Emiel

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Emiel
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2020 16:18

Emiel

Bericht door Emiel »

Goedendag,

Ik ben Emiel 39 zomers achter de rug en sinds februari dit jaar gestopt met sigaretten. Begonnen met sigaren, maar dat werd me veel te duur. Snus en later snuff gaan nemen, maar sinds een week de pijp ontdekt. Een corncob aangeschaft en 5 goedlopende tabaksoorten gekocht. Wat een genot! Ik ben gewoon een nicotinejunk en hou mezelf tevreden met snuff en een pijp (als ik tijd heb). Ik ben redelijk obsessief en voorlopig nog lang niet uitgeleerd in deze mooie hobby. Ik lees dan ook al de hele week mee en besloot lid te worden in de hoop meer uit dit forum te halen en misschien zelfs wat bij te dragen.

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Emiel

Bericht door George Bertram »

Hallo Emiel,
Van harte welkom op dit forum!
Bedenk dat pijproken en alles dat daarmee samenhangt echt een virus kan zijn. Succes gewenst dus.
Fumo et Emergo ;p

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: Emiel

Bericht door Theo »

Een warm welkom toegewenst.

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Emiel

Bericht door Lonny »

Welkom!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Emiel

Bericht door Chris »

Welkom, geniet ervan

Ducheyne
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Emiel

Bericht door Ducheyne »

nicotine mag niet het doel zijn
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: Emiel

Bericht door Liebaart »

Welkom!
En inderdaad, nicotine mag zeker het doel niet zijn. Probeer van het inhaleren volledig achter je te laten.
Pijproken gaat vooral om smaak, geur en ritueel.

Gebruikersavatar
Rudolus
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2016 16:04
Locatie: Westhoek (BE)

Re: Emiel

Bericht door Rudolus »

Welkom.

OK heren, het ideale pijproken is dan misschien wel doelloos, ik neem er zeer graag de nicotine bij om het te bereiken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Emiel

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Emielh

Bericht door Wil van suske »

hartelijk welkom

Emiel
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2020 16:18

Re: Emiel

Bericht door Emiel »

Heren heren... inhaleren is niet nodig om toch nicotine je bloedbaan in te krijgen. Ik rook sigaren van goede kwaliteit en haal daar de meeste smaken wel uit. Ik blijf alleen bij de milde weg, als ik echt behoefde heb aan nicotine.. pijptabak ben ik nog een beetje zoekende. Ik rook momenteel de Peterson Navy rolls, Royal Yacht en Nightcap. Verder heb ik balen Mc Baren golden ambrosia, neptune en amphora full, maar die rook ik alleen smorgens bij de koffie op een nuchtere maag. De Mac baren raak ik eigenlijk niet meer aan. Zelfs een flintertje door de nightcap is me nog te zoet. Ik kom van een 30/40 sigaretten per dag, dus ja... nicotine is een must(voorlopig nog)

Bedankt voor het warme onthaal!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Emiel

Bericht door Sidekickelvis »

Nocotine bommen: Peterson Irish Flake, Samuel Gawith 1792 flake, Zo'n beetje alle Rope en Twist tabakken van Samuel Gawith en andere. Helaas merendeels niet in NL te krijgen.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Emiel

Bericht door Janno »

Welkom en veel plezier hier
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: Emiel

Bericht door cipke »

Van harte welkom
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

arnhem
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 mar 2011 12:09

Re: Emiel

Bericht door arnhem »

Welkom! Wat betreft de nicotine, die haal ik nog steeds uit mijn zware shag die ik rook, niet veel maar wel regelmatig , doe zeker drie weken met een pakje. Pijp rook ik dagelijks , vooral in de avond.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Emiel

Bericht door NoneNicer »

Welkom! Er zijn meerdere succesverhalen bekend waarbij een pijp geholpen heeft om te minderen bij een jarenlange nicotine afhankelijkheid.
Geniet van de pijp, die geeft voldoende richting en wijsheid. Veel plezier hier op het forum; je hebt al een hele mooie selectie te pakken van tabakken om mee te beginnen. Wie heeft je op weg geholpen? Het is zeldzaam om iemand te vinden die zulk een passende breedte kan aanbevelen 👍

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Emiel

Bericht door junksculp »

Welkom, vraag me alleen af of je de pijp over de longen rookt? Rook je met filter?

Emiel
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2020 16:18

Re: Emiel

Bericht door Emiel »

Bedankt voor de suggesties! Ik heb zelf de tabakken uitgezocht, na een obsessieve speurtocht in reviews op tobaccoreviews.com en door te kijken wat hier in de buurt verkrijgbaar is. Ik inhaleer niet, maar een drietal haaltjes van de nightcap sneaken toch weleens mijn longen binnen ‘s avonds..via dit forum kwam ik op een Duitse website uit die ook 3 zogenaamde forumblends verkoopt en heb daar een redelijke bestelling van 10 50 gr. Blikken gedaan. Dit scheelt een behoorlijke duit! Nogmaals DANK voor dit hartelijk welkom🙏🏻

Gebruikersavatar
Rudolus
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2016 16:04
Locatie: Westhoek (BE)

Re: Emiel

Bericht door Rudolus »

Nicotine?
Misschien ook de nieuwe Mac Baren HH Rustica.
Groet.
https://dutchpipesmoker.com/2020/05/20/robust-rustica/
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Emiel
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2020 16:18

Re: Emiel

Bericht door Emiel »

Hah! @Rudolus ik had mijn oog daar ook al op laten vallen inderdaad! Heb jij ervaring met bestellen bij die firma?

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Emiel

Bericht door Wowbagger »

Welkom!

Gebruikersavatar
Rudolus
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2016 16:04
Locatie: Westhoek (BE)

Re: Emiel

Bericht door Rudolus »

Emiel schreef: 02 sep 2020 11:06 Hah! @Rudolus ik had mijn oog daar ook al op laten vallen inderdaad! Heb jij ervaring met bestellen bij die firma?
Deze is vrij nieuw en te verkrijgen in Duitsland.
Heb deze nog niet gerookt, wel nieuwsgierig naar.

Groet
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Emiel

Bericht door Wil van suske »

Welkom

Plaats reactie