Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Laafke

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Laafke »

Hier was ik al bang voor, daarom ook mijn laatste opmerking Het is puur op eigen beleving gebaseerd en niet bedoeld om wie dan ook te kwetsen.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Ribbon »

Ik denk niet dat mensen zich gekwetst voelen Laafke. Eerder dat men het nut van het maken van zo'n opmerking niet inziet. Het lijkt me constructiever om je ervaringen na het roken in het Three Nuns topic te delen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door junksculp »

Huub schreef:Hallo,

Het ligt toch enigszins anders dan de Duitse mijnheer " Jogi-Wan " heeft geschreven.

De Peterson tabakken gaan naar Mac Baren. Van mijn Duitse vriend, die nogal is ingevoerd in de pijproker- en tabakswereld in Duitsland, heb ik gehoord dat Kohlhase & Kopp de recepten van de Peterson's Blends blijft behouden. Hij heeft contact gehad met K & K. Zij gaan de diverse tabakken nu leveren onder de naam Rattrays. Daar mogen ze natuurlijk niet de namen van de Petersons tabakken voor gebruiken.

Van de Irish Oak, de Hyde Park, de Balkan Delight en de Plug 3P is nog niet bekend hoe die worden voortgezet.
Ik heb al eens eerder geschreven dat ik het idee had, dat de enige Peterson tabak die mij erg bevalt ( Hyde Park ) geproduceerd wordt bij Samuel Gawith. Ik ben niet de enige die dat denkt, zowel in Duitsland, in Engeland en de USA werd het een voor Peterson bijzondere tabak gevonden vanwege de Lakeland smaak, die Hyde Park heeft.

Dit is een opsomming van de diverse Peterson tabakken die bij K & K verder gaan onder de nieuwe namen van Rattrays.

University Flake =
rattrays_WallaceFlake-1.png

Sherlock Holmes=
Afbeelding

Old Dublin=
Afbeelding

Irish Whiskey=
Afbeelding

Nutty Cut=
Afbeelding

Connaisseurs Choice=
rattrays_TowerBridge-1.png

Luxury Blend=
rattrays_RoyalAlbert-1.png

Sweet Killarney=
rattrays_westminster-1.png

Sunset Breeze=
rattrays_UnionJack-1.png

Gold Blend=
rattrays_buckingham.png

Ih heb eens op TobaccoReviews gekeken naar de Peterson Gold Blend. De ingredienten die op dit Rattrays blikje ( Buckingham) staan vermeld worden daar voor de Gold Blend ook vermeld.

Ik hoop voor de fervente Peterson liefhebbers dat jullie hier iets aan hebben mochten de nieuwe Rattrays hier geïmporteerd worden en de Mac Baren Peterson's niet aan de smaak van de oude voldoen.

Fijne zondag verder,

Huub


Wat je niet allemaal tegenkomt als je de oude topics leest, de gold blend is niet meer leverbaar nu kan ik deze wel kopen als Buckingham :lol: Uiteraard ga ik meer van Rattray proberen, zo kan ik ook vergelijken met Peterson :D

benleemker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2017 22:09

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door benleemker »

Is het ook bekend wat er met de Peterson original 1865 mixture gaat gebeuren? Dit is een fijne mixture met een groot deel Latakia en is tot nu toe redelijk goed in Nederland te koop.
Verder zijn tabakken met latakia hier moeilijk verkrijgbaar tenminste in het noord oosten van ons land.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Sidekickelvis »

benleemker schreef:Is het ook bekend wat er met de Peterson original 1865 mixture gaat gebeuren? Dit is een fijne mixture met een groot deel Latakia en is tot nu toe redelijk goed in Nederland te koop.
Verder zijn tabakken met latakia hier moeilijk verkrijgbaar tenminste in het noord oosten van ons land.
Dat valt hier in het westen nog al mee. Zoek ook een snaar de Samuel Gawith tabakken die tegenwoordig te koop zijn in Nederland. Anders bestellen bij bijvoorbeeld de Oude Leeuw in Rijswijk. Stel je anders even voor in het daarvoor bestemde topic. Dan kom je vast nog wat Latakia liefhebbers tegen in de reacties...
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door TommyLF »

Soms is het idd best geinig als oudere toppics omhoog gehaald worden! Wat ik dan toch wel apart vind om zelf ook door te lezen.

Nu vraag ik mij dus het volgende af... De huidige ronde Peterson blikken, worden die nu bij Mac Baren gemaakt? Zo weet ik wel dat alle Special editions al jaren bij K&K vandaan komen...

Voor wat betreft de hierboven beschreven blends, wanneer was het productie omslagpunt en hoe kun je dat zien aan het etiket?

Grtz TommyLF
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door capricorn »

Je kunt het altijd aan de steuernummer zien
BV
10102 Arnold André MacBarren
10302 Agio Cigars
12402 Douwe Egberts, Moers
12502 Herbert Motzek, Kiel
128 Charles Fairmorn
1281722 Joh. Wilh. von Eicken, Lübeck
17052 Dannemann
17622 Stanwell, Bremen
19002 Gebr. Heinemann GmbH, Hamburg
19302 Seiffert Import GmbH, Kassel
21102 Stanwell, Bremen
26602 Kohlhase und Kopp, Rellingen
27902 Wörmann
28712 DTM, Lauenburg
63803 Poeschl, Landshut
65103 Villiger, CH
92125 DTM, Lauenburg
92130 Kohlhase und Kopp, Rellingen
93500 Poeschl, Landshut

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door TommyLF »

capricorn schreef:Je kunt het altijd aan de steuernummer zien
BV
10102 Arnold André MacBarren
10302 Agio Cigars
12402 Douwe Egberts, Moers
12502 Herbert Motzek, Kiel
128 Charles Fairmorn
1281722 Joh. Wilh. von Eicken, Lübeck
17052 Dannemann
17622 Stanwell, Bremen
19002 Gebr. Heinemann GmbH, Hamburg
19302 Seiffert Import GmbH, Kassel
21102 Stanwell, Bremen
26602 Kohlhase und Kopp, Rellingen
27902 Wörmann
28712 DTM, Lauenburg
63803 Poeschl, Landshut
65103 Villiger, CH
92125 DTM, Lauenburg
92130 Kohlhase und Kopp, Rellingen
93500 Poeschl, Landshut
Kijk, dat is nog eens waardevolle info! tnx...
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Ribbon »

Inderdaad zeg. Bedankt capricorn.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie