Danish Pipe Shop

Altijd handig
Plaats reactie
Laafke

Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

De Danish Pipe Shop stuurde een mailtje met daarin, ook voor de beginnende pijproker, een aantal leuke aanbiedingen. Mocht je toe zijn aan een nieuwe pijp.....dan zou ik zeker eens kijken op:

http://www.danishpipeshop.com/

Mijn ervaringen met het doen en het afhandelen van een bestelling zijn zeer positief.
Laatst gewijzigd door Laafke op 22 dec 2013 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door teunis »

Staan leuke modellen tussen.... maar dan zie ik de prijs.... laat maar!
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Winslow Collector

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Winslow Collector »

teunis schreef:Staan leuke modellen tussen.... maar dan zie ik de prijs.... laat maar!
Inderdaad. Heb de prijzen van de Winløws eens bekeken en rond de € 290 voor een Grade E is niet mis. Je mag de BTW er dan wel afhalen, maar bij inklaring in NL betaal je gewoon de BTW over het product én de verzedkosten. Dus daar zit geen voordeel als de verzending volgens officiële wegen gaat. :?
Ik prijs mij gelukkig met een veel goedkoper adresje in Nederland.

Whitesnake

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Whitesnake »

Er zitten mooie exemplaren tussen maar de prijzen...!! :roll: :-T

Readburd
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:26

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Readburd »

Dit is mijn adres voor filterloze Winslow Crowns; redelijk veel keus en met regelmaat een nieuw aanbod (in vergelijking met andere winkels) en tot nu toe 2x prima geholpen.
teunis schreef:Staan leuke modellen tussen.... maar dan zie ik de prijs.... laat maar!
Wat Crowns betreft begrijp ik de opmerking niet dat ze duur zouden zijn; naar mijn idee vind ik ze in Europa nergens goedkoper (met een dergelijk aanbod), maar ik houd mij aanbevolen voor een beter adres. Over prijzen van andere merken kan ik niet oordelen.

Wel ook 2x een mindere ervaring; zit je een aantal dagen te dubben over het wel of niet aanschaffen van een bepaalde pijp (iedere keer angstvallig de website in de gaten houden of deze ondertussen nog niet verkocht is, maar nee, hij staat er nog) en dan bij bestelling een dag later horen, dat de pijp al verkocht is! Dat is toch wel een anti-climax.
Het blijkt bij navraag dan wel officieel in de kleine letters te staan, maar toch: als gerenomeerde webshop waar naar mijn idee een grote omloop is, zou dit -volgens mij- niet nodig hoeven zijn.
Winslow Collector schreef: Je mag de BTW er dan wel afhalen, maar bij inklaring in NL betaal je gewoon de BTW over het product én de verzedkosten. Dus daar zit geen voordeel als de verzending volgens officiële wegen gaat. :?
Dit begrijp ik niet. Denemarken is gewoon onderdeel van de EU en kom je dus ook niet in aanmerking voor aftrek van de BTW (wat alleen geldt voor verzending buiten de EU). Ik heb dus in die zin ook nooit te maken gehad met douane vanwege het feit dat de verzending binnen de EU is. Maar mogelijk dat ik hier zaken over het hoofd zie; ik basseer mij op dit punt alleen op mijn ervaringen tot nu toe.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door teunis »

Ik ga uit van een prijs tussen de 0 en 60 euro voor een pijp. Met enig speurwerk en een zorgvuldige test (zie het topic van Robvanvoorburg), is er in deze prijsklasse goed rookhout te vinden.

Alles wat een pijp meer kost is naar mijn mening uitsluitend besteed aan de 'looks' of aan de exclusiviteit. :D

Nu is iedereen vrij om zelf te bepalen waaraan hij zijn of haar geld wil besteden, en ik zal de laatste zijn om iemand te verbieden om bijvoorbeeld een Winslow te kopen, maar mij zal je dat niet zien doen. Met alle respect voor de bezitters van pijpen buiten mijn prijsklasse :lol:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door St Patrick »

Mooie site idd maar de prijzen liegen er niet om... De exemplaren die bij mij iets deden zijn ook meteen €500,- plus... Dus dan denk ik: in geen 500 jaar...
Ook deze site hou ik in de gaten...

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Winslow Collector

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Winslow Collector »

Readburd schreef:
Winslow Collector schreef: Je mag de BTW er dan wel afhalen, maar bij inklaring in NL betaal je gewoon de BTW over het product én de verzedkosten. Dus daar zit geen voordeel als de verzending volgens officiële wegen gaat. :?
Dit begrijp ik niet. Denemarken is gewoon onderdeel van de EU en kom je dus ook niet in aanmerking voor aftrek van de BTW (wat alleen geldt voor verzending buiten de EU). Ik heb dus in die zin ook nooit te maken gehad met douane vanwege het feit dat de verzending binnen de EU is. Maar mogelijk dat ik hier zaken over het hoofd zie; ik basseer mij op dit punt alleen op mijn ervaringen tot nu toe.
Nee, je hebt gelijk. Ik ben nog even in de war met mijn jongste "Rusland-avontuur", daar heb ik de regeltjes mee verward. Denemarken is inderdaad deel van de EUSSR.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Paasei »

Readburd schreef:Wat Crowns betreft begrijp ik de opmerking niet dat ze duur zouden zijn; naar mijn idee vind ik ze in Europa nergens goedkoper (met een dergelijk aanbod), maar ik houd mij aanbevolen voor een beter adres. Over prijzen van andere merken kan ik niet oordelen.
Hier misschien... ik heb nu niet echt vergeleken in detail, het is meer een gevoel.
http://www.pfeifenhaus-shop.de/
Koninklijke Eikel Des Forums.

Readburd
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:26

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Readburd »

Paasei schreef:
Readburd schreef:Wat Crowns betreft begrijp ik de opmerking niet dat ze duur zouden zijn; naar mijn idee vind ik ze in Europa nergens goedkoper (met een dergelijk aanbod), maar ik houd mij aanbevolen voor een beter adres. Over prijzen van andere merken kan ik niet oordelen.
Hier misschien... ik heb nu niet echt vergeleken in detail, het is meer een gevoel.
http://www.pfeifenhaus-shop.de/
Bedankt voor de suggestie. Prijsniveau van de Crown's is vergelijkbaar maar en dat is de grote maar met de meeste (online) winkels wat Winslow Crowns betreft, het zijn nagenoeg allemaal 9mm filterpijpen en ook het aanbod van Crowns is beperkt (hoogstens wat Vikings). Ik ben alleen geïnteresseerd in filterloze pijpen zonder rustificatie, dus meestal Crown 200 of 300.

Laafke

Danish Pipeshop

Bericht door Laafke »

Voor hen die iets meer geld aan een pijp kunnen/willen besteden:
de Danish Pipeshop heeft weer nieuwe voorraad (o.a Eltang)
natuurlijk ook gewoon voor de liefhebber om te bekijken.....
http://www.danishpipeshop.com/default.asp#.UXQje7UqxWU

Laafke

Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Voor de liefhebber: de danish pipeshop heeft o.a nieuwe Winslows en de Auenland serie van Vauen binnen

Oo de Orlik Brown sliced is er nu te koop

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Danish pipeshop

Bericht door Sidekickelvis »

Linkje?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

www.danishpipeshop.com

Kom je gelijk op t engelstalig gedeelte en heb je een keuze menu. Andere mogelijkheid is in het deens...maar dat spreek ik niet :)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Danish pipeshop

Bericht door Sidekickelvis »

Dank!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Danish pipeshop

Bericht door Sidekickelvis »

Helaas, de Brown Sliced is er niet meer te krijgen.... :(
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Vreemd, ik kreeg vandaag hun nieuwsbrief en daar stond het in dat hij te verkrijgen was. Mischien dat ze de shop nog niet bijgewerkt hebben..... ik zal van de week het in de gaten houden..

Edit sorry... ze gaan een actie voeren om de OBS weer terug te krijgen en vragen of je dit wilt liken op facebook. Als je de volgende link aanklikt kom je er...


https://www.facebook.com/pages/Give-us- ... 34?fref=ts

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Danish pipeshop

Bericht door Sidekickelvis »

Dat heb ik dan maar ff gedaan!
Ik heb het nog nooit gerookt maar wil het nu al terug!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Danish pipeshop

Bericht door Ribbon »

Potdomme Laafke, weer dood gemaakt met een blije mus.

En bedankt.

:wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

En een Ollander is no 100 die getekend heeft.....misschien een lid van t forum???? De naam is op de pagina wel te vinden maar zal die uit privacy overweging hier niet geven..... kom op mensen teken ff...please tis zo'n goeie tabak!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Danish pipeshop

Bericht door Arno »

Laafke schreef:En een Ollander is no 100 die getekend heeft.....misschien een lid van t forum????
Yup, Smoking Rob 8p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Danish pipeshop

Bericht door Eliminator »

Prima tabak idd, alleen geen facebook hiero.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Danish pipeshop

Bericht door Immler »

+1 nooit Facebook
Afbeelding

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

I am so proud , what a great week it has been, 102 likers so far. That´s what I LIKE . It can take awhile but we will have it back .
I wish you all the best and a GREAT SMOKING WEEKEND , Indoors or outdoors . :)

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Voor de liefhebber: The shop heeft een aantal Stanwell Bamboo pijpen en een aantal nieuwe modellen van Rattrays in het assortiment opgenomen. (Waarbij opvalt dat Rattrays steeds meer in het hogere prijssegment gaat zitten...of dat de indruk moet wekken dat het merk kwalitatief ook steeds beter wordt.....??)

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

De danish pipeshop heeft weer een aantal (zeer) aantrekkelijke pijpen binnen. O.a Tom Eltang, Poul Winslow, Tao, Johs en Refbjerg.
Iets dat ik nog niet wist: de studio van Tom Eltang ligt op 20 minuten van de winkel. Daar Tom er prijs op stelt dat zijn danish design in een deense winkel wordt verkocht gaan ze regelmatig bij hem langs en nemen de mooiste exemplaren mee.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Op dit moment een zeer mooie serie Stanwell Golden Danish tegen zeer schappelijke prijzen. De Rattrays White Goddess daarentegen ligt 40,= euro boven de adviesprijs die voor Nederland geldt.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Danish pipeshop

Bericht door The_Undertaker »

Even een brak Engels stuk van die Feestboek pagina af geplukt:
Hi there , I know that I have´nt write anything for a couple of days. I have resive an reply from STG and it was not as hopefull as last.They mean that the cost of distribution and healts warning notes will be such an big cost , so what they now want is orders from professional distributor to purchase a fair quantity of the Brown before they start doing it again. I´m allready on it , one big order from The Danish Pipe Shop is clear. Waiting for answer from Pipesandcigars in the USA , STG partner and distributor over there.Now it´s time to proof that there is a demand out there of the Brown Sliced. Tell your dealer that you want to order some Orlik Brown Sliced from his distributor. Where there is Orlik Golden Sliced red , there ought to be the brown sliced too . The struggle continue with your help I hope.

Volgens mij komt OBS er dus weer in als er op voorhand genoeg orders gedaan worden. Ofzoiets :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Winslow Collector

Re: Danish pipeshop

Bericht door Winslow Collector »

The_Undertaker schreef:Even een brak Engels stuk van die Feestboek pagina af geplukt:
Hi there , I know that I have´nt write anything for a couple of days. I have resive an reply from STG and it was not as hopefull as last.They mean that the cost of distribution and healts warning notes will be such an big cost , so what they now want is orders from professional distributor to purchase a fair quantity of the Brown before they start doing it again. I´m allready on it , one big order from The Danish Pipe Shop is clear. Waiting for answer from Pipesandcigars in the USA , STG partner and distributor over there.Now it´s time to proof that there is a demand out there of the Brown Sliced. Tell your dealer that you want to order some Orlik Brown Sliced from his distributor. Where there is Orlik Golden Sliced red , there ought to be the brown sliced too . The struggle continue with your help I hope.

Volgens mij komt OBS er dus weer in als er op voorhand genoeg orders gedaan worden. Ofzoiets :wink:
:mrgreen: Dzjiezus kraaist, waai duzzent hie let his riejekzion riet baai anodder peurson biefoor hie publisjes it?
Inglizj izzent dèt hard toe wraait, izzit?

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Voor een Deen blijkbaar wel......

Plaats reactie