Pijprokerswijsheden op youtube

Altijd handig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door NoneNicer »

De laatste week kijk ik steeds wat op YouTube over pijproken. Dan kom je af en toe wat tegen wat je de mede pijproker niet wilt onthouden...

De eerste is van een pijprokende pastoor, die uitlegt waarom een pijp de reden is dat je je huwelijk kan redden. :D

https://youtube.com/watch?v=kcrPdmLtIWU

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door L.deJong »

Grappig filmpje, als je gericht gaat zoeken kom je geweldige pijprookkanalen tegen.
Ik weet niet meer hoe de channel heette maar er is ook een pijprokende advocaat die tijdens het pijproken wat vlogt
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door Robbie-san »

Hoi NoneNicer,

En bedankt voor dit Youtube linkje............................
Gevaarlijk en explosief materiaal wordt erop de verschillende kanalen vertoont.
Gevaarlijk, daar het afkicken van het zo geheten PKZ virus, zwaar negatief getrickerd wordt, zeker, na het zien van een filmpje over de Peterson pipeshop in Dublin,..............

Explosief, in die zin dat dit soort materiaal een klap kan geven in het huidige budgetaire systeem dat ik handhaaf. Onderdeel van dit systeem is,............weg proberen te blijven van welke verleiding dan ook t.a.v. mooie pijpen en fijne tabak. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Na enkele filmpjes beken te hebben, ga ik me maar weer richten op de filmpjes, die gemaakt zijn over het testen van Pijpen uit China,................ Dat zal het PKZ gevaar wel weer even doen temperen. :D :D :D


Groet,


Robbie-san
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door Sidekickelvis »

Er zijn heel veel pijpgerelateerde youtube kanalen. Zelf volg ik Smokingdagners en Dagnerperformance, Jay Dighsx en Stuff & Things. De YTPC (YouTubePipeCommunity) is nog veeel groter en er is heel veel info te halen.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door L.deJong »

Sidekickelvis schreef:Er zijn heel veel pijpgerelateerde youtube kanalen. Zelf volg ik Smokingdagners en Dagnerperformance, Jay Dighsx en Stuff & Things. De YTPC (YouTubePipeCommunity) is nog veeel groter en er is heel veel info te halen.
de Dagners tijdje gevolgd, maar is niet helemaal mijn ding. Stuff & Things vind ik dan wel weer een super channel
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door Sidekickelvis »

L.deJong schreef:
Sidekickelvis schreef:Er zijn heel veel pijpgerelateerde youtube kanalen. Zelf volg ik Smokingdagners en Dagnerperformance, Jay Dighsx en Stuff & Things. De YTPC (YouTubePipeCommunity) is nog veeel groter en er is heel veel info te halen.
de Dagners tijdje gevolgd, maar is niet helemaal mijn ding. Stuff & Things vind ik dan wel weer een super channel
Kan ik me wel voorstellen. Ik hou wel van het samenspel tussen die drie. Stuff&Things heeft ook een gaaf Gamingchannel. Lekker Fallout volgen zonder het zelf te spelen.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door Janno »

Ik mag graag kijken naar Matches860. Leuke verhalen, aangename babbel, terwijl hij ondertussen een pijp rookt: https://www.youtube.com/channel/UCgf1yY ... freload=10
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door Tobias Tobit »

Stuff & Things kijk ik wel eens omdat hij vrijwel dezelfde smaak heeft als ik. Als hij positief is over een blend kan ik er zonder na te denken ook een blikje van kopen. De kerel zelf vind ik mega irritant. Wat ik wel een fijn kanaal vind is dat van jpiper. Zijn 5minute reviews kijken lekker weg en geven veel info.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door L.deJong »

Tobias Tobit schreef:Stuff & Things kijk ik wel eens omdat hij vrijwel dezelfde smaak heeft als ik. Als hij positief is over een blend kan ik er zonder na te denken ook een blikje van kopen. De kerel zelf vind ik mega irritant. Wat ik wel een fijn kanaal vind is dat van jpiper. Zijn 5minute reviews kijken lekker weg en geven veel info.
Jpiper grappig nog nooit van gehoord, gelijk ff bekeken.
Zijn vrouw rookt ook, maakt het helemaal af, ook een lekker southern Amerikaans accent, leuk om dit te zien.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door NoneNicer »

Leuk om wat nieuwe namen en wat al bekendere namen te zien voorbijkomen.

Klinkt voor mij al raar, maar toen ik begon met pijproken moest ik het doen met wat materiaal in blaadjes (pijp & sigaren magazines uit Duitsland), alt.smokers.pipes en materiaal uit de bibliotheek.

Via ASP kwam ik tobaccoreviews.com tegen en daarmee toegang tot de diverse tabaksoorten en smaak richtingen.

Nu val je echt met YouTube met je neus in de pijpenas, met expert reviews van smokingpipes.com en master blenders, de hiervoor genoemde channels en blogs vol pijproker verhalen.

Een eervolle vermelding geldt ook voor onze oosterbuur Ralligrufti, die ook erg vermakelijke filmpjes maakt. Matches heb ik deze week leren kennen, en enkele anderen waar ik de naam van zal delen.

Stuff & Things maakt er een boel werk van, en het is leuk om te zien hoe hij van smaak richting groeit / verandert. Wel een beetje te tevreden met zichzelf :D

Al met al kijk je zo een boel kennis bij elkaar en zie de rituelen en voorkeuren van de diverse pijp rokers. Zo was ik gisteren in een cyclus over pijpreiniging terecht gekomen, erg leerzaam!

Als je dus iets tegenkomt wat het delen waard is, link het in dit draadje, dan hebben we er allemaal wat aan!

Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar die Chinese pijp reviews, ik vraag me ook af of je voor dat geld iets rookbaars krijgt. Op aliexpress zag ik ook een set corncobs voor €1,50/stuk waarvan ik ook zeker benieuwd ben naar de kwaliteit..

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door The_Undertaker »

NoneNicer schreef: Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar die Chinese pijp reviews, ik vraag me ook af of je voor dat geld iets rookbaars krijgt. Op aliexpress zag ik ook een set corncobs voor €1,50/stuk waarvan ik ook zeker benieuwd ben naar de kwaliteit..
Op dit forum is er genoeg over te vinden via de zoekfunctie. Niks mis met die Chinese dingen, wanneer je ze voor bellenblaas wil gebruiken ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door NoneNicer »

Vandaag weer iets moois:
Hoe de Orlik bullseye wordt gemaakt.


En, daar hoort natuurlijk een tegenhanger bij: Mac Baren's Per Jensen bespreekt de manufaktuur van Rope tabak.


Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door L.deJong »

Ik wil toch even alan kerslake aanraden als pipechannel.
Hij is in 2014 aan een hersentumor overleden, maar zijn filmpjes staan nog steeds op YouTube.
één van zijn filmpjes die ik gisteren gezien heb gaat over breathing technique:
Omdat ik het filmpje wat onduidelijk vond vroeg ik me af wie deze techniek ook gebruikt, ik zou het namelijk graag willen leren.
Deze techniek zorgt er namelijk voor dat je droger en rustiger rookt (dus minder/tot geen tongue bite) en je gaat nog meer genieten van het pijproken.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Pijprokerswijsheden op youtube

Bericht door Wowbagger »

Volgens mij heeft Eelco er hier wel eens wat over geschreven Lennart.

Plaats reactie