Eric A. Arborea

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Eric A. Arborea
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 jun 2016 16:47

Re: Eric A. Arborea

Bericht door Eric A. Arborea »

Dag Massis,

Ja, Morgan pipes is inderdaad de verkoper.

"omdat je meerschuim niet op de klassieke manier kan bewerken, maar moet weken in water en dan snijden met een mes om vorm te geven. "

Kijk, dat is al informatie waar ik wat mee kan :) Ik heb geen flauw benul nog dus moet dat ook nog te weten komen allemaal maar houd het voorlopig bij mijn hout.
Ik kocht het omdat het mij een unieke kans leek om zo'n stuk te verkrijgen.

Aangaande het boren, ik ken hier iemand in Lelystad die hout bewerkt en daar zat ik eerst aan te denken. Maar als er echte pijpmakers zijn dan is dat natuurlijk wel beter denk ik. De man hier heeft vast nog nooit een pijp gemaakt.
Als ik zo ver ben dan zal ik het melden/vragen hier.

Ik heb je website nog eens bekeken, de gallery. Prachtig! Heb je er niet moeite mee om ze van de hand te doen als ze af zijn? :D

Groet, Eric A.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5205
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Eric A. Arborea

Bericht door Massis »

Meerschuim bewerken is een sport apart, dus zelfs op pipemakersforum.com of pipedia is er niet héél veel over terug te vinden. Op youtube staan wel wat filmpjes met meer info.

Aangaande die houtbewerker: die heeft sowieso geen boren in huis die de vorm van een tabakskamer kunnen boren. Daarvoor worden in juiste vorm geslepen bits (speedboren herslepen, soms ook "spoonbits" of herslepen metaalboren) gebruikt die je nergens anders vind. Vaak zijn ze zelfgemaakt.
Bovendien ga je sowieso de flok van dat mondstuk op de juiste diameter moeten draaien, en daarvoor heb je eigenlijk een metaaldraaibank (of kolomboor met tenon-turner tool) nodig.

Betreft van de hand doen van mijn pijpen: soms wel, maar anderzijds is dat de enige manier om een reputatie op te bouwen. Bovendien zou ik anders nooit zoveel pijpen kunnen maken want zoveel rook ik niet :-) Ik heb nu voor het eerst een pijp te koop die niet besteld is, bijna al mijn pijpen zijn bestellingen door klanten, dus dan zijn ze al verkocht voor ik eraan begin, dat maakt het makkelijker :-)
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
inisfail
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 feb 2016 19:48
Locatie: Belgie

Re: Eric A. Arborea

Bericht door inisfail »

van harte welkom,veel plezier op het forum, ben benieuwd
non sum qualis eram

Whitesnake

Re: Eric A. Arborea

Bericht door Whitesnake »

Welkom!

Plaats reactie