Mijn start

Leden vertellen hoe ze erop gekomen zijn pijp te gaan roken.
Plaats reactie
wiele

Mijn start

Bericht door wiele » 02 sep 2015 20:32

Ik heb mijn verhaal nog niet gedaan maat wel al een tijdje actief op het forum (een maand of 3).

Het begon op het vormsel feest van mijn dochter.
Met een pint teveel op had mijn schoonbroer me overhaald om mee te doen met een triotriathlon. Ik zou het zwemgedeelte op mij nemen.
Ik had nog maar 5 weken op van conditie 0 naar een redelijk zwemniveau op te klimmen.

Een beetje raar om dit zo te lezen neem ik aan, want wat hft pijproken nu met zwemmen te maken?
Mr Mn verhaal is nog niet af, dus geduld.

Omdat ik rookte als een ketter, was dat al zeker een euvel wat van de baan moest. Mr das makkelijker gezegd als gedaan.

Toevallig hadden we een paar dagen nadien een BBQ thuis met vrienden. De mannelijke helft van het bezoekende koppel rookt al jaren pijp (lees: zo 1 keer per week). En als ie bij mij in de buurt is steektbie er graag eentje op om gezellig met me mee te roken (of om de sigarettengeur mss weg te werken :shock: ).

Dit leek me de kans om Mn eerste ervaring te kunnen opdoen. Ik zocht namelijk een alternatief vr Mn sigaretten om Mn longen te sparen vr de triatlon mr toch iets te hebben om Mn levensgenieterniveau te kunnen blijven behouden.

De man joeg me wel wat schrik aan omdat volgens hem het pijproken redelijk elitair is wegens de dure kostprijs van een pijp (hij sprak over 300 euro).

Maar naïef als ik ben ging ik toch op zoek en ben ik in een winkeltje terecht gekomen waar ik 2 exemplaren op de kop tikte voor 50 euro.

En de rest is geschiedenis. Ben tevreden begonnen.
Mr nog niet helemaal van de sigaretten af. Mr wel een stuk minder. En de pijp geeft wel veel meer voldoening :D .

robvoorburg

Re: Mijn start

Bericht door robvoorburg » 02 sep 2015 21:00

Dat klinkt goed!

PhilipV

Bericht door PhilipV » 02 sep 2015 21:07

Mooi verhaal. Welkom op het forum!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Smokomang

Bericht door Smokomang » 02 sep 2015 23:12

Leuk en welkom
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Calinero

Bericht door Calinero » 02 sep 2015 23:41

Welkom, Wiele!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 03 sep 2015 10:13

Mooi begin. Welkom en veel plezier hier. Is het zwemmen ook goed gegaan?
Laatst gewijzigd door Janno op 06 sep 2015 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

wiele

Bericht door wiele » 06 sep 2015 09:57

dat liep iets minder. want in een kanaal zwemmen valt niet te onderschatten. fysiek was het geen probleem, maar eens wat water binnen ...

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 06 sep 2015 10:18

wiele schreef:maar eens wat water binnen ...
Toch niet over de longen?
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

wiele

Bericht door wiele » 07 sep 2015 09:42

net niet, maar toch ferm verslikt. en de koude temperatuur neemt dan je adem weg. daar nog de spanning bij om te starten met 40 anderen ....

TommyLF

Bericht door TommyLF » 17 apr 2016 10:44

Tov het zwemmen, zou ik het dan bij het pijpje houden, stukken veiliger :mrgreen:
Leuk verhaal iig.

Grtz Tommy
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Plaats reactie