De schuld van mijn vriendin

Leden vertellen hoe ze erop gekomen zijn pijp te gaan roken.
Plaats reactie
Willem-Jan

De schuld van mijn vriendin

Bericht door Willem-Jan » 03 mei 2018 23:38

Ik was vroeger een echte rookhater. In mijn kindertijd werd er nog gewoon overal gerookt. In de kantine na de voetbalmatch, in de trein, op de boot, in elk café. Ziek werd ik er van. Koppijn, rode ogen, verstopte neus. Eens naar een optreden gaan was echt afzien, maar ik had het er voor over. De idee om ooit eens aan eender wat te lurken leek mij absurd. Ik herinner mij dat mijn vader vroeger een echte kist Cohiba's heeft gekregen. Niemand rookte dat hier echt en ik weet niet wat er van die dingen geworden is. Wist ik veel. Nu heb ik trouwens een kist namaak Cohiba's gekregen van een Cubaan, die me wijsmaakte dat het echte waren. Best te roken, maar het is vooral leuk om te doen alsof het echte zijn.

Mij eerste rookervaring is er dus gekomen dankzij mijn huidige vriendin. Op deze foto's, die van 2013 zijn, zie je haar en mij de bewuste eerste sigaar roken. Deze sigaar zat in de zijkant van een cd hoesje van het album 'Grove snee' van Berelor, die ik daar net gekocht had in het Rockcafe in Leuven. Mijn Windels tabak is grove snee, maar een grove snee kan ook nog wat anders zijn natuurlijk.

"Katoen! Ja? Roest da? Nee!
Dan heb ik in mijn broek gescheten! <- Dit is Berelor:)
Katoen! Ja? Roest da? Nee!
Mijn broek is al helemaal aangevreten!"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu moet je ook weten hoe mijn vriendin ooit is beginnen roken. Ze is ooit voor een vrijwilligersorganisatie naar Senegal gereisd. Zij hadden daar een school opgericht. Eén van de medewerkers van die organisatie rookte Toscanello's met vanille. Hij bood mijn vriendin een sigaar aan en ze vond het lekker. Later liep ze met een Toscanello over het straat en werd ze net op tijd door dezelfde medewerker van het straat geplukt. Vrouwen mogen daar niet roken en zware fysieke vergelding is daar normaal.

Zij stelde dus voor om die sigaar uit dat cd'tje te roken. Enkel omdat de sterren toen goed stonden wou ik ook wel eens proberen. Bam! Ik vond het lekker. Ik ben toen in de nachtwinkel La Paz gaan kopen omdat ik meer wou. In de jaren daarna ben ik veel meer gaan roken dan haar. Pijproken heb ik pas veel later ontdekt. Ik weet niet meer juist hoe of wat, maar uiteindelijk kreeg de idee om een pijp te roken vorm. Ik heb een pijp altijd al een beeldschoon en fascinerend object gevonden, maar er één roken leek iets van een andere wereld. Tussen mijn beslissing om een pijp te proberen en mijn eerste pijp zat wel niet al te veel tijd. Ik heb wel wat opgezocht, maar uiteindelijk gewoon naar starterssetjes gezocht en op Savinelli one uitgekomen. Ik woonde toen nog in Italië en heb de pijp daar nog via Amazon besteld, maar laten aankomen in België. De eerste tabak was Windels 'Semois' Grove snee. (bestaat nog in twee 'dunnere' snedes ook). Mijn eerste trek was dus van een Savinelli met 6mm balsa filter en Windels. Het grappige is dat dit nog altijd mijn duurste pijp is. Ik heb er nu toch al 14 aan toegevoegd, waarvan 6 cobs, 3 Amphora's, een Gadena Rex, 3 Mr. Brog en een (best goede) rommelmarktpijp. Ik moet deze nog eens allemaal voorstellen. Ik rook nu meer pijp dan sigaar, maar het leuke is dat ik nu ook nog meer kan genieten van sigaren door mijn ervaring met de pijp.

Eliminator
Moderator

Re: De schuld van mijn vriendin

Bericht door Eliminator » 04 mei 2018 00:38

Leuk en mooi verhaal, beide gelden overigens ook voor je vriendin :wink: maar dat terzijde :D
Afbeelding

Paasei

Bericht door Paasei » 04 mei 2018 09:09

Willem-Jan schreef:
03 mei 2018 23:38

Afbeelding
Mooi verhaal.

Fan van Berelör ?

De bassist, 'den Heavy' woont op 500 meter van mij en 700 van het zaaltje waar de meeting is doorgegaan...
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 04 mei 2018 09:58

Leuk verhaal Willem-Jan. Je vriendin is bij dezen goedgekeurd.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Willem-Jan

Bericht door Willem-Jan » 04 mei 2018 11:10

Paasei schreef:
04 mei 2018 09:09
Willem-Jan schreef:
03 mei 2018 23:38

Afbeelding
Mooi verhaal.

Fan van Berelör ?

De bassist, 'den Heavy' woont op 500 meter van mij en 700 van het zaaltje waar de meeting is doorgegaan...
Ha! Zalig, daarmee is de cirkel rond! zeker fan ja:).

Elmer

Bericht door Elmer » 04 mei 2018 12:21

Heerlijk!
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Paasei

Bericht door Paasei » 04 mei 2018 13:03

Elmer schreef:
04 mei 2018 12:21
Heerlijk!
En den Heavy is dan ook nog eens een kameraad van de Kas, partner van Albine... allemaal Posthuis-publiek !
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

George Bertram

Bericht door George Bertram » 04 mei 2018 17:53

Mooi verhaal Willem Jan
Blijkbaar neemt het aantal pijpen bij jou ook gestaag toe.
Fumo et Emergo ;p

Willem-Jan

Bericht door Willem-Jan » 04 mei 2018 23:20

George Bertram schreef:
04 mei 2018 17:53
Mooi verhaal Willem Jan
Blijkbaar neemt het aantal pijpen bij jou ook gestaag toe.
Ja, ik ben gulzig en nieuwsgierig, maar er zit wel een tactiek achter. Alles bij mekaar zit ik aan de prijs van 2 high end pijpen denk ik. Elke pijp heeft een element verschillend van elkaar(materiaal, vorm, filtertype) zodat ik kan leren wat werkt voor mij en voor welke tabak. Ik wil de invloed van verschillende factoren op de rookervaring en smaak leren begrijpen. Mijn bedoeling is om uiteindelijk een beperkt aantal echt goede pijpen en een beperkt aantal vaste tabakken te hebben, waarvan ik weet: en nu wil ik dit.

Kiske

Bericht door Kiske » 05 mei 2018 16:45

Mooi verhaal, dank!
Do no harm, but take no shit.

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis » 05 mei 2018 21:54

Het rockcafe in Leuven. Daar ben ik wel eens lelijk dronken geworden.....
De Fiere Margriet daar word je heel gemoedelijk verschrikkelijk dronken....
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Bommel

Bericht door Bommel » 27 mei 2018 14:52

Mooi verhaal, maar om je vriendin nu de schuld te geven...... :mrgreen:
Afbeelding

NoneNicer

Bericht door NoneNicer » 27 mei 2018 20:59

Leuk, en voor de andere lezers, Bis!

Plaats reactie