Welkom terug.
Denk ik....
Als notoire zeikerd moet mij dan toch iets van het hart. Ik begrijp je beweegredenen om weer te gaan roken, en ik vat de strekking van je verhaal. Echt waar. De "verzinsels" (je eigen woorden, niet de mijne) om niet te roken heb je nu gebruikt om wel te roken. Geen probleem, het is jouw keuze, en daar kan en mag ik niets over zeggen.
Wat ik wel vervelend vind is dat je niet roken gelijk stelt met begrippen als milieu bewustzijn, gezonde levensstijl en in het algemeen "groen", en dit dan denigrerend "moraal ridderend" noemt, en stelt dat het moraal ridderend Nederland iemand alle geneugten ontzegt; alsof het milieu vervuilen en verspilling van natuurlijke bronnen een genot is. Wel ben ik met je eens dat een ongezonde levensstijl in eerste instantie een genot lijkt. (vet, zout en suiker is lekker en sport is alleen leuk om naar te kijken

).
Ik ga er van uit dat je het totaal anders bedoelt dan dat het is opgeschreven. Hoogstwaarschijnlijk probeerde je het gevoel van "een warm bad" of het "welkom thuis" weer te geven. Gezien de reactie van de anderen ben je daarin geslaagd, maar zoals ik al aangaf, ik ben nu eenmaal een zeikerd en voelde mij iets aangetast in mijn overtuigingen aangaande de wijze waarop ik denk dat er met de wereld en de persoonlijke leefomgeving moet worden omgegaan.
Toch een hartelijk welkom terug.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.