Sigaren

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Sigaren

Bericht door Wowbagger »

Sidekickelvis schreef:
Wowbagger schreef:Dat dacht George Clinton ook!
George??
Ik bedoelde natuurlijk de andere muzikant: Bill.

De sigaar was heerlijk overigens, bijna 2 uur van genoten.

leonardo
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 mei 2012 18:59

Re: Sigaren

Bericht door leonardo »

Beste joey,
Als je sigaren rookt dan moet je toch ook weten als je een goede sigaar rookt 1 derde van de sigaar (het laatste stukje) weg moet gooien want daarin verzameld alle nicotine en zware afval en ook de smaak gaat daar verloren dus om die dan in een pijp te doen is niet erg toppie maar goed als jij je daar goed bij voelt hihihihi laat je niet tegenhouden door mij ..... gr leo
als je kop niet vast zat........was je zeker vergeten hem vast te maken aan je mondstuk..........

Gebruikersavatar
Roytje
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 mei 2013 19:23

Re: Sigaren

Bericht door Roytje »

Wowbagger schreef:Voor vanavond eens een keer een sigaartje in huis gehaald. Een Romeo y Julieta Wide Churchill, ben benieuwd!
Ik heb een doosje Romeo Y Julieta cigarillos gehad (vierkant doosje v 20) maar ik heb ze na half opgerookt te hebben weggemieterd. Grote sigaren zijn lekkerder.

Als je toch kleine sigaartjes wil roken, maar niet scherp roken moet je Cohiba Club hebben vind ik. Dat is de lekkerste kleine gooi/smijtsigaar die ik heb gehad. Zie je weinig. Volgens mij lag die ook niet bij Willem Schimmel, maar ik heb hem van een tabakszaakje in Oldenzaal. Maar die verkoopt dan weer geen pijptabak... :shock:

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Sigaren

Bericht door Arclaud »

Wat kleine sigaren betreft rook ik zelden shortfillers. Ze roken zijn niet verfijnd en roken snel scherp. Uitzondering op de regel zijn de Brasil-sigaartjes van De Olifant. Lekker spul, maar dan ook wat duurder.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Enrique
Berichten: 103
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:01
Locatie: Amstelveen

Re: Sigaren

Bericht door Enrique »

Sigaren roken is ook een kunst op zich, waarbij de regels voor longfillers verschillen dan bij shortfillers. Olifant brazil is inderdaad erg verfijnd en zacht. Probeer eens iets van het merk 'van der Donk' als je een uitstekende shortfiller wil proberen.

Gebruikersavatar
kvangemert
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 nov 2014 18:28
Locatie: Westmeerbeek

Re: Sigaren

Bericht door kvangemert »

Mijn alledagsigaren zijn Mercator fiesta senorita's, Mercator Primera selection naturel en Agio Mehari's Java. Geen wauwsigaren met geweldige smaakbeleving, maar degelijk en consistent in branden en constante kruidige smaak zonder peper, hetgeen ikzelf lekker vind.
Bij longfillers kan ik een Cubaan wel waarderen alhoewel ze naar mijn smaak snel te peperig vind worden. Mijn voorkeur gaat meer naar de Dominicaanse, Hondurese en Ecuadoraanse sigaren. Deze vind ik lekker kruidig van smaak met noten van koffie en donkere chocolade. Goede voorbeelden hiervan zijn de Marca Fina's, Santa Damiana's en de Casa Torano serie van Carlos Torana.
Zoals je ziet naar ieders smaak is er wel iets te vinden, net zoals in pijpen en pijptabak. Gewoon uitproberen en genieten is de boodschap.
clear skies and happy hunting
oftewel droge pijpen en voldoende tabak

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Sigaren

Bericht door Wowbagger »

Voor zo af en toe tussendoor is een sigaar wel lekker, vandaag maar eens een kistje Olifant Matelieff gehaald. Handzaam maar toch niet te klein.
Cigarillo's kunnen me gestolen worden.

Gebruikersavatar
Jeffrey baai
Berichten: 73
Lid geworden op: 10 jan 2015 16:48
Locatie: Hilversum

Re: Sigaren

Bericht door Jeffrey baai »

Ik rook ook af en toe een sigaartje. Ik ben nogal een voetbal liefhebber en ik vind het persoonlijk een beetje raar staan om met een pijp tussen het publiek te gaan zitten. Dus rook ik daar een lekkere sigaar.
Een tevreden roker is geen onrust stoker,

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2748
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sigaren

Bericht door oehoe »

Laatkomer in dit selecte publiek van 't PRF als ik ben: Ik steek ongeregeld 'n sigaar op in de vorm van 'n Balmoral Overland. Corona dus. Ik vind deze alles hebben wat 'n sigaar tot 'n mooie sigaar maakt. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Sigaren

Bericht door The_Undertaker »

15941192_10212353130811231_5170727833354614225_n.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Janno »

Ik kwam ze laatst tegen in een museum op Ameland:

Afbeelding
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Arno »

Janno schreef:Ik kwam ze laatst tegen in een museum op Ameland:

Afbeelding
Ff ruitje intikken... :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Sigaren

Bericht door junksculp »

Casa de torres heeft dit model ook:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Stoker »

nou gister ook hier mijn eerste ervaring met de "Echte" Sigaar

Afbeelding

erg genieten hoor zoon Romeo Y Jullietta uit Cuba
in de Doos zitten 5 verschillende Dominicaanse Republiek sigaren een ook daar zal deze week vol op van genoten worden ..

:-? :-?

Afbeelding

A Sigar Smoker is BorN
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Online
Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Sigaren

Bericht door Paasei »

Ken niet zo veel van sigaren, maar het lijkt mij toch dat je ze nogal ver afknipt...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Sigaren

Bericht door roocker »

Da's vaak Jan bij longfillers . Ik verafschuw ze , en zweer bij een goede Nederlandse sigaar . Ik vind longfillers te zwaar trekken en te duur , wat invloed heeft op mijn humeur/rookgenot . Heb talloze buitenlandse geprobeerd , maar het Nederlands erfgoed smaakt mij het best . Met name de bolknak modellen en corona's . Rook graag het model Costa Rica van De Graaff . De naam doet aan een longfiller denken , maar dat is het niet . Zie foto .

Ieder zijn ding hoor , en gelukkig zijn er mensen die genieten van een longfiller .
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Stoker »

Paasei schreef:Ken niet zo veel van sigaren, maar het lijkt mij toch dat je ze nogal ver afknipt...
nee knip er maar een klein puntje af wat dicht is .. las dat ik het er niet voorbij dat kapje moest knippen anders gaat het dekblad los .. dus knip hem net waar hij zeg maar recht is zit nog een randje van het kapje aan zeg maar
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Sigaren

Bericht door Deadl0ck »

Niet dat ik sigaren rook, maar ik zit nog wel eens bij Willem Schimmel in de rook lounge, waar ook veel sigaren rokers komen. Wat ik daar wel eens gehoord heb is dat 2-3mm afknippen voor de meeste sigaren genoeg is, als voorbeeld werd genoemd, knipper op tafel leggen, sigaar er rechtstandig inzetten, en knippen, nadat het kapje vochtig is gemaakt met wat speeksel. Dit zou in principe genoeg moeten zijn.

Ook zijn er speciale knippers die een V vorm uit het einde knippen, echter moet je dan wel een steviger dekblad hebben omdat deze anders kan scheuren.

Over het algemeen geld, hoe kleiner de opening van het knippen, hoe intenser van smaak de sigaar rookt, met als kanttekening dat er ook meer blijft hangen in de sigaar, waardoor de smaak omslag eerder kan plaats vinden. Lichtere sigaren worden vaak kleiner gesneden dan zware sigaren.

-edit- weer wat geleerd.
Laatst gewijzigd door Deadl0ck op 04 jul 2017 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Sigaren

Bericht door The_Undertaker »

Deadl0ck schreef:nadat het kapje vochtig is gemaakt met wat sputum.
Met sputum? Laat diegene dan gauw even naar de huisarts gaan :mrgreen:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Sigaren

Bericht door Rob »

The_Undertaker schreef:
Deadl0ck schreef:nadat het kapje vochtig is gemaakt met wat sputum.
Met sputum? Laat diegene dan gauw even naar de huisarts gaan :mrgreen:
In Cuba gebruiken ze geen spuug, maar rum of (volgens m'n sigarenman heiligschennis) honing!

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Sigaren

Bericht door Deadl0ck »

The_Undertaker schreef:
Deadl0ck schreef:nadat het kapje vochtig is gemaakt met wat sputum.
Met sputum? Laat diegene dan gauw even naar de huisarts gaan :mrgreen:

Weer wat geleerd, altijd gedacht dat sputum en speeksel synoniemen waren! Cheers!
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Sigaren

Bericht door Asmodeus »

Deadl0ck schreef:
The_Undertaker schreef:
Deadl0ck schreef:nadat het kapje vochtig is gemaakt met wat sputum.
Met sputum? Laat diegene dan gauw even naar de huisarts gaan :mrgreen:

Weer wat geleerd, altijd gedacht dat sputum en speeksel synoniemen waren! Cheers!
Sputum is eerder geschikt om de badkamer mee af te kitten of om een lek in een rubberboot te dichten

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Sigaren

Bericht door robvoorburg »

roocker schreef:Da's vaak Jan bij longfillers . Ik verafschuw ze , en zweer bij een goede Nederlandse sigaar . Ik vind longfillers te zwaar trekken en te duur , wat invloed heeft op mijn humeur/rookgenot . Heb talloze buitenlandse geprobeerd , maar het Nederlands erfgoed smaakt mij het best . Met name de bolknak modellen en corona's . Rook graag het model Costa Rica van De Graaff . De naam doet aan een longfiller denken , maar dat is het niet . Zie foto .

Ieder zijn ding hoor , en gelukkig zijn er mensen die genieten van een longfiller .
Afbeelding
Eensch, alhoewel geen echte sigarenroker.
Lang geleden via Balmoral aan de sigaren van De Graaff geraakt
en deze zijn (naar mijn idee) het summum wat in Nederland op
dit gebied verkrijgbaar is.
Steeds voor grote exemplaren gekozen, gaven mijns insziens het
meeste genot.

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Als aanvulling op de reeds vermelde Hollandse Sigaren de zogeheten Short-Fillers,
Mogen de voortreffelijke sigaren uit het Limburgse Tegelen niet ontbreken.
Het ambachtelijke familiebedrijf "Sigarenfabriek Hovens",
maakt een bijzonder smaakvolle sigaar onder de naam Charles de Brouckére.
In mijn optiek een van de betere Short-Fillers, met een uitstekende prijs- kwaliteit verhouding.

Er zijn ook proef doosjes van 10 stuks.
Hier in zitten dan 3 sigaren met sumatra en braziel dekblad en 2 sigaren met havana en vorstenlanden dekblad.

Mijn persoonlijke favoriet is de Corona met een Havana dekblad!! :wink:

Afbeelding


http://www.sigarenfabriekhovens.com/ver ... /index.php
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Sigaren

Bericht door roocker »

Plenty goede producten in Nederland . Nog even en dan houdt de Hertogh op helaas... Verder rook ik de Olifant , van der Donck en soms iets anders om te proberen . Van der Docnk dekt ze nog steeds handmatig op , super kwaliteit uit Tiel .

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Sigaren

Bericht door robvoorburg »

Dat ziet er begeerlijk uit, eerlijk gezegd heb ik qua genot
(heb de nodige Cubanen achter de kiezen) de Nl. sigaar
nooit als een ondergeschoven kindje ervaren.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: RE: Re: Sigaren

Bericht door Tobias Tobit »

Asmodeus schreef:
Deadl0ck schreef:
The_Undertaker schreef:
Deadl0ck schreef:nadat het kapje vochtig is gemaakt met wat sputum.
Met sputum? Laat diegene dan gauw even naar de huisarts gaan :mrgreen:

Weer wat geleerd, altijd gedacht dat sputum en speeksel synoniemen waren! Cheers!
Sputum is eerder geschikt om de badkamer mee af te kitten of om een lek in een rubberboot te dichten
Sputum is Latijn voor slijm. Lijkt me niet geweldig om je badkamer ermee te kitten. Trouwens ook niet om je sigaar mee te bevochtigen.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Sigaren

Bericht door Asmodeus »

Tobias Tobit schreef:
Asmodeus schreef:
Deadl0ck schreef:
The_Undertaker schreef: Met sputum? Laat diegene dan gauw even naar de huisarts gaan :mrgreen:

Weer wat geleerd, altijd gedacht dat sputum en speeksel synoniemen waren! Cheers!
Sputum is eerder geschikt om de badkamer mee af te kitten of om een lek in een rubberboot te dichten
Sputum is Latijn voor slijm. Lijkt me niet geweldig om je badkamer ermee te kitten. Trouwens ook niet om je sigaar mee te bevochtigen.
Dat weet ik ook wel. Je zou het niet zeggen, maar ik ben ook klassiek geschoold. Het is die geelgroene troep die ik ophoest bij bronchitis of zware griep. Het heeft wel wat weg van half opgedroogde siliconenkit.

Online
Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Sigaren

Bericht door Sidekickelvis »

Terug naar de sigaren heren. :roll:
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: RE: Re: Sigaren

Bericht door Tobias Tobit »

Asmodeus schreef: Dat weet ik ook wel. Je zou het niet zeggen, maar ik ben ook klassiek geschoold. Het is die geelgroene troep die ik ophoest bij bronchitis of zware griep. Het heeft wel wat weg van half opgedroogde siliconenkit.
Oooooooh ik zag het sarcasme lampje niet branden[emoji1] en ik heb nooit getwijfeld aan je scholing!

@SKE, sorry meneer ik zal nu weer on topic verdergaan.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Plaats reactie