ESP - Spanje Córdoba

Gegevens voor winkels per provincie.
Plaats reactie
Chris

ESP - Spanje Córdoba

Bericht door Chris » 21 apr 2018 11:14

Angel Sánchez Morales
Av. de Medina Azahara, 21
14005 Córdoba, Spanje

Een van de betere tabakszaken (estancos) in Córdoba, Spanje. De stad heeft er vele maar grotendeels verkopen ze geen pijptabak. Als ze dat wel doen zijn het pouches met Borkum Riff, Clan, Half and Half, Kentucky bird en wat meer voor mij onbekendere merken. Op de vraag waarom er niet veel pijptabak (een groter assortiment) wordt verkocht in de estancos kreeg ik het voor de hand liggende antwoord: wegens het klimaat. Het droogt te snel uit. Nu lijkt me dat voor blikken niet echt een issue, zo lang je ze niet in de volle zon te koop uitstalt.

Genoemde zaak verkoopt een brede keus van Peterson, Dunhill, Rattray's, Samuel Gawith (ook enkele waar ik het bestaan niet van af wist), Larsen, Capstan blauw en geel. Goede prijzen, scheelt per blik wel enkele euro's vergeleken met NL.

Arno
Contacteer:

Re: ESP - Spanje Córdoba

Bericht door Arno » 21 apr 2018 19:58

Chris schreef:
21 apr 2018 11:14
Op de vraag waarom er niet veel pijptabak (een groter assortiment) wordt verkocht in de estancos kreeg ik het voor de hand liggende antwoord: wegens het klimaat. Het droogt te snel uit. Nu lijkt me dat voor blikken niet echt een issue, zo lang je ze niet in de volle zon te koop uitstalt.
Bullsh*t, de tabak rijpt juist beter in de blikken met wat extra warmte :) Het assortiment verschilt idd enorm per estanco. Mocht je ooit komen in Sevilla dan kan ik je nog wat goede aanraden.
Afbeelding

Chris

Bericht door Chris » 21 apr 2018 22:54

Je begrijpt wat ik bedoel, te lang (teveel dagen/weken/maanden) bij hogere temperatuur is echt niet bevorderlijk voor de kwaliteit.

In Sevilla heb ik enkele zaken bezocht met uitgebreider assortiment, komt overeen met die in Córdoba. Al zag ik nergens die verscheidenheid in SG keus.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 22 apr 2018 09:07

Chris schreef:
21 apr 2018 22:54
Je begrijpt wat ik bedoel, te lang (teveel dagen/weken/maanden) bij hogere temperatuur is echt niet bevorderlijk voor de kwaliteit.

In Sevilla heb ik enkele zaken bezocht met uitgebreider assortiment, komt overeen met die in Córdoba. Al zag ik nergens die verscheidenheid in SG keus.
Deze estanco in Sevilla heeft die verscheidenheid wel, heel veel van wat er aan pijptabak in Spanje te krijgen is hebben zij: http://www.casacruztabacos.es
https://www.google.nl/maps/place/Calle+ ... 264a?hl=en
Afbeelding

Huub

Bericht door Huub » 27 apr 2018 12:09

Hallo,

Barcelona heeft vele tabakszaken.
Deze zaak in Barcelona is voor mij nog altijd de zaak met de grootste sortering goede pijpen en tabak in Spanje. Echt te vergelijken met goede zaken in b.v. Duitsland, Italië en Denemarken.

www.sybaritepipe.com

De eigenaar Jordi is zelf een gepassioneerd pijproker.
24eec6336e94842ff86ee880f02374bf.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Meester W

Bericht door Meester W » 28 apr 2018 23:26

Niet dat het ter zake doet hoor,maar “Cordoba”. Ik heb ergens in mijn bibliotheek een boek getiteld “ de rechtvaardige mannen van Cordoba “

Kan het zo snel niet vinden. Ben te lui om op te staan. Is het niet van Graham Greene ?

Cordoba is overigens een fraaie stad. Vooral in de winter.

Chris

Bericht door Chris » 29 apr 2018 11:59

Meester W schreef:
28 apr 2018 23:26
Niet dat het ter zake doet hoor,maar “Cordoba”. Ik heb ergens in mijn bibliotheek een boek getiteld “ de rechtvaardige mannen van Cordoba “

Kan het zo snel niet vinden. Ben te lui om op te staan. Is het niet van Graham Greene ?

Cordoba is overigens een fraaie stad. Vooral in de winter.
Het is zeer zeker een fraaie stad mr. W en eén met een zeer rijke historie. Het oude centrum met de mezquita (kathedraal, voorheen een moskee) en de smalle witte straatjes cq. steegjes is verwonderlijk. Ik kreeg er onlangs de indruk dat ook hier zielloze blokkige nieuwbouw langzaamaan het aloude karakter wegdrukt.
Sevilla heeft echter mijn hart gestolen zo'n 14 jaar geleden en daar zal ik altijd blijven terugkeren.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 29 apr 2018 13:03

Chris schreef:
29 apr 2018 11:59
Het is zeer zeker een fraaie stad mr. W en eén met een zeer rijke historie. Het oude centrum met de mezquita (kathedraal, voorheen een moskee) en de smalle witte straatjes cq. steegjes is verwonderlijk. Ik kreeg er onlangs de indruk dat ook hier zielloze blokkige nieuwbouw langzaamaan het aloude karakter wegdrukt.
Sevilla heeft echter mijn hart gestolen zo'n 14 jaar geleden en daar zal ik altijd blijven terugkeren.
De mezquita, geweldig! Altijd al een droom van me om daar te komen. Toen ik het daadwerkelijk zag werd ik niet teleurgesteld! Alleen bloedde mijn hart toen ik het Christelijke deel zag wat ze er later hebben ingebouwd, eeuwig zonde! Met Sevilla heb ik precies hetzelfde, mijn hart heeft de stad ook gestolen, volgend jaar hoop ik er weer heen te gaan.
Afbeelding

Chris

Bericht door Chris » 29 apr 2018 18:50

Arno schreef:
29 apr 2018 13:03

De mezquita, geweldig! Altijd al een droom van me om daar te komen. Toen ik het daadwerkelijk zag werd ik niet teleurgesteld! Alleen bloedde mijn hart toen ik het Christelijke deel zag wat ze er later hebben ingebouwd, eeuwig zonde! Met Sevilla heb ik precies hetzelfde, mijn hart heeft de stad ook gestolen, volgend jaar hoop ik er weer heen te gaan.
Tja... zonde... De kathedraal is werkelijk schitterend, wel zwaar over de top. Ook het uitzicht s avonds vanaf de andere kant van de rivier is prachtig. Maar mijn conclusie was wederom "de waanzin van religie".

Plaats reactie