met ouderdom komt.......smaak?

Leden vertellen hoe ze erop gekomen zijn pijp te gaan roken.
Denmannl

met ouderdom komt.......smaak?

Berichtdoor Denmannl » 12 jun 2017 09:55

Pijp roken op 37 jarige leeftijd......hoe dat zo?.......

4 jaar geleden kwam ik op het idee parfum te gaan sparen. en dan hebben we het niet over de douglas geuren maar meer de niche kant op.
En nu hoor ik jullie al denken.........parfum?.....wat heeft dat er mee te maken!?

Door de parfum ben ik mijn "olfactory" gaan ontwikkelen waarbij de diverse geuren in de diverse lagen steeds herkenbaarder begonnen te worden. 3 jaar geleden begon ik interesse te krijgen in whisky. vroeger kreeg ik dat niet door mijn strot maar ik ben toch begonnen het te leren drinken. Omdat ik qua parfum erg veel van het donkere rokerige geuren hield, liep ik de Gall & Gall binnen met de opmerking ïk wil een rokerige en donkere whisky"!
Kortom liep ik met een Talisker de deur uit en dat zou mijn eerste whisky zijn. Waarschijnlijk niet één van de beste om mee te beginnen en was een Speyside waarschijnlijk beter om mee te beginnen. Toch pakte het goed uit! ik kon wel wennen aan de Talisker en al gauw was er een liefde ontstaan voor whisky wat tot de dag vandaag nog steeds een geliefde versnapering is.

Whisky,.......en wat is er nou nog mooier dan genieten van een whisky?......genieten van een whisky met een sigaar dacht ik zo. Dus ik naar de tabakszaak en heb daar uit de humidor diverse sigaren uitgezocht om die er bij te nuttigen. ook dit beviel mij uitstekend!
Totdat ik onlangs een een sample van de Tom Ford tabacco vanille kocht dat een heerlijke parfum is met de geur van tabak en vanille. dit deed mij onmiddelijk denken aan een oude buurman van mij die altijd een pijp rookte. en ja........dat moest ik natuurlijk ook proberen.....

Omdat ik niet gelijk de hoofdprijs wou betalen heb ik via Aliexpress een pijp uitgezocht. een mooie beginners set met alles er op een er aan voor €15,- (hoe naief kun je zijn). ik krijg dus die pijp binnen en wat blijkt.....een plastic geval met in de bowl een metalen kom......
Ik weet niet wat er daar de bedoeling van is maar dat was absoluut niet wat ik gedacht had. ik heb deze onmiddelijk weg geknikkert en was diep teleurgesteld. Dan toch maar op de "normale manier" een beginners set zoeken.

En daar was mijn eerste pijp! een Big Ben met rechte mondstuk. zo blij dat ik was heb ik een tweetal tabakssoorten gehaald. de W-O-Larsen golden dream en een pakje Mac Baren Classic (vanille). Dit beviel mij goed! vooral de MB Classsic bevalt mij goed. Zodoende ben ik me er meer in gaan verdiepen en heb ik inmiddels drie pijpen liggen en ben ik op ontdekkingstocht naar de tabakssoorten die mij het meeste aanstaan.

Door de filmpjes van Janneman ben ik ook op dit forum terecht gekomen en hoop van jullie nog meer te leren en te ontdekken over de mooie wereld van pijproken.

The_Undertaker
Administrator

Re: met ouderdom komt.......smaak?

Berichtdoor The_Undertaker » 12 jun 2017 13:41

Toffe uiteenzetting, en zo zag je maar weer, goedkoop is dikwijls duurkoop (maar niet per se altijd natuurlijk :wink: ) Geniet van je ontdekkingsreis!
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Denmannl

Berichtdoor Denmannl » 12 jun 2017 14:21

The_Undertaker schreef:Toffe uiteenzetting, en zo zag je maar weer, goedkoop is dikwijls duurkoop (maar niet per se altijd natuurlijk :wink: ) Geniet van je ontdekkingsreis!

Nee,......vor mij geen Aliexpress meer. wij hebben een uitstekende winkel in Veenendaal zitten met redelijk wat keuze.

Stoker
Contacteer:

Berichtdoor Stoker » 12 jun 2017 14:40

had het zelfde verhaal zoon beetje een keer gehoord over de E smokers die ze daar verkopen ..

ook had mijn vrouw daar 2 gekocht maar die waren wel oke , maar sommige vallen als je er al naar kijkt uit elkaar ..
het is toch wel geluk hebben met zoon site denk ik en voor zoon prijs zou je er haast twee bestellen, dan zal er toch wel ene goed zijn ??? :lol:
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=48&t=9841

Denmannl

Berichtdoor Denmannl » 12 jun 2017 14:45

Ik gebruik ook veel e-smokers spullen (ja ik vape ook)

maar dat haal ik ook altijd hier in Nederland.

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 12 jun 2017 19:07

Mooi verhaal. Je moet ergens beginnen en dan al struikelend,
althans zo verging het mij indertijd, je weg vinden.

Succes, het is de moeite van geduld en doorzettingsvermogen
waard!

Terug naar “Startersverhalen”