David Enrique

Altijd handig
Plaats reactie
Laafke

David Enrique

Bericht door Laafke »

Voor diegenen die uitgekeken zijn op BB en Vauen en weleens wat anders willen: David heeft de Gamma DE serie (vrij) regelmatig op zijn site. (Zijn overigens ook vaak bijzonder snel verkocht!) Voor de beginner die niet al teveel geld, ik meen 80,= euro voor zijn pijp kwijt wil zijn en toch iets moois in handen wil hebben.
Zijn site: http://www.enriquepipes.com/en/gammede.htm

Houd er rekening mee dat het, volgens mij, geen 9mm pijpen zijn.

Readburd
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:26

Re: David Enrique

Bericht door Readburd »

Ah, ik ben hier al een tijdje op aan het aan het azen, wachtend op een -voor mij- mooi en betaalbaar model.
Toevallig is het vorige week dan eindelijk gelukt en gisteren reeds ontvangen (het betreft overigens deze bent tomato shell).

En ja, je moet er heel snel bij zijn. Net als de Ligne Bretagnes van Trever Talbert zijn deze binnen een paar uur (of nog eerder) weg.

Mijn eerste indruk is dat de pijp zeer goed is afgewerkt. Wordt geleverd in een luxe pijpetui, de communicatie was prettig en vlot en tenslotte nog een persoonlijke handgeschreven kaart erbij, wat maakt dat het er allemaal erg verzorgd uitziet en met aandacht voor detail.

Wat betreft de prijzen is €80 verreweg het laagste; loop door de verschillende Gamme DE pijpen en je zit dat het gemiddelde zo rond de €140 zit.
Alle pijpen zijn inderdaad zonder filter.
Laatst gewijzigd door Readburd op 21 apr 2013 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Re: David Enrique

Bericht door Laafke »

"Mijn eerste indruk is dat de pijp zeer goed is afgewerkt. Wordt geleverd in een luxe pijpetui, de communicatie was prettig en vlot en tenslotte nog een persoonlijke handgeschreven kaart erbij, wat maakt dat het er allemaal erg verzorgd uitziet en met aandacht voor detail."

Ofschoon ik zelf (nog) geen pijpen van David bezit, dus geen IRL indruk kan geven en het met foto's moet doen. Heeft hij de indruk van zorgvuldigheid bij het maken van pijpen en de prettige communicatie wel gewekt.
En ik had er ook duidelijk bij geschreven dat die 80,= euro voor de Gamma DE gold. Toch prettig dat een pijpenmaker er rekening mee houd dat er ook liefhebbers zijn die niet zoveel geld te besteden hebben!!

Whitesnake

Re: David Enrique

Bericht door Whitesnake »

Als 't van mij afhing zou hij een mogelijke PRF pijp maker zijn. Prachtige dingen!

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: David Enrique

Bericht door Rob »

Die Osric Bamboo is geweldig!!

Plaats reactie