TabaccoPeanutsch

Leden vertellen hoe ze erop gekomen zijn pijp te gaan roken.
Plaats reactie
TabaccoPeanutsch
Contacteer:

TabaccoPeanutsch

Bericht door TabaccoPeanutsch » 11 mar 2015 17:17

Zoals ik al in mijn voorstelpost http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=8561 al had gezegd, ben ik door een maatje van me aangestoken met het pijprookvirus.

Mijn eerste pijp is een Jean Claude leespijp:
Pijp-8.jpg
Het was eerst even wennen, maar het trucje begon ik snel door te krijgen. Niet tot nauwelijks last gehad van gepruttel, maar de kop werd soms wel erg heet. Een teken dat ik toch iets langzamer moest roken.

1 pijp is natuurlijk net te weinig. En om de pijp na gebruik minstens een dag te laten drogen heb ik te weinig geduld.
Ik wil heel graag een Poker en een Bulldog als uitbreiding en via google kwam ik uit bij Country Pipes. Toen ik de foto van een Mr. Brog Lumberjack tegenkwam, wist ik het zeker: deze moet ik hebben! Verder kwam ik nog een bijzondere pijp tegen. Eentje met een tak! Tja, ook maar in het winkelmandje dan maar.
Bestelling afronden en wachten maar...

Vandaag heb ik een dag vrij en ben begonnen aan het bew3rken van een grote reeks bruiloftsfoto's (ik probeer voeten aan de grond te krijgen als fotograaf, maar omdat op iedere vierkante km hier wel 100 fotografen bevinden, is het erg lastig om mooie klussen binnen te halen).
Lightroom gestart, een mix van Popa Chubby, Dimmu Borgir, Roger Waters, Cradle of Filth en Tsjaikovski via Youtube streamen en aan de slag dan maar.
Tot de bel gaat. Mijn pakketje is geleverd!

Grote spanning bij het openmaken. Als eerste komt er een sample van Danish Blend uit. Wat een riante hoeveelheid voor een sample! Ruikt heerlijk, doet me een beetje denken aan een zoetige thee. Benieuwd hoe het is als ik het ga roken.
Pijp-5.jpg
Daarna de eerste pijp uitpakken. Het is de Bushmaster NOS. Die in de pijp verw3rkte tak is echt geweldig!
Pijp-9.jpg
Pijp-4.jpg
Ik was een beetje huiverig voor de verbinding van de tig van de steel. Het is een stukje kurk en toen ik haar in mn mond wilde laten hangen, viel de kop bijna op de grond. Een stukje vaster indrukken en toen het bleef gelukkig goed zitten.

Dan de tweede pijp. Een MegaHugeGrootHumongousGigantica Lumberjack komt tevoorschijn. Zoals Godfrey al zei: het is een echte mannenpijp. Maar dan ook een echte Mannenpijp... met hoofdletter M!!!
Pijp-3.jpg
Even een groepsfoto van mijn 3 dames:
Pijp.jpg

Ik ben blij. Heel erg blij zelfs. Vrees dat ik vandaag drukker bezig ben met pijproken dan met foto's bew3rken...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TabaccoPeanutsch op 11 mar 2015 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
~Puff the sorrow away~

TabaccoPeanutsch
Contacteer:

Re: En daar gaan we!

Bericht door TabaccoPeanutsch » 11 mar 2015 17:24

Ben ik vergeten een selfie erbij te zetten. Excuses voor de out-of-bed-look. Ben zo uit bed naar mijn computerhok gerold en zit daar nu al bijna de hele dag!
Pijp-7.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
~Puff the sorrow away~

Eliminator
Moderator

Re: TabaccoPeanutsch

Bericht door Eliminator » 11 mar 2015 18:24

Foto's zijn bij mij niet clickable en op deze manier erg klein, jammer.
Zijn ze door de anderen wel beter te zien, anders misschien plaatsen op de manier hier te lezen viewtopic.php?f=28&t=3729 ben nu wel nieuwsgierig geworden :wink:
Afbeelding

TabaccoPeanutsch
Contacteer:

Bericht door TabaccoPeanutsch » 11 mar 2015 19:09

Merci voor de tip Eliminator! Ik had die link niet eens gezien. Hierdoor heb ik de foto's ook als bijlage toegevoegd. Daarom nog een keer de foto's in 1 keer:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
~Puff the sorrow away~

Lonny

Bericht door Lonny » 11 mar 2015 19:15

Leuk verhaal en wat een joekel van een pijp man....
Ook een goede smaak in dranken zie ik. Bowmore.... jummie :!:

Asmodeus

Bericht door Asmodeus » 11 mar 2015 19:20

Een goed begin van een verzameling [emoji106] hoeveel tabak gaat er ook weer in zo'n Lumberjack ? 10 gram of zo ?

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 » 11 mar 2015 19:41

Altijd leuk om te zien , en een fotograaf erbij is nooit weg . Hoop je op een van de meetings eens de hand te schudden.

Veel plezier ervan.

Godfrey

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 11 mar 2015 21:52

Kijk, beter,.... mijn nieuwsgierigheid is beantwoord :wink: Flinke pijp :shock:
Afbeelding

TabaccoPeanutsch
Contacteer:

Bericht door TabaccoPeanutsch » 12 mar 2015 01:41

Ik heb geen idee hoeveel tabak ik kwijt kan in de Lumberjack. Er mee roken is me wel gelukt! Wel een beetje verbrande vinger overgehouden toen ik op de helft zat en ze opnieuw aangestoken moest worden. Toen ik het allerlaatste restje aan wilde steken, heb ik maar meteen lange lucifers op het boodschappenlijstje voor morgen gezet!

3 mooie pijpjes. Er ontbreekt alleen nog een prince of een bulldog. Een pijp waar de visite niet meteen stijl van achterover slaat :)

En omdat ik gek ben van horror, zou een "schedelpijp" ook een mooie aanvulling zijn. Of eentje met een klauw ofzo! :twisted: Die kom ik vast ooit nog wel een keer tegen. Voor nu heb ik pijpjes genoeg (tot ik weer een leuke tegen kom :D ). Tijd om me eens te gaan verdiepen in de tabak!

...De Bowmore smaakt trouwens prima bij het roken. Morgen maar eens een fijne Lagavulin inschenken. Of misschien toch de Talisker? Of de Ardbeg misschien? Ik kan vast toch niet kiezen. Denk dat ik ze allemaal maar ga drinken! :lol:
~Puff the sorrow away~

TabaccoPeanutsch
Contacteer:

Bericht door TabaccoPeanutsch » 12 mar 2015 01:45

Godfrey59 schreef:Altijd leuk om te zien , en een fotograaf erbij is nooit weg . Hoop je op een van de meetings eens de hand te schudden.

Veel plezier ervan.

Godfrey
Voor aanstaand weekend zal het een beetje kort dag zijn. Maar als er een meeting plaats gaat vinden in Zutphen, dan wil ik zeker van de partij te zijn! Afstandtechnisch gezien is dat vanuit Hengelo gemakkelijk te doen met de trein.

Lijkt me erg leuk om de mensen eens in real life te ontmoeten.
~Puff the sorrow away~

the-pipe

Bericht door the-pipe » 24 mar 2015 14:27

Leuk je verhaal te lezen.

BAARD

Bericht door BAARD » 06 mei 2015 09:42

Beetje laat.. maar mooie pijp man die lumberjack. Voor mij waarschijnlijk wat te groot en te hoog gegrepen, maar zeker een mooi exemplaar.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja » 06 mei 2015 09:50

Oh dat valt wel mee hoor Baard, hij rookt heerlijk, je bent alleen een uurtje of 3-4 zoet want er gaat iets van 10 gram tabak in :)
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Smokomang

Bericht door Smokomang » 06 mei 2015 09:55

Mooi te zien hoe je start leuk
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

BAARD

Bericht door BAARD » 06 mei 2015 10:02

Zo hee, 10 gram! [emoji1]

Vosman

Bericht door Vosman » 30 jun 2015 14:25

Ja, die lumberjack is zeker mooi! Misschien ook iets voor mij in de toekomst

Plaats reactie