Belletjes in lak

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Re: Belletjes in lak

Bericht door annie69 »

Bij de voorbehandeling wat fout gegaan of een zeer slechte was afwerking heb het ook gehad bij een erg mooie oldenkott.
heb hem geheel tot op het hout afgeschuurd en opnieuw geverfd en in de was gezet ,probleem opgelost,ware het niet dat ik niet de orginele kleur had jammer :(

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 286
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: Belletjes in lak

Bericht door Tati60 »

Pieter schreef:Deze week de pijpen terug ontvangen.
Een van de twee is mooi in de was gezet. De andere is opnieuw afgelakt.
Helaas, helaas, na het roken van de gelakte pijp direct weer hetzelfde probleem, en op dezelfde plaats.
Spijtig! Het moet te doen zijn dit euvel op te lossen...
Pieter schreef:Inmiddels was het probleem overigens ook al ontstaan met een derde pijp...
Ik koop nooit meer een pijp bij die lui. Ben er inmiddels achter dat de fabrikant BC is. Gelukkig al niet een van mijn favoriete merken.
Nochtans is Butz Choquin een behoorlijk merk. Ik heb enkele van hun pijpen en nooit was er iets mis mee. Maar - zoals Janneman zei - misschien doen zij deze soort herstellingen niet ?
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Belletjes in lak

Bericht door Master-Fan »

balen pieter. Zeker als je er 3 pijpen van hebt.

Heb dit trouwens ook met een merkloos pijpje gehad. Verder blijft hij prima rookbaar.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Bicgatepc02

Re: Belletjes in lak

Bericht door Bicgatepc02 »

Er zijn meer kenmerken, de nervatuur, vormgeving,
kleurstelling en de versiering aan de hals.










__________________________________________________________
PIPO Android Tablet PC PIPO U1Pro Android Tablet pc PIPO M8 Android 4.1 Tablet PC

Laafke

Re: Belletjes in lak

Bericht door Laafke »

De seriepijpen van Roger Wallenstein worden bij Butz Choquin gemaakt, helemaal.

Plaats reactie