 8oz Tin, Bulk
Country US

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Eliminator op 17 apr 2015 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: TR-info toegevoegd

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Heart & Home Egg nog

Bericht door robvoorburg »

Leuk aanstekelijk verhaal Godfrey, het is dat ik niet meer zo van de
zoete tabak ben, anders was ik verkocht geweest.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4155
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Heart & Home Egg nog

Bericht door Asmodeus »

Klinkt als een aromaat die ik wel eens wil proberen

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 mar 2013 19:58
Locatie: Almere

Re: Heart & Home - Egg Nog

Bericht door Mars »

Bedankt voor de review Godfrey.
Ik ben ook een echte zoet roker en heb recent van BBNinja een Winslow Harlequin en een John Aylesbury Caminetto overgenomen. Ook heerlijk al moet ik ze nog wat vochtiger zien te maken. De tabak die jij beschrijft lijkt me ook lekker maar durf nooit dat soort dure tabakken op de gok te kopen... [emoji106] [emoji4]
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Heart & Home - Egg Nog

Bericht door Deadl0ck »

Mars schreef: De tabak die jij beschrijft lijkt me ook lekker maar durf nooit dat soort dure tabakken op de gok te kopen... [emoji106] [emoji4]
42 gram voor 7 euro is zo duur niet... redelijke prijs voor een tabak... de logistiek om het te bestellen is eerder een probleem gok ik zo.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 mar 2013 19:58
Locatie: Almere

Re: Heart & Home - Egg Nog

Bericht door Mars »

idd Deadl0ck de verzendkosten maken het meestal te duur.
De prijs die je noemt valt best mee. Ik had het vermoeden dat het veel meer zou zijn geweest.
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

Godfrey59

Re: Heart & Home - Egg Nog

Bericht door Godfrey59 »

Mars schreef:idd Deadl0ck de verzendkosten maken het meestal te duur.
De prijs die je noemt valt best mee. Ik had het vermoeden dat het veel meer zou zijn geweest.
Het is ook de bedoeling dat je niet een blikje laat overkomen maar een hele vracht :wink: anders loont het voor geen meter .
Zelf koop ik al bijna 15 jaar geen enkele tabak meer in Nederland . ( hier zijn de Importeurs debet aan , niet de tobaconisten) Ik koop enkel nog in de USA , UK of soms Duitsland . Voor de reis door interessante , afwijkende , en juweeltjes in tabak moet je helaas in het buitenland zijn .

Godfrey

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 mar 2013 19:58
Locatie: Almere

Re: Heart & Home - Egg Nog

Bericht door Mars »

Dus voortaan moet per container bestellen [emoji38] Bedankt voor de tip [emoji106] [emoji1]
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

Plaats reactie