Welke Baai?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Of als rook langs je lippen :wink:
Afbeelding

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

De baai van Upper ten kan ik me ook nog goed herinneren. Heerlijke tabak was dat. Jammer dat die niet meer verkrijgbaar is. Of toch wel? Weet iemand hiervan?

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

op google wel wat dingen gevonden, maar of dat het is ? heb upper ten tobacco ingevoerd

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Waar haal ik die dan vandaan?

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

het is meer een antwoord op de vraag upper ten, niet of de tabak cq het bedfrijf warr het ooit geproduceer werd nog bestaat.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Vorige week kocht ik 20 pakjes Troost Baai voor een hele leuke prijs. Deze week is het eerste pakje al aardig opgerookt. Wel een aardige baai, maar Schippers waardeer ik toch meer. Onder m'n favoriete baai natuurlijk, dat is bekend. Maar nu zit ik wel met een klein probleem. Die andere pakjes Troost moeten ook nog leeggerookt worden. Een hele klus. Als er iemand is die me wil meehelpen, graag. Voor € 2,50 mag je bij mij in Houten een pakje komen halen. Als je alle 19 overgebleven pakjes wilt hebben vind ik dat prima. Heeft iemand interesse?

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Bert van Hell schreef:Vorige week kocht ik 20 pakjes Troost Baai voor een hele leuke prijs. Deze week is het eerste pakje al aardig opgerookt. Wel een aardige baai, maar Schippers waardeer ik toch meer. Onder m'n favoriete baai natuurlijk, dat is bekend. Maar nu zit ik wel met een klein probleem. Die andere pakjes Troost moeten ook nog leeggerookt worden. Een hele klus. Als er iemand is die me wil meehelpen, graag. Voor € 2,50 mag je bij mij in Houten een pakje komen halen. Als je alle 19 overgebleven pakjes wilt hebben vind ik dat prima. Heeft iemand interesse?
Yep, alle 19 voor een afgeronde prijs? Ik stuur je een PB.

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Welke Baai?

Bericht door gezel »

Vanmiddag een pakje echte friesche heerenbaai paars gekocht.
Prijs 6,10 voor 40 gram.

Afbeelding


Zit nu genoegzaam van mijn tweede pijp friesche heerenbaai te genieten.

Smaakt lekker, gesausd, zoet, denk dat ik niet meer twee achter elkaar moet roken.
Er zit iets kruidigs in dat mijn lippen doet tintelen.
Bij de eerste pijp had ik daar geen last van.

Voortrekker is neutraler en lijkt me beter geschikt om meerdere pijpen per dag van te roken.

Gebruikersavatar
Laurens487
Berichten: 201
Lid geworden op: 11 dec 2012 01:10
Locatie: Druten

Re: Welke Baai?

Bericht door Laurens487 »

Dat laatste ben ik volledig met je eens. Ik vond Echte Friesche Heerenbaai ook niet geschikt voor meer dan 1 pijp in de paar dagen. Ik koop het niet meer iig want ik rook het te weinig, ondanks dat het een hele interessante tabak is.

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 feb 2013 21:48
Locatie: Zuid West Brabant

Re: Welke Baai?

Bericht door Stephan1978 »

zojuist een voortrekker naturel gerookt, nu rook ik al een aantal maanden pijp maar baai had ik nog niet geprobeert en vond dat ik mijn kennis moest uitbreiden,

pakje geopend, verrek het ruikt naar tabak, trok wat tabak los om in de pijp te stoppen en dacht zo makkelijk heb ik nog niet eerder een pijp gestopt.
ik stak de pijp aan met een ordinaire gasaansteker nam een trekje ... stampte de opgekrulde tabak en en ... uit! povverdikkies dat gebeurt me anders nooit !?!!
nogmaals aangestoken en deze keer wel brandende weten te houden maar het ging wat moeizaam .... na een aantal trekjes echter geen enkel probleem meer, weet niet precies wat er eerst foutging maar ik vermoed dat ik nog geen gevoel had voor de tabak, gelukkig leer ik snel

eerste gedeelte dacht ik hier toch wel een erg saaie tabak te hebben aangeschaft maar halverwege bedacht ik me dat deze zachte tabak beter tot z'n recht zou komen in een pijp met een ruime kop, natuurlijk heb ik vanmiddag zo'n pijp bij de lokale tabaksboer zien hangen dus wellicht binnenkort een pijp rijker ....

ja dat uitproberen heeft interessante bijwerkingen, ik zie mezelf al zitten over een tijdje met die pijp, een blauwe nog wel, voortrekker erin en een glaasje 15 jaar oude single malt Glenn Garioch, die mijn vrienden me voor mijn verjaardag hebben gegeven .... het leven kan zo mooi zijn.


Jurgen.
Ik rook ook nog maar net af en toe een pijp en ik vond de combinatie Voortrekker Naturel met een glas goede whisky ook een geweldige combi. Maar pas heb ik ook een pijpje gestopt met Sail Black en dat vond ik ook geweldig smaken.

Gr, Stephan
Wie altijd met de grote kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen...

Plaats reactie