HU Tobacco - Dockworker

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

HU Tobacco - Dockworker

Bericht door Asmodeus »

A strong, chocolaty and spicy Malawi Burley is at the center of the Dockworker Flake. It is complemented by spicy Orientals and Virginia from Zambia, India and the Philippines. The result is a sweet-spicy blend with a beautiful Burley/Oriental touch. This unusual blend impresses with a very complex and well balanced flavor. A medium strong flake for friends of fragrant tobaccos . No added flavor!

Brand HU Tobacco
Blended By Hans Wiedemann
Blend Type Burley Based
Contents Burley, Oriental/Turkish, Virginia
Flavoring None
Cut Flake
Packaging 50gr tin
Country DE
Production Currently available




Verpakking / Geur vanuit de verpakking
De tin note is zacht en subtiel. Als ik mijn neus in het blikje steek en eens goed snuif, ruik ik gras, iets chocolade-achtigs, wat fruit en een beetje kruidigheid


Smaak
Na het aansteken proef ik eerst duidelijk de virginia's, grassig en lichtzoet. Na enkele minuten komt de heerlijke burley goed in beeld : aards en chocolade-achtig. Met wat frisse kruidigheid, die ik vermoedelijk kan toeschrijven aan de oriëntaalse tabak is het geheel mooi in balans. De burley speelt de hoofdrol, wat mij betreft de lekkerste burleysmaak die ik tot nu toe in een tabak heb aangetroffen. De smaken blijven tot de bodem van de bowl aanwezig.

Brandbaarheid
Makkelijker dan dit wordt het niet op flakegebied: de flakes vallen gedeeltelijk uit elkaar, slechts opvouwen en in de ketel schroeven is voldoende. Aansteken gaat heel makkelijk en de flakes blijven moeiteloos branden.

Roomnote
Hiervoor geldt een beetje hetzelfde als voor de tin note. Niet opdringerig, maar wel aangenaam.

Prijs
Een blikje van 50 gram kost €9,50
Een zak van 250 gram €37,35

Conclusie
Voor mij is dit zo'n tabak die ik iedere keer nog lekkerder vind dan de vorige bowl en die ik dagelijks wil roken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: HU Dockworker

Bericht door Janno »

Oef, dat klinkt lekker. Fijne review Asmo, ik denk dat ik hem ook maar eens op mijn lijstje zet.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco - Dockworker

Bericht door Eliminator »

Dat klinkt inderdaad erg interessant, zou ik hier een pijpje van mogen roken te Ww ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: HU Tobacco - Dockworker

Bericht door Asmodeus »

Eliminator schreef:Dat klinkt inderdaad erg interessant, zou ik hier een pijpje van mogen roken te Ww ?
Uiteraard

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco - Dockworker

Bericht door Eliminator »

(T)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: HU Tobacco - Dockworker

Bericht door Kees Flake »

Mooi verslag Asmodeus heb zelf ook een blikje maar dat duurt nog even.
Heb net de vernieuwde site van hu-tabacco bekeken en ziet er goed uit.
Heeft de laatste jaren veel tabak bij gekregen en goede tabakken ook.
De prijs voor tabak is zeer gunstig kijk zelf maar eens op de site.
Asmodeus geniet ervan.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: HU Tobacco - Dockworker

Bericht door Ribbon »

Is de burley hier enigszins vergelijkbaar met die van 'Aus Dem Krater'?

Mooie review trouwens. Ben zeer benieuwd naar mijn blikje. Burley is zeg maar echt mijn ding :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: HU Tobacco - Dockworker

Bericht door Asmodeus »

Ribbon schreef:Is de burley hier enigszins vergelijkbaar met die van 'Aus Dem Krater'?

Mooie review trouwens. Ben zeer benieuwd naar mijn blikje. Burley is zeg maar echt mijn ding :wink:
Vergelijkbaar met de nadruk op enigszins. De burley in Aus dem Krater nr.1 smaakt wat 'harder', met meer nadruk op het aardse. Ik zou zeggen dat ik zelfs een licht potgrond-aroma ruik, verder is de nootachtige smaak sterker aanwezig dan de cacao-achtige. De smaak zit aardig in de richting van de Solani Aged Burley Flake, wat ik eveneens een zeer goede tabak vind.
De burley in Dockworker is wat zachter, meer afgerond. Daarbij vermoed ik dat het gehalte burley in Aus dem Krater nr. 1 iets hoger is.
Het is alweer een tijdje terug dat ik de Krater nr.1 gerookt heb. Meteen een goed excuus om eens een nieuw blikje te kopen om ze naast elkaar te kunnen vergelijken.
Ik denk dat Dockworker jou zeker zal bevallen aangezien burley jouw ding is !
Jouw pleidooi heeft mij ook aangezet om burley te leren kennen en waarderen.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: HU Tobacco - Dockworker

Bericht door Ribbon »

Ok thanks.

Ben benieuwd naar Dockworker. Vooral de combi met de orientals lijkt me interessant.

Mooi ook dat ie in bulk verkrijgbaar is.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: HU Tobacco - Dockworker

Bericht door Tobias Tobit »

Ik rook deze tabak nu voor het eerst. Moet zeggen dat het een tabak is met veel gezichten. Ik proef de chocolade achtige Burley en de Orientals komen ook duidelijk naar voren. Ook de Virginia smaak is goed te herkennen, maar die wordt wel naar de achtergrond verwezen.
De Burley is een tabak waar ik de laatste tijd niet veel mee in aanraking ben gekomen. Was een beetje met de VaPers aan het experimenteren. Misschien dat daardoor mijn smaakbeleving een beetje vertekend. Ook moet ik uitkijken voor te snel roken, bijt lichtjes op de tong. Heb ik snel last van dus dat zegt niets.

Tabak is mooi in balans, brand goed ook al had ik iets meer moeite om hem de eerste keer goed aan te krijgen. Ook dit probleem is voor mij bekend. Nieuwe tabakken moet ik altijd een paar keer gestopt hebben voor ik het met de juiste dichtheid in de pijp stop. Heb de flake op mijn gebruikelijke wijze gevouwen en gepropt volgende keer misschien toch maar liever uitrubben.

Op het laatst komt de smaak van de Burley iets meer naar de voorgrond en vallen de Originels iets meer weg. Alles bij elkaar een lekkere tabak waar ik hier in het zonnetje uit de wind van heb kunnen genieten. Ga het niet gelijk bestellen er is immers nog zoveel te proberen maar ik heb nog een pijpje in deze sample zitten en dat ga ik zeker met veel plezier oproken.

Asmodeus bedankt voor de sample ik ben blij dat ik met deze tabak kennis heb mogen maken.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Plaats reactie