Rattray's

Altijd handig
Plaats reactie
Laafke

Rattray's

Bericht door Laafke »

Ik weet niet of ik deze link al een keer gepost heb....zo ja dan graag graag verwijderen

Hier krijg je overzicht van de series die door Rattray's worden gemaakt, met de advieswinkelprijs erbij zodat je niet verrassingen komt te staan....
Ik heb zelf 2 Rattray's uit 2 verschillende series en ze geven echt waar voor hun geld, en nee ik heb geen aandelen in de zaak :)

http://www.kopp-pfeifen.de/produkte/pfe ... c&this=act

Laafke

Re: Rattray's

Bericht door Laafke »

De volledige katalagus online. Een zakdoekje tegen het kwijlen wordt niet meegeleverd.

http://rattrays-pipes.com/en/catalogue/

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Rattray's

Bericht door Ribbon »

Laafke schreef:De volledige katalagus online. Een zakdoekje tegen het kwijlen wordt niet meegeleverd.
Ook geen teiltje?

Geintje. :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Rattray's

Bericht door Arno »

De hele catalogus en pijp schreeuwen echt "Dunhill". De vorm van de catalogus is ook hetzelfde als de beroemde Dunhill About Smoke catalogus uit 1927 of 1928 (http://www.finepipes.com/gallery/dunhil ... smoke.html) en dat geldt ook voor een groot deel voor de lay-out.
Afbeelding

Laafke

Re: Rattray's

Bericht door Laafke »

Hierbij een foto van het prototype van een nieuwe Rattray's. Genaamd Kyloe. Het is een 9mm pijp en leverbaar in februari.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Rattray's

Bericht door Bommel »

Wat een toevalligheid.
De kennelnaam van Abby, onze Borderterrier, is Kyloes en de stamboomnaam van Abby is Kyloes Perfect Pearly.
Deze pijp ga ik dus in de gaten houden en als de prijs niet tegenvalt komt een van achterste in de collectie. :lol:
Afbeelding

Laafke

Re: Rattray's

Bericht door Laafke »

Ik heb naar de prijs gevraagd. Maar wat ik me nu afvraag: Er wordt melding gemaakt van een klassiek mondstuk en een zadel mondstuk.Ik pieker me suf maar kan me niet bedenken wat nu precies een klassiek mondstuk is....

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: Rattray's

Bericht door dewitte »

Laafke schreef:Ik heb naar de prijs gevraagd. Maar wat ik me nu afvraag: Er wordt melding gemaakt van een klassiek mondstuk en een zadel mondstuk.Ik pieker me suf maar kan me niet bedenken wat nu precies een klassiek mondstuk is....
ik veronderstel dat men daarmee een mondstuk zoals op de voorste pijp bedoelt Laafke. De gezandstraalde heeft een zadelmondstuk.
Die gezandstraalde heeft mijn voorkeur.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Rattray's

Bericht door robvoorburg »

Of men valt terug op para rubber?

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Rattray's

Bericht door Dukdalf »

Ik vrees toch dat de term 'klassiek mondstuk' alleen maar bedacht is uit zucht naar een alternatief voor 'gewoon'. We hebben het 'saddle bit' en we hebben het ... ?.

Winslow Collector

Re: Rattray's

Bericht door Winslow Collector »

Precies. Die voorste pijp heeft een "gewoon", "ordinair" of "standaard" mondstuk. Maar dat bekt niet zo lekker. Dus "klassiek" klinkt wat beter. De tweede pijp is inderdaad het zadelmondstuk.

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Rattray's

Bericht door magicmarcello »

Winslow Collector schreef:...Maar dat bekt niet zo lekker. Dus "klassiek" klinkt wat beter...
...plebejaans...? :mrgreen:
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Plaats reactie