DKatinas

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

DKatinas

Bericht door DKatinas »

Hallo allemaal,
Ik ben Dennis, 39 jaar, ik kijk al een tijdje mee op de achtergrond zonder registratie, maar omdat ik toch zin heb gekregen om mee te praten heb ik me geregistreerd.

Ongeveer 10 jaar geleden ben ik begonnen met pijp roken, tijdje gestopt, nu weer begonnen.
In eerste instantie begonnen met sigaartjes, met vrienden voor het uitgaan en dergelijke, uiteindelijk verder gegaan met pijp roken.

Ik ben weer verder gegaan met de pijp na het kijken van Lord of the Rings, jawel, het doet toch wat met je die sfeer. Verder op YouTube verder gegaan met kanalen zoals The Pipe Cottage en Dry Creek Wrangler School, maar ondertussen ook al veel andere kanalen.

Ik had nog wat tabak liggen van 10 jaar terug, een open blik Mac Baren Dark Twist lag ergens in de schuur. Het was nog prima te roken.
Ondertussen heb ik in Joure bij J.R van Delden & Zoon, erg vriendelijke en behulpzame eigenaar, een paar nieuwe blikken gehaald: Mac Baren Classic, Havezaethe Heraut, Peterson De Luxe Navy Rolls en mijn favoriet: een zakje Indian Summer. Hoewel het van mij nog veel sterker mag. Ik las hier op het forum al dat ik dan aan de Bibo moet, maar ik kom helaas niet vaak in Duitsland, eigenlijk nooit. Ik hou er van als ik de geur bij het ruiken van de tabak weer herken in de smaak tijdens het roken. Tijdens roken ruik ik regelmatig aan het zakje tabak, maar ook aan de rook die uit de bowl komt. Als ik voorzichtig en zacht rook, weinig rook, dan vind ik in de smaak de geur van Indian Summer terug, heel mild maar toch. Ik twijfel wel eens over mijn geurorgaan wel helemaal top functioneert, maar opzich ruik en proef ik aardig goed heb ik het idee.

Waar mijn interesses verder naar uit gaan is het het starten van het groeien van tabak en mijn eigen tabakken te maken. Ik heb meerdere volkstuinen, een eigen tuintje en kweek binnen ook vaak van alles voor onder lampen. Mijn interesse binnen deze hobby gaat uit naar schoon werken, grond steriliseren en opnieuw inoculeren met goede schimmels en bacteriën. Daarnaast hou ik de wereldwijde markt van de voedselproductie in de gaten met alle innovaties in de tuin- en landbouw. Ik spit ook graag studies door opzoek naar nieuwe weetjes. Ik heb dus wel wat te zeggen in het draadje met de groeiverslagen. Ik las vandaag al wat over een schimmeluitbraak, daar vertel ik graag iets over. Ik hoop mijn kleine steentje bij te dragen zodat we allemaal lekker onze eigen tabakken kunnen avonturen.

De pijp roken doe ik vooral laat in de avond. Om 23:00 zet ik een bak kolen aan in de tuin, wat sfeerlicht aan en dan de pijp. Ik ontspan dan tot en uur of 01:00 à 02:00 uur met de pijp, die ik dan 2 a 3 keer vul. Ik drink daarbij graag een glas verse volle melk om me mond te smeren en de smaakbeleving in balans te brengen. Soms gooi ik nog wat eten op de kolen, kijk ik wat filmpjes over politiek en wat gaande is in de wereld, denk wat na over het vaderschap. De buren zullen wel denken, maar dit is hoe ik heel fijn functioneer.
Daarnaast steek ik graag de pijp op als ik ga vliegvissen, als ik naar een nieuwe stek wandel of als ik ergens zit. De pijp roken in de natuur is heerlijk.

Laat ik het hierbij maar laten voor nu, bedankt voor het lezen en graag tot ziens hier op het forum.

Gebruikersavatar
bertus
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 aug 2013 22:53

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door bertus »

Wolkom Dennis!
Afbeelding

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door BAARD »

Welkom Dennis, mede Fries en leeftijdsgenoot.
Leuk je hier te hebben. (T)
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

arnhem
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 mar 2011 12:09

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door arnhem »

Leuke introductie! Ik heb zelf ook een volkstuin. Voor mij altijd de fijnste plek om een pijp te roken

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door GR69 »

🤣nog een Fries. Welkom hoor. Wat een uitgebreid verhaal. Mooie gewoonte. Mijn leven staat het niet toe om tot 2 uur buiten te zitten met een pijp.
Je weet veel over planten en groeien, tof!
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

PietGeniet
Berichten: 722
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door PietGeniet »

Welkom op dit mooie forum Denis.
De Friezen krijgen langzaamaan de overhand :-? .
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6381
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door Wowbagger »

Een warm welkom vanuit Gelderland Dennis. Leuke introductie!

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2753
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door oehoe »

Welkom Dennis. Schitterende bijdrage in het draadje "Zelf tabak kweken"!
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door Eliminator »

Leuk, welkom



even je topicnaam gelijk gemaakt als je forumnaam zoals te doen gebuikelijk
Afbeelding

diemario
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2017 10:35
Locatie: assen

Re: DKatinas

Bericht door diemario »

Welkom Dennis

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1120
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: DKatinas

Bericht door Chris »

Ook van mij een welkom

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1397
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: DKatinas

Bericht door George Bertram »

Van harte welkom Dennis. Leuke introductie.
Fumo et Emergo ;p

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: DKatinas

Bericht door DKatinas »

Bedankt allemaal! Friesland is goed vertegenwoordigd! :D

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door DKatinas »

oehoe schreef: 10 okt 2023 09:10 Welkom Dennis. Schitterende bijdrage in het draadje "Zelf tabak kweken"!
Bedankt Oehoe! Het is inderdaad een prachtig draadje. Hopelijk kunnen we tot verbeteringen komen om er een productieve zomer van te maken.

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door DKatinas »

GR69 schreef: 10 okt 2023 08:33 🤣nog een Fries. Welkom hoor. Wat een uitgebreid verhaal. Mooie gewoonte. Mijn leven staat het niet toe om tot 2 uur buiten te zitten met een pijp.
Je weet veel over planten en groeien, tof!
Haha, bedankt, nou ik zou jokken als ik zou zeggen dat ik er elke avond tot 02:00 uur zat, maar als het even kan... :D

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Dennis uit Friesland

Bericht door DKatinas »

arnhem schreef: 10 okt 2023 07:28 Leuke introductie! Ik heb zelf ook een volkstuin. Voor mij altijd de fijnste plek om een pijp te roken
Dank! mijn buurman op de volkstuin is van de sjekkies, ik zal daar ook eens de pijp opsteken. Inderdaad een heerlijke plek om te zitten met een pijp. Ik moet in de winter nog wel wat onderhoud doen, dus dan kan ik zo mijn handen warm houden.

arnhem
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 mar 2011 12:09

Re: DKatinas

Bericht door arnhem »

Je houdt je handen zeker lekker warm. Ik steek bijna altijd een pijp op als ik bezig ben. Meestal blijft die wel in mijn mond bungelen als ik bezig ben? Jij hebt meerdere volkstuinen, las ik? Da’s een boel werk

Johan86
Berichten: 421
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: DKatinas

Bericht door Johan86 »

Welkom :-? =D> , mooie introductie

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: DKatinas

Bericht door DKatinas »

arnhem schreef: 13 okt 2023 23:51 Je houdt je handen zeker lekker warm. Ik steek bijna altijd een pijp op als ik bezig ben. Meestal blijft die wel in mijn mond bungelen als ik bezig ben? Jij hebt meerdere volkstuinen, las ik? Da’s een boel werk
Ja heerlijk joh als je zo wat in de tuin kunt rommelen. Ja ik heb 2 stukken van 6 bij 25 meter ofzo, aardig wat om bij te houden. Ik heb er redelijk veel fruitbomen, struiken en asperges in 1 tuin, dus dat staat redelijk vast.

Online
Gebruikersavatar
vdmoorg
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 aug 2022 18:14
Locatie: Zarren (B)

Re: DKatinas

Bericht door vdmoorg »

Dag Dennis,

Zeer welkom.

Ik woon in België (West-Vlaanderen) en ga ook eens proberen om tabak te planten... en ik ben ook een vliegvisser... ben benieuwd naar je plantkundige adviezen :-)

Gebruikersavatar
bertus
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 aug 2013 22:53

Re: DKatinas

Bericht door bertus »

Wolkom!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DKatinas

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Plaats reactie