Danish Pipe Shop

Altijd handig
Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Ja en geen DKK...ik heb 3x gekeken....

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

En het kaan nog gekker: The Eltang Giant Poker



Afbeelding

Tom Eltang GIANT signature Poker > Pipes (Piber) > Tom Eltang, Denmark | Print | E-mail a friend

Price DKK 17.500,00
(EUR 2.397,26)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door robvoorburg »

Dat zie ik er niet aan af.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Calinero »

Voor nog geen miljoen zou ik daar €2400,- voor betalen! Uuuuuh, ja toch wel, voor een miljoen wel!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Hallo,

The Danish Pipe Shop weet met de prijzen wel raad zeg. Het is mij bekend dat daar veel Chinezen en Japanners kopen die in Kopenhagen zakelijk of voor vakantie verblijven. Ze zij dan nog altijd goedkoper uit dan in hun eigen land.

Elders in Europa wordt deze
6480_m.jpg
aangeboden voor € 678.

En in de US deze smooth met prachtig crossgrain
002-299-0360.jpg
voor $ 920


Fijne avond verder,

Huub
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Goedeavond Huub,

Ik ben nog even aan het zoeken gegaan naar de prijzen (kon het niet laten) en heb eigenliijk 2 vragen: 1) Ben je er zeker van dat de gezandstraalde Poker een Giant Signature is?? De prijzen van de normale gezandstraalde/bamboo pijpen liggen n.l in de klasse die jij noemt.
2) waar heb de gepolijste Poker gevonden. Ik vraag dit omdat o.a bij Peter Heinrichs ook Eltangs worden aangeboden tegen bijna dezelfde prijzen als bij de DPS....hopelijk neem je mn vragen niet verkeerd op, het is geen wantrouwen, ongeloof t.o.v. jou....ik ben gewoon benieuwd.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Hallo Gerrit-Jan,

Ja ik ben daar zeker van. Maar ik weet niet meer waar ik die Giant zag. Ik zal nog wel eens gaan zoeken en je het dan laten weten.
De smooth Poker met bamboe zag ik bij Smokingpipes in de US.

Ik heb je het al eerder verteld dat TDS erg duur is. De prijzen van b.v. de Caminetto pijpen, die tegenwoordig gemaakt worden in Zwitserland door Tomasso Ascorti ( ja, de zoon van Roberto Ascorti ) die het befaamde Caminetto een nieuw leven inblaast liggen bij de TDS ook veel hoger dan b.v. in Duitsland.

Ik weet niet of je wel eens in die winkel bent geweest? Hij ligt op de grootste en belangrijkste winkelstraat van Kopenhagen, waar dagelijks heel veel Chinese en Japanse toeristen langs komen en die kopen wel voor hoge prijzen omdat de prijzen in hun landen nog veel hoger liggen.

Fijne avond verder,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 13 mar 2014 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Ok dankje...feitelijk schandalig van de DPS dat ze er zo'n prijsbeleid op na houden.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Hi Gerrit,

Where have you seen it? 15 years ago Tom made a set of 6 giants to an American customer. They were not as big as ours but according to Tom they have been on an off the estate market.

According to Tom he has only made two and both for us the last many years. 600 USD is what the normal poker cost.

Med venlig hilsen/Kind regards
Nikolaj


The Danish Pipe Shop Aps.

Dit is het antwoord dat ik van de DPS kreeg.....dus het zou wel fijn zijn Huub als je erachter zou kunnen komen waar die Poker vandaan kwam.
Maar als ik Susan van DPS mag geloven zijn er van de Big Poker Signature maar 2 stuks gemaakt: voor hen. Dan zou de foto die je liet zien idd een normale Poker zijn en komt de prijs ook aardig overeen met wat hij nu kost.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Over het prijsbeleid bij DPS
For a fact I know that calculation of pipes (handmade) is very similar in all countries but we do have one challenge here and that is that we have a high VAT.

Another thing is that we have a real shop. The shop gives us volume and a wide selection but if we only had the web shop we could probably sell cheaper but we would have a more narrow selection.

We do get some comments about the freight but it is expensive to ship from Denmark. Often we loose money on the current freight prices.

Regarding the Eltang Giant I think people are comparing apples and pairs:) And for the record it is priced and owned by Tom. The whole idea is to have it as a show piece and in a way we are not that keen on selling it.

But if they have some more specific critic on the prices we will listen. One thing is for sure we are not millionaires. I personally haven't taken any money out of the shop the last 3 years and make my earning in another full time job.



Med venlig hilsen/Kind regards

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Hi Gerrit,

Where have you seen it? 15 years ago Tom made a set of 6 giants to an American customer. They were not as big as ours but according to Tom they have been on an off the estate market.

According to Tom he has only made two and both for us the last many years. 600 USD is what the normal poker cost.

Med venlig hilsen/Kind regards
Nikolaj


The Danish Pipe Shop Aps.

Dit is het antwoord dat ik van de DPS kreeg.....dus het zou wel fijn zijn Huub als je erachter zou kunnen komen waar die Poker vandaan kwam.
Maar als ik Susan van DPS mag geloven zijn er van de Big Poker Signature maar 2 stuks gemaakt: voor hen. Dan zou de foto die je liet zien idd een normale Poker zijn en komt de prijs ook aardig overeen met wat hij nu kost.
Beste Gerrit-Jan,

The Giant Poker Signature heeft altijd 3 knuckles in de bamboe steel en de normale 2. Ik liet je een foto zien met 3 knuckles, dus een Giant.
Ik citeer je " dus het zou wel fijn zijn als je erachter zou kunnen komen waar die Poker vandaan kwam"
Mijn vraag is waarom heb je daar zoveel belang bij? Ik ga er ook niet verder naar op zoek.

Groet,

Huub

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Goedenavond Huub,

Belang, belang heb ik er zeker niet bij. Het is alleen de nieuwsgierigheid hoe een pijp geprijsd is. Je hebt al vaker aan het feit gememoreerd dat er veel Chinezen en Japanners er hun rookwaar kopen. En dan hik ik tegen een prijsverschil van 1700,== (+/-) aan en kan me dat gewoon niet voorstellen....dat komt dan door mijn boerenstand dat wel meer dingen niet begrijpt. Ik vind het jammer dat je niet verder wilt kijken maar neem het je absoluut niet kwalijk. Het enige dilemma waar ik nu voor sta is: wat moet ik met het verhaal van DPS??
Laatst gewijzigd door Laafke op 13 mar 2014 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Bananabox-Ninja »

Nou China is een bloeiende economie met veel 'nieuwe' miljonairs.
Die proberen elkaar continu af te troeven met items die "pats-power" geven.
Ik meen me te herinneren dat er een aantal maanden geleden een docu op TV was over de wijn kastelen in Frankrijk die massaal door deze miljonairs opgekocht worden.
De brug naar andere 'luxe' producten lijkt me dan snel gemaakt.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Zoals ik net heb toegevoegd: ik sta dus nu voor een dilemma. Is het verhaal dat DPS mij verteld fake, zit er waarheid in??? Ik respecteer Huub om zijn kennis maar ik respecteer DPS ook vanwege hun kennis en klantvriendelijkheid.....echt kloten dit.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Goedenavond,

Ik heb al eens eerder geschreven dat de prijzen bij The Danish Pipe Shop behoorlijk hoger liggen dan elders. In een bericht aan Gerrit-Jan schreef ze dat het ligt aan het hoge BTW tarief in Denemarken.

Hier een voorbeeld:

Afbeelding
Prijs in Duitsland € 128

Afbeelding
Prijs bij The Danish Pipes Shop DKK 1250,00 € 171

De pijpen hebben nagenoeg dezelfde afmetingen. De kop van de pijp die in Duitsland te koop is zelfs enkele mm's hoger.

Een dergelijk prijsverschil kan niet alleen aan de BTW liggen.

Fijne avond verder,

Huub

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door VikingRedBeard »

Persoonlijk denk ik dat het met 2 factoren te maken heeft, de zogezegde btw die daar iets hoger is, maar ik DENK dat het vooral komt omdat ze die prijzen gewoon zo hoog kunnen maken, mensen kopen de pijpen toch wel. Echter is het vaak hard zoeken naar de zelfde uitvoering pijp, omdat DPS toch veel one off aanbied. Verder zou ik het gewoon accepteren, je kan er toch niets aan doen, en zeg eerlijk, bij de meeste pijpen blijft het voor de meeste bij kwijlen en niet kunnen kopen.
Beware of the Viking

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Hello Pipers! We are sponsoring a very cool contest in cooperation with David from Tobaccodays.com. Please check it out and don't hesitate to grab your camera. Everyone can participate! Check Tobaccodays.com for more details. — met Tobacco Days.


Afbeelding

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Tom Eltang heeft zich voor 20% ingekocht n de DPS

Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door robvoorburg »

Schijnt een handige jongen te zijn.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Ja volgens het bericht heeft Tom de zaak een aantal jaren gevolgd en is toen tot deze beslissing gekomen.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Hallo Gerrit-Jan,

Onder vele pijpenmakers in Denemarken wordt hij de moneymaker genoemd. O.a. vanwege zijn handel in bruyère hout.

Groet,

Huub

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Dat kan ik me levendig voorstellen Huub, maar die gezandstraalde bamboe Pokers blijven er schitterend uitzien. Misschien Golger Gunia eens vragen of hij ook zoiets maken kan.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Dat kan ik me levendig voorstellen Huub, maar die gezandstraalde bamboe Pokers blijven er schitterend uitzien. Misschien Golger Gunia eens vragen of hij ook zoiets maken kan.
Hallo Gerrit-Jan,

Eltang maakt natuurlijk meer mooie pijpen. Vooral de Golden Contrast uitvoeringen vind ik heel mooi.
De bekende bamboe pokers zijn niet gezandstraald maar gerustificeerd en daarna behandeld met een stalen borstel,
Holger Gunia maakt geen gezandstraalde pijpen, althans dat heeft hij mij eens verteld omdat hij daar de apparatuur niet voor heeft.

Fijne avond verder,

Huub

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Huub Holger werkt samen met ene Michael (kan zijn achternaam niet zo gauw vinden) en dan komen ze tot dit:

Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door robvoorburg »

Alhoewel het niet mijn model is, zal deze pijp door te gebruiken
een prachtig patin krijgen.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Huub Holger werkt samen met ene Michael (kan zijn achternaam niet zo gauw vinden) en dan komen ze tot dit:

Afbeelding
Gerrit-Jan,

Die pijp ken ik. De samenwerking vindt plaats in af en toe een project met Manfred Hortig. Ook deze pijp is gerustificeerd alleen wat verfijnder. Dit is een andere uit het project.



Afbeelding

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Ja Manfred die was het..... maar op de FB site van Holger staan sinds de laatste tijd veel Duck Pokers die op zijn minst gerustificeerd moeten zijn. Ik kan je zijn FB site aanbevelen. Nu weer terug naar de DPS

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Ja Manfred die was het..... maar op de FB site van Holger staan sinds de laatste tijd veel Duck Pokers die op zijn minst gerustificeerd moeten zijn. Ik kan je zijn FB site aanbevelen. Nu weer terug naar de DPS
Gerrit Jan,

Ik ken Holger. Heb wel vaker contact met hem.


Huub

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Wat ik nu meemaak..... een bestelling geplaatst en ervoor gekozen om met Paypal te betalen. Gisteravond geld overgemaakt naar de PP-rekening en wat blijkt nu??? Het kan tot 3 werkdagen duren voordat zij het hebben verwerkt. En dan moet het geld nog naar Denemarken. Dus ik vanmorgen een mailtje gestuurd dat de betaling op zich liet wachten. (Flink balen want men had mij verteld dat betalen met PP zoveel sneller ging)
Maar goed, hier op t forum ken je ondertussen ook redelijk wat mensen en is mijn vertrouwen zo groot dat ik weleens een pijp opstuur voor dat ie betaald is. Of je reserveert dingen noem maar op.
Krijg ik van de DPS net een mailtje dat de betaling niet uitmaakte en dat de pijp al onderweg was. Ze vertrouwden me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik kreeg het er gewoon warm van....
En deze beauty is dus nu onderweg naar mij....

Afbeelding

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Heb net een mail gekregen dat de pijp op de post is gegaan. Het is dus nog waar ook....niet te geloven in deze tijd van wantrouwen en andere ellende!!

Plaats reactie