goede service van STG!

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

goede service van STG!

Bericht door Deadl0ck »

Was een pijp aan het stoppen uit een ondertussen bijna leeg blik kentucky bird die ik van st. Patrick had gekregen, kom ik opeens een redelijk formaat klompje pasta tegen.

Qua uiterlijk en consistentie leek het nog het meeste op kruidenpasta voor in de nasi of bami.

Ik, hoofdzakelijk uit interesse, een mailtje gestuurd naar Scandinavian Tobacco Group, over of het inderdaad zoals ik verwachtte een klompje tabak kruiden zou zijn, of dat er mogelijk wat anders zou zijn.

Krijg ik gisteren een mail terug, van de Nederlandse importeur, dat ik het blik mag inleveren bij Willem schimmel voor een nieuwe, of eventueel op sturen om om te wisselen.

Een hele mooie oplossing voor iets wat ik niet eens als probleem zag... Een volledig nieuw blik van 100 gram alleen omdat ik nieuwsgierig was. Bizar, maar extreem goede service.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: goede service van STG!

Bericht door dr. Watson »

Leuk om te horen :D
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: goede service van STG!

Bericht door maboc »

Ha...interessant.

We mogen dus aannemen dat dit een productie foutje is?
Hebben ze (puur uit nieuwsgierigheid) nog een verklaring gegeven over wat dit is?
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: goede service van STG!

Bericht door Deadl0ck »

maboc schreef:Ha...interessant.

We mogen dus aannemen dat dit een productie foutje is?
Hebben ze (puur uit nieuwsgierigheid) nog een verklaring gegeven over wat dit is?
Nee. Het blik gaat naar de importeur, vandaar naar de fabriek in Denemarken, die kijken wat er aan de hand is, en daar krijg ik dan weer bericht over.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: goede service van STG!

Bericht door Nekker »

Hou ons op de hoogte, ik vraag me echt af wat datgene is wat jij hebt gevonden...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: goede service van STG!

Bericht door smoking-rob »

@ St Patrick: zat je weer te knoeien toen je laatst die bami maakte? :P
Veel van mijn geld gaat in rook op...

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: goede service van STG!

Bericht door robvoorburg »

:lol:

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: goede service van STG!

Bericht door maboc »

Nekker schreef:Hou ons op de hoogte, ik vraag me echt af wat datgene is wat jij hebt gevonden...
Dat dus.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: goede service van STG!

Bericht door Deadl0ck »

Hier nog eens een mailtje achteraan gestuurd naar de importeur. Blik was door gestuurd, maar hij had er verder niks meer over gehoord.

Dat is dan wel weer een beetje jammer.
Groet, Mark

Laafke

Re: goede service van STG!

Bericht door Laafke »

Mailen met STG vind ik een ramp. Vorig jaar 2 mailtjes gestuurd, niks over gehoord. Totdat plotseling 2 weken geleden er op één dag 2 antwoorden binnenkwamen :?
Vorige week weer een mailtje gestuurd maar nog steeds geen antwoord. Volgens mij sparen ze ze op om ze dan in één dag af te handelen......dan ken ik zaken, groot en klein, die heel anders met vragen omgaan.

Winslow Collector

Re: goede service van STG!

Bericht door Winslow Collector »

Laafke schreef:Mailen met STG vind ik een ramp. Vorig jaar 2 mailtjes gestuurd, niks over gehoord. Totdat plotseling 2 weken geleden er op één dag 2 antwoorden binnenkwamen :?
Vorige week weer een mailtje gestuurd maar nog steeds geen antwoord. Volgens mij sparen ze ze op om ze dan in één dag af te handelen......dan ken ik zaken, groot en klein, die heel anders met vragen omgaan.
Het zijn dan ook bedrijven die erg hun best doen om omzet en winst te behalen om o.a. hun kop boven water te houden in deze rook-onvriendelijke wereld. Ik kan me goed voorstellen dat ze niet elke dag zitten te wachten op (waaarschijnlijk?) tientallen mails van diverse klanten. Ze hebben wel wat beters te doen, vrees ik. Als ik jouw reacties zo lees, mail je nogal wat af naar fabrikanten (pijp en tabak). Niet iedereen legt dan meteen zijn werk neer en gaat dan tijd besteden om (misschien) moeilijke vragen te beantwoorden. Zéker niet als ze daar niet bepaalde mensen werkzaam hebben voor dit soort contacten (communicatie afdeling of zo).

Voor ons is het allemaal een hobby, voor hen een inmiddels redelijk keihard bestaan om tussen alle anti-rook-lobbyïsten en wetgeving hun bedrijf te laten voortbestaan. :?

Gebruikersavatar
Ignoro Iste
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 okt 2011 17:39
Locatie: Maasbracht

Re: goede service van STG!

Bericht door Ignoro Iste »

Goed gezegd WC!

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2561
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: goede service van STG!

Bericht door Dukdalf »

Ik heb geen klachten over de communicatie-afdeling van STG, integendeel zelfs. Onlangs heb ik ze twee keer een vraag gesteld (over de basisverwerking van pijptabak :mrgreen: ) en allebei de keren had ik binnen een paar dagen uitgebreid antwoord. Wat mij betreft verdienen ze een compliment.

Geloof

Re: goede service van STG!

Bericht door Geloof »

Ja ook ik vraag me af waarom de een wel en de ander niet een antwoord krijgt op zijn vragen.
Maar als ik het e- mail verkeer van mijn eigen bedrijf naga, dan zijn het meestal dezelfde mensen welke op een zeker ogenblik geen antwoord meer krijgen op hun vragen.
Ik vond het eerder deze week ook al een beetje raar dat Dhr. gubbels niet zou reageren op de aan hem verstuurde e-mails. Iests wat we van hun niet gewend zijn.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: goede service van STG!

Bericht door janneman »

Hou er ook rekening mee dat niet alle mailtjes even eenvoudig te beantwoorden zijn; zeker als er iets opgezocht moet worden. Wat voor ons een eenvoudige vraag lijkt, kan voor een fabrikant met een lange geschiedenis een hele klus zijn (denk aan de lange zoektocht naar de herkomst van onze Sony-pijp in groen leer). Dat soort klusjes heeft de neiging om meteen al wat langer te blijven liggen tot iemand eens wat tijd over heeft...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Geloof

Re: goede service van STG!

Bericht door Geloof »

Ja maar je maakt mij nu ook weer niet wijs dat het altijd moeilijke vragen zijn, en de laatste dagen zie ik alleen maar dat er geen antwoord komt........

Geloof

Re: goede service van STG!

Bericht door Geloof »

En als er dan in verhouding net zoveel e-mails naar de diverse fabrikanten gaan als dat er posts op dit forum geplaatst worden dan kan ik me voorstellen dat deze geen aantwword meer gaan geven

Laafke

Re: goede service van STG!

Bericht door Laafke »

@WC Het zijn vaak niet de makkelijkste vragen dat ben ik met je eens. En meestal probeer ik het eerst via een webshop, heb 2 hele goede adressen met een schat aan kennis. Weten zij het niet dan gaan ze vaak zelf naar de fabrikant toe en krijg ik het antwoord via hen. Bij ieder mailtje dat ik van hen krijg staat de uitnodiging om als ik nog meer wil weten contact op te nemen. Het zijn echt bepaalde bedrijven die niet antwoorden.

Whitesnake

Re: goede service van STG!

Bericht door Whitesnake »

Nice, zo hoort het ook!

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: goede service van STG!

Bericht door Deadl0ck »

Het scheelt bij STG ook dat ze wel 20 verschillende adressen op de site hebben staan. Omdat ik niet wist heb ik de algemene gebruikt met te vraag wie ik moest contacteren over de kentucky bird. Vervolgens binnen een paar dagen een mail van de nederlandse importeur terug gehad, waar mijn verdere contact mee is verlopen, zonder enige vorm van probleem.
Groet, Mark

Plaats reactie