Danish Pipe Shop

Altijd handig
Plaats reactie
Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Een tweetal nieuwe van Tao om het jaar mee te beginnen....

Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Een tweetal nieuwe van Tao om het jaar mee te beginnen....

Afbeelding
Hallo Gerrit-Jan

De bovenste had ik al gezien op de Kerstkaart die Jens ons had gezonden.
Heb je beide pijpen gekocht?
Zo ja, dan heb je werkelijk geweldige aankopen gedaan. Ik ben er van overtuigd dat ze heel veel rookplezier zullen brengen.

Mijn pijpen van Jens, allen meer dan 15 jaar oud, roken nog altijd fantastisch.

Fijne dag verder,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 29 jan 2014 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Was het maar waar Huub...maar deze pijpen liggen duidelijk boven mijn budget. Op dit topic geef ik alleen door wat de danish pipe shop via internet verspreidt.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Was het maar waar Huub...maar deze pijpen liggen duidelijk boven mijn budget. Op dit topic geef ik alleen door wat de danish pipe shop via internet verspreidt.
Hallo Gerrit-Jan,

Hoewel ik van Jens de pijpen wel iets goedkoper kan krijgen zijn ze niet meer haalbaar om van mijn AOW + Pensioen te betalen.
Vroeger waren zowel hij, als Poul Ilsted Blech en Manduela Riger Kusk nog enigszins betaalbaar,maar sinds dat de pijpen van deze mensen zo populair zijn in Rusland en China worden de prijzen steeds hoger. Maar dat is ook het geval met Sören Refbjerg Rasmussen, Peter Heeschen, Anne-Julie Rasmussen en vele anderen.
Jens vertelde mij dat de pijpen die hij onlangs had meegenomen naar de Leningrad Pipes Show binnen 10 minuten waren verkocht en voor prijzen die nog veel hoger lagen dan de prijzen in Kopenhagen.
Jens is ook bezig met een soort inhaalslag omdat hij een aantal jaren geen pijpen kon maken en verkopen vanwege een soort WAO uitkering, die hij kreeg van de Deense Staat. Dat is nu niet meer zo en produceert hij wel weer heel regelmatig en zo te zien hoe ouder hij wordt, hoe mooier zijn pijper worden. Alhoewel zijn stijl, kort, chubby onmiskenbaar hetzelfde blijft
Dit heeft hem ook weer in staat gesteld zeer mooie bruyère te kopen.

Groet,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 09 jan 2014 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Hallo Huub,

Alhoewel deze pijpen naar mijn (veranderde) smaak te "groot" zijn, zie ik wel de liefde en het vakmanschap er van af. Wat betreft de prijzen in combinatie met Rusland en China...hetzelfde verhaal heb ik van Roger Wallenstein gehoord. Van hem werd 's ochtends een serie afeleverd bij O.Kopp en 's middags stuurde hij een mailtje dat alles in één keer was verkocht. Hij heeft dan geen prijzen genoemd en ik heb er ook niet naar gevraagd omdat ik vind dat me dat niets aangaat. Maar de vraag is daar enorm.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Hallo Huub,

Alhoewel deze pijpen naar mijn (veranderde) smaak te "groot" zijn, zie ik wel de liefde en het vakmanschap er van af. Wat betreft de prijzen in combinatie met Rusland en China...hetzelfde verhaal heb ik van Roger Wallenstein gehoord. Van hem werd 's ochtends een serie afeleverd bij O.Kopp en 's middags stuurde hij een mailtje dat alles in één keer was verkocht. Hij heeft dan geen prijzen genoemd en ik heb er ook niet naar gevraagd omdat ik vind dat me dat niets aangaat. Maar de vraag is daar enorm.
Hallo Gerrit-Jan,

Ik vraag me af wat je bedoelt met " te groot ". De pijpen die Jens tegenwoordig maakt zijn totaal niet verschillend met de grootte en lengte van de pijpen die hij al maakt sinds dat hij met Poul Ilsted Blech in het prachtige pand aan de haven in Svendborg het bedrijf Svendborg Piber begon.

Groet,

Huub

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Hallo Huub,

Ik bedoel dat mijn smaak veranderd is. Ik heb verschillende Stanwells gehad die, naar ik vermoed, dezelfde grootte hebben als van de pijpenmakers die jij opnoemt. Maar sinds ik Cutty heb ontdekt gaat mijn voorkeur naar pijpen in de Dunhill klasse 2. Op de één of andere manier is alles wat daarboven ligt naar mijn smaak te groot.Heel vreemd die verandering in smaak want ik heb zelfs een Peterson XL5 gerookt.....

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Het hoofdgerecht: Een Cherrywood en een Poker van Søren Refbjerg

Afbeelding

Afbeelding

En als toetje een schitterend exemplaar van Tao

Afbeelding

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Immler »

Kwijl kwijl :D
Wat een schitterende exemplaren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Hallo Gerrit-Jan,

De zwarte gezandstraalde poker had ik willen bestellen. Had een mooie lengte voor mij 11,1 cm.
Vanochtend kreeg ik bericht van Nikolaj Nielsen dat ze vannacht verkocht is.

Fijne dag verder,

Huub

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Ja Huub,

Dat is iets wat ik ook niet goed snap. Ze zijn duur....maar ze verkopen als een tierelier En als tweede...als ik een deense pijp wil hebben kijk ik altijd eerst bij hun. Ik heb hun ook gevraagd wat hun doelstelling is en als antwoord kreeg ik: Het promoten van de Deense pijpenmakers. En als je het rijtje langsgaat zie je dat ze zich daar ook grotendeels op richten.
Maar jammer voor je dat het met die Poker niet is gelukt.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Ja Huub,

Dat is iets wat ik ook niet goed snap. Ze zijn duur....maar ze verkopen als een tierelier En als tweede...als ik een deense pijp wil hebben kijk ik altijd eerst bij hun. Ik heb hun ook gevraagd wat hun doelstelling is en als antwoord kreeg ik: Het promoten van de Deense pijpenmakers. En als je het rijtje langsgaat zie je dat ze zich daar ook grotendeels op richten.
Maar jammer voor je dat het met die Poker niet is gelukt.
Hallo Gerrit-Jan,

Ik kwam vroeger vaak in die zaak. Ben er ook wel eens geweest met Jens Nielsen ( TAO ) die goed bevriend was met wijlen Poul Nielsen. Dat was ook de grote promotor van pijpen van Deense makers. Hij verkocht ook pijpen van Peter Hedegaard, P.J. Vigen, etc. Laatstgenoemde is misschien wel een van de beste Denen. Hij was om allerlei redenen niet in staat zelf een opgezet bedrijf te handhaven. Heeft dat diverse malen geprobeerd. Ging later voor Bjarne Nielsen werken en de allerduurste Bjarne pijpen werden allemaal gemaakt door Vigen. Bjarne Nielsen is dood en of de pijpenmakerij nog bestaat weet ik niet, dus ook niet op Vigen daar nog werkt.
Tegenwoordig worden bij deze shop toch ook veel pijpen van mensen uit andere landen verkocht. USA, Canada,Duitsland.
Van Jens weet ik dat zijn pijpen, maar ook die van zijn vrienden Manduela Riger-Kusk en Poul Ilsted Blech daar veelal worden verkocht aan Japanse en Chinese toeristen. Hun pijpen zijn in die landen erg duur en als je dan toch als toerist in Kopenhagen bent en pijproker koop je toch daar.

In de tachtiger jaren had ik wel eens contact met Refjberg. Ik heb zijn adres nog maar het telefoonnummer in het briefhoofd klopt niet meer. Misschien kan ik wel een pijp rechtstreeks bij hem bestellen, helemaal volgens de door mij gewenste afmetingen.

Groet,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 29 jan 2014 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Tom Eltang presenteert 3 nieuwe exemplaren.

Afbeelding

Ik kan er niets aan doen maar als ik al dat moois (in mijn ogen) zie wat er in Denemarken wordt gemaakt dan zou je haast gaan denken dat ze de kunst van het pijpenmaken hebben uitgevonden.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Alhoewel het mij eigenlijk tegen de borst stuit (kwestie van smaak) maar ik weet dat er liefhebbers zijn van metal pipes plaats ik deze Kirsten toch.

Afbeelding

De collectie die ze hebben binnen gekregen bevat ook nog andere modellen en kleuren.

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door dewitte »

Ik heb het ook gezien. Ik heb echter al 2 Kirstens. Ik zoek nog wel een rechte radiator van een Kirsten, maar om daar nu een hele pijp voor te kopen, dat dan weer niet.

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Kun je misschien een mailtje sturen naar de Kirsten Company.....maar dan zit je weer met die ellendige verzendkosten....

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door dewitte »

Idd Laafke. Ervaring leert me dat er vroeg of laat onverwachts wel eens ééntje voorbijkomt.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door janneman »

En dank U Laafke! Die Kirsten is de Esquire, een model dat ik altijd schitterend heb gevonden; hoe Art Deco kun je een pijp maken?
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Vauen heeft iets met leespijpen. Er is nu een serie uit met een meerschuim voering. Ik verwacht echter niet dat dit blokmeerschuim zal zijn. Ik heb hun al eens eerder gevraagd naar een bepaald model en toen gaven ze toe dat persmeerschuim was gebruikt.
De info over de pijp kreeg ik binnen van de Danish Shop maar ik weet wel zeker dat hij in Duitsland (voordeliger) te krijgen zal zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Arno »

Laafke schreef:Vauen heeft iets met leespijpen. Er is nu een serie uit met een meerschuim voering. Ik verwacht echter niet dat dit blokmeerschuim zal zijn. Ik heb hun al eens eerder gevraagd naar een bepaald model en toen gaven ze toe dat persmeerschuim was gebruikt.
De info over de pijp kreeg ik binnen van de Danish Shop maar ik weet wel zeker dat hij in Duitsland (voordeliger) te krijgen zal zijn.

Afbeelding
Fraaie pijp! En inderdaad, goedkoper in Duitsland, €99: http://www.cigarworld.de/pfeifen/pfeife ... 2415_26535
Een prijsverschil van €24 met de Danish Pipe Shop..
Laatst gewijzigd door Arno op 21 jan 2014 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Whitesnake

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Whitesnake »

+1 Arno!

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Tom Eltang krijgt blijkbaar geen genoeg van zijn Popeyeproject: nummer 3 is nu verschenen een combi van Popeye en Oom Paul. Gelukkig dat smaken verschillen.

Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door robvoorburg »

Een handige manier om te kleine blokjes bruyère voor een hele pijp
toch te gelde te maken.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Huub »

robvoorburg schreef:Een handige manier om te kleine blokjes bruyère voor een hele pijp
toch te gelde te maken.
Het is in Denemarken onder pijpenmakers alom bekend dat Tom Eltang een handige jongen is.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door robvoorburg »

:lol:

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door magicmarcello »

:mrgreen:
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Laafke

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Laafke »

Tja, daar zit je dan.. voor je beeldscherm te genieten van alle moois wat er op pijpgebied te krijgen is. En dan komt het bericht binnen dat Eric Nørding met een nieuwe serie pijpen komt. Dan dacht je toch heel wat gezien te hebben....en dan dit. Het roer is van klei, gelukkig is de bowl nog wel van bruyere, kun je er steentjes bij kopen om droog te roken...maar verder...enfin oordeel zelf maar.

Afbeelding

Gelukkig hoef je niet direkt te beslissen. De planning gaat uit van eind april, begin maart. Dus je hebt nog even de tijd om te beslissen of het je zuurverdiende centjes (26,= euro) waard is.

Sterkte!
Laatst gewijzigd door Laafke op 28 jan 2014 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door maboc »

Ik zind ze eigenlijk nog helemaal niet zo gek.
Maar...zoals elders al eens vertelt, ik probeer het kopen van pijpen tot een minimum te beperken, dus ook deze units zullen aan mij voorbij gaan.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door jarnogab »

Zo zie je maar, smaken verschillen.
Ik vind er alleszins niets aan. Maar laat dat zeker rookgenot niet in de weg staan van de liefhebber.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Danish Pipe Shop

Bericht door Immler »

Ik vind er alleszins niets aan.
+1, het lijkt wel vormgeving DDR 1953.
Afbeelding

Plaats reactie