Molina Itali

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Lucien
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2023 17:50
Locatie: Drents Fryske Wold

Molina Itali

Bericht door Marco Lucien »

~Nu maar hopen dat ik deze post met een vraag op de goede plaats gezet heb.~
Ik vond en goedkoop pijpje van een mij onbekend merk
Omdat ik vroeger ook al nauwelijks verder keek dan mijn neus lang was volstonden de Pipo’s iedere keer weer.
Maar na laatst en mij onbekende Big Ben & een Big Ben Shepherd te hebben aangeschaft vond ik bij Haddocks een Molina pijpje.
Ik kon zo 1,2,3 nog niet iets vinden op het forum dus dacht ik doe ene beroep op jullie expertise.
Want het is misschien niet veel, maar wanneer ik mij er aan ga hechten vind ik het jammer als hij op voorhand vermoedelijk teleurstellingen gaat creëren.
Vandaar mijn vraag; Wat weet iemand misschien meer over dit merk?
Als het niets is wilde ik voor keuze 2 gaan.
Maar ik vind de Molina wel érg “cute!”


Afbeelding

Afbeelding

EDIT: Het mij ‘onbekende’ model blijkt een B.B. 443!
(Ik begin verder te kijken dan mijn neus lang is, nu al!)

Afbeelding
“‘Those that shalt not bow shalt bow twice”

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 555
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Molina Itali

Bericht door Jozef »

Dat is nu het mooie daarvan !Zelf op research -onderzoek. Misschien kom je nog meer van deze pijp te weten. Het geeft een extra dimensie als je de pijp rookt, als je er iets vanaf weet. :D
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1120
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Molina Itali

Bericht door Chris »

Prima beginnerspijp, een Molina. Soms hebben ze een klein schoonheidsfoutje waardoor het net esthetisch wat minder oogt. Doet verder niks af aan de rookeigenschappen.

Als je overigens de zoekfunctie van het forum gebruikt dan vind je voldoende hits mbt Molina.

Gebruikersavatar
Marco Lucien
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2023 17:50
Locatie: Drents Fryske Wold

Re: Molina Itali

Bericht door Marco Lucien »

Deze post-vraag, was zekers ook bedoeld als onderdeel van mijn “zelf research-onderzoek!”
Laatst gewijzigd door Marco Lucien op 04 nov 2023 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
“‘Those that shalt not bow shalt bow twice”

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Molina Itali

Bericht door BAARD »

Mijn ervaring is dat de prijs niet altijd een per definitie goede pijp bepaalt. Een pijp is iets persoonlijks.
Als je een bruyere pijp koopt, bepaalt vaak de afwerking en het merk de prijs.
Zo zijn er, voor jou, goede pijpen met een lage prijs. En minder goede pijpen met een duurdere prijs.

Voor zo ver ik weet, doet bij bv een BigBen of een Molina de één niet onder voor de ander.
Het is een kwestie van proberen en zelf ervaren.
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Gebruikersavatar
Marco Lucien
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2023 17:50
Locatie: Drents Fryske Wold

Re: Molina Itali

Bericht door Marco Lucien »

Chris schreef: 04 nov 2023 22:46 Prima beginnerspijp, een Molina. Soms hebben ze een klein schoonheidsfoutje waardoor het net esthetisch wat minder oogt. Doet verder niks af aan de rookeigenschappen.

Als je overigens de zoekfunctie van het forum gebruikt dan vind je voldoende hits mbt Molina.
Ah, dank! Ik zal eens kijken.
Was al een tijdje uit de phpBB zone, maar gaat goed komen.
“‘Those that shalt not bow shalt bow twice”

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Molina Itali

Bericht door BAARD »

En wat Chris zegt.
Bij een pijp van €500,- mag je een perfect afgewerkte pijp verwachten, waar je bij een pijp van €40,- dit niet kunt. Wat anderzijds uiteraard niets zegt over rookgenot.
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Gebruikersavatar
Marco Lucien
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2023 17:50
Locatie: Drents Fryske Wold

Re: Molina Itali

Bericht door Marco Lucien »

BAARD schreef: 04 nov 2023 22:50 Mijn ervaring is dat de prijs niet altijd een per definitie goede pijp bepaalt. Een pijp is iets persoonlijks.
Als je een bruyere pijp koopt, bepaalt vaak de afwerking en het merk de prijs.
Zo zijn er, voor jou, goede pijpen met een lage prijs. En minder goede pijpen met een duurdere prijs.

Voor zo ver ik weet, doet bij bv een BigBen of een Molina de één niet onder voor de ander.
Het is een kwestie van proberen en zelf ervaren.
Gezien ik slechts ervaring met BigBen heb is het wel leuk om eens te proberen bedenk ik mij nu.
“‘Those that shalt not bow shalt bow twice”

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Molina Itali

Bericht door Beginneling »

Ik ben niet zo van de heel dure pijpen. Meestal nieuw zo tussen de € 60 en € 120. Die van 60 roken niet minder dan die van 120. Het model is naar mijn mening belangrijker in het bepalen van de rook eigenschappen. Ook weer in combinatie met de soort tabak en de persoonlijke voorkeur. Die ontwikkeld zich in de loop der tijd. Je kan denk ik beter 10 wat goedkopere aanschaffen van verschillende modellen om te kijken wat bevalt, dan 2 dure. 2e hands pijpen kunnen ook heel goed bevallen is mijn ervaring

Gebruikersavatar
Marco Lucien
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2023 17:50
Locatie: Drents Fryske Wold

Re: Molina Itali

Bericht door Marco Lucien »

Ik heb de Molina maar laten komen.
De 2de BigBen was al een teleurstelling, zat vol lijm.
Had gehoopt dat het ‘ordinaire’ houtlijm was, wordt vaak gebruikt voor kunststoffen etc, dan had ik het mondstuk laten weken. Vinyl lost vroeg of laat op in water, ook watervaste.
(Proces van witte houtlijm is altijd reversable)
Maar helaas, dan maar het gitaar-gereedschap erbij.
Men had de BigBen rechtop laten drogen en klaarblijkelijk de lopende lijm niet opgemerkt bij het plaatsen van het filter dus die zat moer vast.
(Klem welteverstaan, gelukkig was de lijm al droog, anders was ik nog verder van huis. Daarom verbaasde mij dat het filter er in gepropt was, daar moet enige kracht aan te pas gekomen zijn.)
Kreeg hem er uiteindelijk wel uit en met enige dwang de lijmresten kunnen verwijderen.
Zo zie je maar, en ‘kan’t schelen, ook weer ff geprutst.

Ben benieuwd naar de Molina!
“‘Those that shalt not bow shalt bow twice”

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1813
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Molina Itali

Bericht door Rob »

Ik zou die BigBen terugsturen. Ze bieden goede service.

Gebruikersavatar
Marco Lucien
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2023 17:50
Locatie: Drents Fryske Wold

Re: Molina Itali

Bericht door Marco Lucien »

Ik wist dat ze idd goede service hebben maar draai mijn hand er niet voor om hoor.
Best wel gedoe zo’n ding op en neer sturen. :mrgreen:
“‘Those that shalt not bow shalt bow twice”

Plaats reactie