Joseph martin Bohan

Altijd handig
Plaats reactie
gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Joseph martin Bohan

Bericht door gezel »

Vanmorgen effe naar Luik geweest naar de zondagsmarkt.
Het is niet zover vanwaar ik woon.
45 km, 25 minuten met de auto.
Sinds ik pijp rook, nu bijna één jaar, let ik altijd op of ik ergens een tabakswinkel zie.
Zo ook in Luik.
Géén tabakwinkel te zien maar halverwege de markt staat een verkoopwagen met rookwaar.
Natuurlijk gelijk kijken wat daar zoal verkocht wordt.
Niet zo heel veel pijptabak, een stuk of 10 verschillende en ook wat pijpen.
Dan vragen, maar gezien mijn kennis van het Waals verloopt de conversatie wat moeizaam.
Maar we komen eruit.
Hij heeft ook Semois. Ik blij :mrgreen:
Ik vroeg naar Vincent en Manil, zo beroemd van dit forum, maar dat begreep de man niet.
Hij laat me dan wat pakjes zien.
Een brik in goudpapier met een hondekop erop (Langue de chien).
Dan nog zo'n pak met een pijroker erop (Vieux Bohan).
Deze zou wat zachter van smaak zijn.
Aangezien ik van wat subtielere smaken hou deze gekocht.
Een 100 grams pak.

Straks proberen.
Ben benieuwd.
Afijn thuis effe gegoogled en vond deze link die ik met jullie wil delen.
http://maisonmartin.be


Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Joseph martin Bohan

Bericht door Nekker »

Een mij zeer bekende Semois. Jos (Whitesnake) van dit forum, zijn zoon studeert aan de wapenschool in Luik. Ik heb via hen al zo goed als alle Semois vanuit de streek daar gerookt. Joseph Martin valt goed te vergelijken met Manil, wat betreft de kwaliteit. Al zou ik Manil zijn Semois nog iets puurder en zwaarder willen noemen. Waar die van Martin toch een wat zachter karakter heeft.

Vergis je niet, ik heb 't ook maar via de zoon van Whitesnake, maar blijkbaar zitten in Luik nog heel veel tabakswinkeltjes die allemaal eigen blends van Semois verkopen. Dus zeker de moeite waard om is door de stad rond te kuieren! Geniet van die Semois, het is een prachtige!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Joseph martin Bohan

Bericht door gezel »

Leuk te horen Nekker.
Heb nu reden om afgezien van de zondagmarkt, wat vaker de stad Luik te bezoeken.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Joseph martin Bohan

Bericht door Nekker »

gezel schreef:Leuk te horen Nekker.
Heb nu reden om afgezien van de zondagmarkt, wat vaker de stad Luik te bezoeken.
Voel ik daar een mini-meeting aanzetten... :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4020
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Joseph martin Bohan

Bericht door Martin Romijn »

Das grappig...ik lees net dit topic...klik op de link en zie daar een plaatje met daarop een huis met dat reclame bord. Komt me dat even bekend voor !! Op zoek naar de vakantiefoto's van 2011....ja hoor...ik zat daar aan de rivier , de Semois, een pijpje gevuld met Semois (ingeslagen bij Manil) te roken en zag in de verte dat tabaks reclame bord...met mijn naam.
We hebben die dag de Semois voor een groot deel gevolgd...schitterende omgeving, zeer aan te bevelen !!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Joseph martin Bohan

Bericht door gezel »

Ha, die Martin.
Zit me daar aan de Semois een pijpje te roken, niet wetende dat achter dat reclamebord de winkel van Joseph Martin ligt. :shock:
Volgende keer toch maar eens gaan kijken als je weer zo'n bord ziet. :sherlock:
Er zou zomaar een van de beroemde Semoisfabriekjes kunnen liggen. ;p


Nekker, een minimeeting in Luik zou aardig zijn.
Rondom de zondagmarkt aan de kade heb ik helaas weinig terrasjes gevonden.
De enkele terrasjes die ik zag zaten propvol.
Behalve het gebied van de markt ben ik in Luik niet bekend.
We zullen een gids nodig hebben om een geschikte plek te vinden.
Heb toen straks koffie gedronken, op een terras van café barbe D'or aan de rue barbe D'or.
Dat ligt zo'n beetje halverwege de markt.
Zat toen wel te denken, zou wel leuk zijn hier met een paar man een pijpje te roken.
Heb daarom extra de naam van straat en café onthouden. :sherlock:
Voor het geval dat een minimeeting ter sprake zou komen.
Maar zoals gezegd, heb er diverse malen langs gelopen om 2 zitplaatsen te kunnen bemachtigen.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4020
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Joseph martin Bohan

Bericht door Martin Romijn »

Nou...ik had wel zo'n vermoeden maar ik had al voldoende ingeslagen die dag bij Vincent Manil...en om mijn vrouw nu weer een tabakswinkel in te slepen....
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Joseph martin Bohan

Bericht door gezel »

Na, in ieder geval een leuke anekdote en wat een toeval om dat huis op de foto zo te herkennen, terug te zien.
Leuk.

semois
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:48
Locatie: Gent

Re: Joseph martin Bohan

Bericht door semois »

Deze zomer organiseert men in Bohan 2 keer een wandeling met een gids langs de weinige kleine tabaksvelden. De ene wandeling is op 20 juli, de andere op 24 augustus. Ik zal alvast deelnemen!

In bijgevoegde infobrochure doet men een oproep om geld in te zamelen om enkele tabaksschuren te renoveren.
De meeste van die schuren zijn compleet in verval en staan klaar om in te storten. De meeste tabaksschuren tref je aan tussen Bohan en Vresse. In vele gevallen staan ze te verkommeren tussen de aartslelijke campings in de vallei.

semois
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:48
Locatie: Gent

Re: Joseph martin Bohan

Bericht door semois »

semois schreef:Deze zomer organiseert men in Bohan 2 keer een wandeling met een gids langs de weinige kleine tabaksvelden. De ene wandeling is op 20 juli, de andere op 24 augustus. Ik zal alvast deelnemen!

In bijgevoegde infobrochure doet men een oproep om geld in te zamelen om enkele tabaksschuren te renoveren.
De meeste van die schuren zijn compleet in verval en staan klaar om in te storten. De meeste tabaksschuren tref je aan tussen Bohan en Vresse. In vele gevallen staan ze te verkommeren tussen de aartslelijke campings in de vallei.
http://www.vresse-sur-semois.be/bc/bc_decembre2012.pdf

Plaats reactie