hoe het er in Engeland aan toe gaat

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederic
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 nov 2011 12:32
Locatie: West-Vlaanderen

hoe het er in Engeland aan toe gaat

Bericht door Frederic »

Enkele maanden terug ben ik naar de UK verhuisd, en vanzelfsprekend is de hobby ook meegekomen.
Het aanbod aan pijptabak en accessoires is hier ongelooflijk. Pijpen kosten hier om te beginnen een stuk minder dan in Belgie, maar de keuze van tabakken is ook enorm. Vooral de "losse" tabak die je in de winkels kan kopen (zakjes van 10 gram of meer° is geniaal. Enkele van de tabakszaken die ik hier al heb kunnen vinden maken ook hun eigen blends, wat het allemaal nog interessanter maakt.
En voor de geinteresseerden, er is ook Pipe Club Of London http://www.pipecluboflondon.com/ mijn lidmaatschapnr is 667 ;)

een aanrader voor mensen die trips naar London doen!
I gave an eye to see

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: hoe het er in Engeland aan toe gaat

Bericht door Nekker »

Ik zak waarschijnlijk binnenkort wel is samen met mijn vriendin af naar Londen. Bedankt voor de tip, hier ga ik gretig gebruik van maken... Zou je eventueel even de winkels en adressen kunnen vernoemen in dit topic?
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Winslow Collector

Re: hoe het er in Engeland aan toe gaat

Bericht door Winslow Collector »

Helaas is de tabak daar wel schreeuwend duur. De UK heeft zo ongeveer een van de hoogste accijnzen op tabak.
Als ik zo eens op internet surf en losse tabak zie van meer dan 5 GBP per 25 gram :shock: of een simpele Mac Baren 7 Seas voor 8.41 GBP per 40 gram... :evil: ??? Dan is het eenmalige voordeel van een goedkopere pijp al binnen enkele weken weggerookt aan tabak. :?

Ik hoop dat je nog regelmatig tabaksaanvoer vanuit NL of B kunt realiseren. :wink:

Plaats reactie