Danish Pipe Shop

Altijd handig
keesvg
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 mar 2014 19:15
Locatie: Delft

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door keesvg »

daarom verkoop jij dus al die pijpen....
Die is inderdaad echt mooi.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

De enige echte reden waarom ik die pijpen verkoop is dat ze me te groot zijn. Ik rook het liefste uit Cutty, een Barrel noem maar op. Deze Neerup is gr 2 en dat is voor mij al net aan het randje....

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Immler »

GJ, Ik wacht effe met feliciteren totdat deze mooie in de nieuwe aanwinsten verschijnt.
Anders ben ik off topic. :wink: :wink:
Afbeelding

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Ik heb ook een mailtje naar Peder Jeppesen gestuurd of hij ook Pokers in gr 1 kon maken....dus maar ff afwachten.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Hallo Gerrit-Jan,

Gefeliciteerd met deze mooie, typisch Jeppesen aankoop.
Zoals ik al eerder gezegd heb jammer van die metalen ring. Een dergelijke mooi ontwerp heeft die metalen ring niet nodig, vind ik.
De verhoogde ring is toch mooi genoeg. Zeker als de contrast stain een mooi patina krijgt na verloop van tijd.

Nochtans wens ik je veel aangename rook momenten met deze aanwinst.

Fijne avond verder,

Huub

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Hallo Huub,

Van Peder kreeg ik het bericht dat hij de "skills" om een gr 1 te maken niet had. Daarna met Holger Guntia gesproken en na wat heen en weer mailen heb ik een pijp besteld in de maat van een Peterson Barrel/Tankard (tussen die 2 zit een halve cm verschil in hoogte en 3mm aan diepte in de ketel.)

Verder wil ik een ieder aanraden (als je tenminste geïnteresseerd bent in vnl Deense pijpen) om je te abonneren op hun nieuwsbrief. Zeker geen spam maar 2x per maand krijg je een overzicht van wat er is. Net als AL Pascia iedere week doet. (EN nee ik heb geen zakelijke belangen ik vind het alleen de 2 beste i-shops in Europa)

www.danishpipeshop.com

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Nieuw binnen een serie van Tom Eltang. Ik ben gewoon verliefd op de zwarte Poker. Maar nadat Huub zei dat Tom de "moneymaker"werd genoemd zie ik er vanaf. Ik heb geen zin om 60% voor een naam en 40% voor de pijp te betalen....

Afbeelding

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Nog even terug op de ring bij de Neerup: Pedersen raad aan om metaalpolish te gebruiken bij het reinigen. Nu is mijn vraag is er verschil tussen zilverpoets en metaalpolish??

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Ik ben er zelf achter het is Turtle Wax. (Dat was er in mn jeugd ook al) maar nu vraag ik me aaf: waar haal je in godsnaam dat spul??? Ik kan het bestellen maar ben dan gelijk 6 euro kwijt voor een poje dat 8 euro kost.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Bananabox-Ninja »

Turtle wax, da's toch om auto's in de was te zetten?
Zou een Halfords dat niet hebben?
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Ik ben er zelf achter het is Turtle Wax. (Dat was er in mn jeugd ook al) maar nu vraag ik me aaf: waar haal je in godsnaam dat spul??? Ik kan het bestellen maar ben dan gelijk 6 euro kwijt voor een poje dat 8 euro kost.
Hallo Gerrit-Jan,

Ik was juist een mail aan het schrijven naar mijn vriend in de US en toen kwam jouw bericht binnen.
Halfords heeft Turtle Wax.

Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe pijp die je bij Holger besteld hebt. Duurt het lang? Bij Hajo kun je tot 10 mei geen pijpen bestellen. Heeft het veel te druk met nieuwe pijpen voor de Pipeshow in Lohmar die op 10 mei gehouden wordt.
Mogelijk ga ik daar heen en dan zal ik Holger ook wel ontmoeten.

Fijne dag,

Huub

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Nieuw binnen een serie van Tom Eltang. Ik ben gewoon verliefd op de zwarte Poker. Maar nadat Huub zei dat Tom de "moneymaker"werd genoemd zie ik er vanaf. Ik heb geen zin om 60% voor een naam en 40% voor de pijp te betalen....

Afbeelding
Gerrit-Jan,

Ik heb nergens geschreven dat Tom Eltang slechte pijpen maakt en dat je voor 60% voor een naam betaald. Zijn pijpen zij absoluut van zeer hoogstaande kwaliteit en kosten nou eenmaal veel geld, evenals dat is met pijpen van Poul Ilsted, Blech, Jens "TAO" Nielsen,
Manduela, Hans " FORMER" Nielsen.
Nee ik duidde meer op zijn handel in bruyère.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Nou in principe is de wachtlijst 3 a 4 mnd. Maar hij wil proberen om hem er tussendoor te drukken. Hij wou beeilen....ik heb hem gezegd dat een goed produkt nu éénmaal tijd kost en jhj die tijd ook moet nemen. Maar tussendoor stuurt hij foto's die ik met jullie wil delen. Maar wat een fijne vent. Ik zal maar niet zeggen dat ik bij Klaus Zenz 100,= euro meer kwijt was....dit ivm de reclameregels.

@Eltang Ik heb altijd al tegen zijn prijzen aangehikt. En de Poker op de foto kost 565,= euro....dat is me gewoon teveel...no hard feelings
Laatst gewijzigd door Laafke op 16 apr 2014 13:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

iIk weet niet meer of het nou in dit topic ter sprake kwam of ergens annders: Het reinigen van een verchroomde ring. Huub gaf toen het advies om Turtle Wax te gebruiken. Echter de verkoper in de winkel raadde mij Sonax Chroom en Alu-pasta aan. Dat zou beter werken dan Turtle Wax.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ik heb hele goeie ervaring met Nevr-dull, een poets watten die voornamelijk bij motor huizen te koop is.
Ik gebruik het voor alle metalen onderdelen van de pijp. (behalve zilver)
Met dank aan Kees Flake voor de tip destijds.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:iIk weet niet meer of het nou in dit topic ter sprake kwam of ergens annders: Het reinigen van een verchroomde ring. Huub gaf toen het advies om Turtle Wax te gebruiken. Echter de verkoper in de winkel raadde mij Sonax Chroom en Alu-pasta aan. Dat zou beter werken dan Turtle Wax.
Hallo Gerrit-Jan.

In je post van 14 april gaf je aan: Ik ben er zelf achter. Het is Turtle Wax.
Ik heb dat niet geadviseerd. Ik heb er alleen op geantwoord dat het bij Halfords te koop is. Overigens denk ik wel dat het goed te gebruiken is.
Alu pasta is volgens bij een product om aluminium weer wat op te frissen. De ringen van de pijpen zijn mijns inziens niet van aluminium.

Fijne dag,

Huub

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Paasei »

Nevr-dull (en ook duraglit of brasso die dan weer in de doorsnee supermarkt te vinden zijn) zijn poetswatten met grovere stukjes in, gedrenkt in een poetsmiddel.
Die zou ik niet gebruiken op chroom, want ze hebben een licht schurend effect.
Sonax chrom lijkt me dan idd beter.
Sonax alu is ook enkel bedoeld voor blanke alu, heeft nl ook een schurend effect. En uiteraard ook een licht beschermend effect. Alu met een blinkend laagje verliest net dat blinkende laagje bij gebruik van Sonax alu.

(al deze spullen vroeger in huis gehad om de tweewieler te doen glimmen...)
Koninklijke Eikel Des Forums.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Sorry Huub, foutje van mijn kant dan.

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door meindert »

Niet te moeilijk doen over chroompoetsen , het kan ook met koperpoetsmiddel , zo als brasso
en anders probeer je het met een beetje tandpasta! , ik had vroeger een tube "pol" , daar poetsen
we de verchroomde bumpers van de auto mee!
Ik poets alle metalen ringen ( zilver,chroom,aluminium,messing) met een poetsschijf op de boormachine zonder poetsmiddel!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Ondanks dat kleur en de rest van de pijp me ontzettend goed bevallen gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar gglad gepolijste pijpen in light brown. Dus er maar een mailtje aan gewaagd en vandaag kreeg ik antwoord: Peder was bezig met pijpen in gr 2 en zou speciaal voor mij een Poker in light brown maken. (Een kleur die hij normaal alleen bij de duurdere modellen gebruikt)

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Bananabox-Ninja »

Paasei schreef:Nevr-dull (en ook duraglit of brasso die dan weer in de doorsnee supermarkt te vinden zijn) zijn poetswatten met grovere stukjes in, gedrenkt in een poetsmiddel.
Die zou ik niet gebruiken op chroom, want ze hebben een licht schurend effect.
Dat is mij nog niet opgevallen en het wordt geadverteerd als zijnde ook geschikt voor chroom.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Paasei »

Het is dan ook maar een licht schurend effect vanwege die donkere 'splinters' die mee op de watten zitten.
Goede chroom zal er niet onder lijden, goedkopere misschien wel...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Het is vandaag pakjes-inpak-dag bij de DPS . Na 2 vrije dagen proberen ze vandaag alle orders weg te werken. Als de bank zijjn werk ook goed gedaan heeft dan zit mijn pakje er ook tussen. Maar goed we gaan 2 vrije dagen tegemoet. Vraag is werkt Fedex door of hebben die ook hun welverdiende rust???? Zoals ik al eerder zei: een nieuwe pijp bestellen is net een beetje zwanger zijn....de tijd duurt zo verrekte lang. :P

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Bommel »

Pak een pijp, stop deze met je favorite tabak en blijven Puffen.
( zie je eigen onder schrift Laafke) :lol:
Afbeelding

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Ja er ligt een Pker met St James Flake klaar Bommel

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Het is vandaag pakjes-inpak-dag bij de DPS . Na 2 vrije dagen proberen ze vandaag alle orders weg te werken. Als de bank zijjn werk ook goed gedaan heeft dan zit mijn pakje er ook tussen. Maar goed we gaan 2 vrije dagen tegemoet. Vraag is werkt Fedex door of hebben die ook hun welverdiende rust???? Zoals ik al eerder zei: een nieuwe pijp bestellen is net een beetje zwanger zijn....de tijd duurt zo verrekte lang. :P
Hallo Gerrit-Jan,

Geduld is toch een schone zaak. En je zult er daarna nog meer van genieten, denk ik.

Fijne Paasdagen,

Huub
$_57-1.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

:P :P :P

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Nog even terug op de ring bij de Neerup: Pedersen raad aan om metaalpolish te gebruiken bij het reinigen. Nu is mijn vraag is er verschil tussen zilverpoets en metaalpolish??
Hallo Gerrit-Jan,

Ik heb de laatste dagen eens een drietal bekende sites bezocht van Italiaanse firma's die ook de pijpen van Peder Jeppesen verkopen.
Wat mij opvalt is dat wanneer de pijpen een ring of olive van gekleurd acryl hebben er niet nog eens een metalen ring is aangebracht.
Ik heb als eens eerder geschreven dat ik dat een beetje teveel vind.
Mogelijk dat het het het gevoel voor esthetiek van Italianen te maken heeft en zij de pijpen met de metalen ringen niet inkopen.

Fijne dag verder,

Huub

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Nog even terug op de opmerking van Huub: ik vind juist die metalen ring zijn charme hebben....zo zie je maar weer dat smakenn kunnen verschillen (anders reden we allemaal nog rond in een Daf 33)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Bommel »

Laafke schreef:Nog even terug op de opmerking van Huub: ik vind juist die metalen ring zijn charme hebben....zo zie je maar weer dat smakenn kunnen verschillen (anders reden we allemaal nog rond in een Daf 33)
Nou, dat was best een leuk karretje voor erbij. :lol:
Afbeelding

Plaats reactie