Voorheen Ashton 6, onder welke naam nu?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Voorheen Ashton 6, onder welke naam nu?

Bericht door Terpentijn »

Beste heren,

Ik had mijn laatste blikje Ashton 6 op, een grijs blikje. Heeft iemand enig idee onder welke naam dit nu verkocht wordt, omdat Ashton de nummers heeft laten varen en commercieel aantrekkelijker namen heeft bedacht. Of is er misschien zelfs een overzichtslijstje van voorheen nummer X, nu naam Y?

Gisteren weer genoten van Voortrekker baai in mijn maïspijpje.

T
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Voorheen Ashton 6, onder welke naam nu?

Bericht door Arno »

Volgens mij moet je deze hebben:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Voorheen Ashton 6, onder welke naam nu?

Bericht door Ribbon »

Toch vraag ik me af of Ashton niet gewoon compleet nieuwe blends heeft ontwikkeld t.o.v. type 1 t/m 6.

Volgens de reviews op het net wordt de Guilty Pleasure als een flink zoete aromatic omschreven, terwijl de type 6 toch wat milder bevonden wordt.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Voorheen Ashton 6, onder welke naam nu?

Bericht door Arno »

Robb schreef:Toch vraag ik me af of Ashton niet gewoon compleet nieuwe blends heeft ontwikkeld t.o.v. type 1 t/m 6.

Volgens de reviews op het net wordt de Guilty Pleasure als een flink zoete aromatic omschreven, terwijl de type 6 toch wat milder bevonden wordt.
Tsja, maar als je kijkt naar de omschrijvingen op tobaccoreviews komen ze toch behoorlijk overeen:

Type 6 : The perfect smoke. This light-tasting aromatic tobacco is a special recipe of Cavendish and Virginia tobaccos mixed with broad-leaf Carolina. It has a very pleasing aroma and is blended mildly for both the palate and the tongue.

Guilty Pleasure: This glorious mixture of Cavendish, Virginia and Carolina Burley carries an irresistible aroma of vanilla, mango, and exotic citrus.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Voorheen Ashton 6, onder welke naam nu?

Bericht door Ribbon »

Arno schreef:
Robb schreef:Toch vraag ik me af of Ashton niet gewoon compleet nieuwe blends heeft ontwikkeld t.o.v. type 1 t/m 6.

Volgens de reviews op het net wordt de Guilty Pleasure als een flink zoete aromatic omschreven, terwijl de type 6 toch wat milder bevonden wordt.
Tsja, maar als je kijkt naar de omschrijvingen op tobaccoreviews komen ze toch behoorlijk overeen:

Type 6 : The perfect smoke. This light-tasting aromatic tobacco is a special recipe of Cavendish and Virginia tobaccos mixed with broad-leaf Carolina. It has a very pleasing aroma and is blended mildly for both the palate and the tongue.

Guilty Pleasure: This glorious mixture of Cavendish, Virginia and Carolina Burley carries an irresistible aroma of vanilla, mango, and exotic citrus.
Er zijn ook aardig wat overeenkomsten inderdaad. Wellicht biedt Terpentijn binnenkort uitsluitsel. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Re: Voorheen Ashton 6, onder welke naam nu?

Bericht door Terpentijn »

Heren bedankt, Ik zal er binnenkort eens naar op zoek gaan!

Groeten,

Terpentijn
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Voorheen Ashton 6, onder welke naam nu?

Bericht door Ribbon »

Zojuist was ik bij van Dalen hier in Rotterdam, en ik zag dat ze de oude Ashton's hier ineens ook hebben. Type 3, 4 en 6 liggen voor de oude prijs (7,50) in het schap. Voor de geïnteresseerden die naar Wuustwezel komen; ik kan altijd wat meenemen natuurlijk, voor de prijs hoef je het niet te laten :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie