John Aylesbury - Broken Virginia

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kadir8880
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 dec 2013 01:36

John Aylesbury - Broken Virginia

Bericht door kadir8880 »

Afbeelding

Afgelopen herfst was ik weer in Utrecht om te winkelen. Dan ga ik ook even langs 'de oude tijd' om even rond te snuffelen.
Ik had eigenlijk gehoopt om een blikje Old Gowrie tegen te komen, maar helaas hadden ze dit niet in het assortiment.
Ze hadden overigens wel een aantal andere blikjes van Rattrays.
Maar goed... Mijn oog viel op het blikje Broken Virginia van Aylesbury.
Ik had eigenlijk helemaal niets over dit tabak gelezen, maar wilde een gokje wagen.
Thuis gekomen heb ik het blikje bij de rest van mijn virginia’s en vapers gestopt.

Vandaag had ik weer zin in een lekkere heldere virginia tabak. Gewoon een straight virginia met dat hooiachtige, citrusachtige smaak met dat hele subtiele zoetigheid. Normaal gesproken grijp ik dan naar Orlik’s Golden Sliced. Helaas had ik hier niets meer van liggen.
Bij mijn voorraadje virginia’s zag ik het blikje Broken Virginia staan, met daarnaast een blikje Union Square van GL Pease uit 2014. Na een tijdje twijfelen heb ik toch maar de Broken Virginia open gemaakt, omdat ik de US nog even wilde laten rijpen.

Toen ik het blikje open maakte kwam er een kunstmatig zoete lucht naar boven. Ik was een klein beetje teleurgesteld omdat ik een meer recht toe recht aan virginia had verwacht zonder een sausje. Hier zat duidelijk een zoete casing er doorheen. Kan het niet echt thuis brengen, maar het is iets fruitigs met wat honing achtigs. Heb een goeie pluk op een velletje papier gelegd om het wat te laten drogen.

Het stoppen gaat niet zo moeilijk. Want hoezeer de tabak ook Broken Virginia heet, is het meer een ribbon cut, met een paar kleine stukjes flake er doorheen.
Bij het aansteken proef ik de zoete casing/topping maar ook de virginia er doorheen.
De rest van de bowl blijft eigenlijk hetzelfde qua smaak. Het rare is dat ik de ene paar trekjes de casing proef en de andere paar trekjes weer de virginia. En dit blijft zo tot het eind!
Ik moest gelijk aan de aromatic rokers denken die, over het smaakverlies klagen na de eerste helft van de bowl.
Ik zou die mensen wat dat betreft dit tabak wel aanraden.
Aan de andere zou ik de Broken Virginia niet als aromatic classificeren. Het heeft wel een casing/topping maar niet zo sterk als bij een aromatic.

Voor de rest is het net als bij andere Virginia’s: Heel rustig roken! Je merkt ook dat de bowl snel heet wordt.

Ik heb de Mac Baren Virginia No1 niet gerookt, maar als ik zo de reviews over Mac Baren Virginia No1 lees, denk ik dat deze 2 erg veel op elkaar lijken.

Ik heb er van kunnen genieten, ook al was het niet wat ik verwacht had.
Ik denk ook dat dit tabakje met het warmere weer lekker zal smaken.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: John Aylesbury - Broken Virginia

Bericht door Sidekickelvis »

Ik heb hier nog een 100grams blik Old Gowrie uit 2014 staan waar ik niet echt aan gehecht ben. Mag je wel overnemen/ruilen als je dat wilt.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
kadir8880
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 dec 2013 01:36

Re: John Aylesbury - Broken Virginia

Bericht door kadir8880 »

pb...

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: John Aylesbury - Broken Virginia

Bericht door Sidekickelvis »

retour pb
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Whitesnake

Re: John Aylesbury - Broken Virginia

Bericht door Whitesnake »

Top tabak maar...helaas nooit gezien in België.

Plaats reactie