Pijptabak gekocht tijdens een vakantie in Turkije.

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
kiske

Pijptabak gekocht tijdens een vakantie in Turkije.

Bericht door kiske »

Tijdens een vakantie in Bodrum Turkije heb ik bij een rookstalletje gevraagd om pijptabak. Ergens helemaal achterin werd een pakje gepakt waar 't stof op zat van de fabrikant Tabac Turc. Nieuwsgierig genoeg deze pouche toch gekocht. Wel apart, een pouch met daaron eigenlijk lange strengen gesneden tabak. Tussen normaal gesneden en flakes in denk ik. Wat bleek echter, bij het openmaken kwam een heerlijke zoete geur van krenten vrij. het stoppen van de pijp gaat eigenlijk makkelijk zat, brand redelijk en smaakt eigenlijk super met een beetje een zoetje op de achtergrond.

Nogal wat meer dan wat ik verwachtte dus.Op het pakje stond een website van de fabrikant. www. tabacturc.com.tr Daar heb ik natuurlijk 'ns op gekeken, maar natuurlijk geen enkele mogelijkheid om op een andere taal te selecteren. Alles in 't Turks. Helaas, maar in oktober ga ik nogmaals naar Turkije en dan ga ik zeker eens kijken of ik niet wat meer pakjes van deze tabak kan kopen, want ik vind hem echt lekker.

Kent iemand anders deze tabak ook? Turk Pipo Tutunu is de naam van wat ik gekocht heb maar de fabrikant heeft nog een andere pijptabak en ook, natuurlijk, waterpijptabak als ik de site goed interpreteer.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Pijptabak gekocht tijdens een vakantie in Turkije.

Bericht door Arno »

Check dit: http://www.tobaccoreviews.com/brand_det ... =T&BID=400
Met Google Translate met die site kom je een aardig eindje :)
Afbeelding

kiske

Re: Pijptabak gekocht tijdens een vakantie in Turkije.

Bericht door kiske »

Arno bedankt.

Zo te lezen heb ik geluk gehad omdat de kwaliteit nogal kan wisselen.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Pijptabak gekocht tijdens een vakantie in Turkije.

Bericht door Nekker »

Verdorie das wel interessant! Te denken dat mijn schoonouders net terug zijn uit Turkije... :x
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

kiske

Re: Pijptabak gekocht tijdens een vakantie in Turkije.

Bericht door kiske »

ik ga in oktober weer, kan dan wel eens kijken of ie verkrijgbaar is. Neem wel een extra voor je mee.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Pijptabak gekocht tijdens een vakantie in Turkije.

Bericht door Nekker »

Dat zou zeker geapprecieerd worden, Kiske! I'll return the favor with something else! :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Plaats reactie