Latakia tabak,welke?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Ducheyne
Berichten: 373
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door Ducheyne »

Een grote hoeveelheid aan suggesties voor iemand die Latakia tabak wil ontdekken .
Je zou door de bomen het bos niet meer zien .
Waarom niet beginnen met een Peterson EMP , waar je door latakia tabak niet overweldigd wordt , of een Old Dublin zoals door Pieter
gesuggereerd . Wanneer deze je bevallen kan je later opschakelen naar de meer uitgesproken Latakia blends zoals de P. Nightcap en
CD Pirate cake ( mijn favoriet ) .
Veel succes toegewenst in deze zoektocht . Proberen tot je op de echte geliefde valt . :D
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Ducheyne
Berichten: 373
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door Ducheyne »

Of de HU English breakfast ....
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1531
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door junksculp »

Solent mixture van MacBaren, zit niet zoveel latakia in en zelfs mijn vrouw vindt hen lekker ruiken.

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 568
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door Faab »

Zijn de Holly's discovery flakes van DTM al geopperd?

Waarschijnlijk een beetje overkill aan Latakia voor een eerste kennismaking, maar erg lekker als je het zwarte blad weet te waarderen.

Funky Bunky
Berichten: 147
Lid geworden op: 15 nov 2023 16:08

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door Funky Bunky »

Jozef, van alle blends die de revue hebben gepasseerd, is er een het meest verfijnd. En daar zou ik zeker voor gaan: GL Pease Westminster.
p.s. en ik heb de hele revue in huis. 8)
Gelukkig Nieuwjaar voor straks.

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door DKatinas »

Funky Bunky schreef: 31 dec 2023 16:54 Jozef, van alle blends die de revue hebben gepasseerd, is er een het meest verfijnd. En daar zou ik zeker voor gaan: GL Pease Westminster.
p.s. en ik heb de hele revue in huis. 8)
Gelukkig Nieuwjaar voor straks.
Bundy, heb je Havezaethe Koerier ook? Volgens mij was het Koerier in ieder geval. Iemand anders? Daar kon ik gisteren bij de lokale tabakspeciaalzaak even aan snuffelen, maar heb deze niet gekocht. Kwam redelijk mild over qua Latakia. Is de enige Latakia die ik hier nog kan vinden.

Funky Bunky
Berichten: 147
Lid geworden op: 15 nov 2023 16:08

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door Funky Bunky »

DKatinas schreef: 31 dec 2023 22:08
Funky Bunky schreef: 31 dec 2023 16:54 Jozef, van alle blends die de revue hebben gepasseerd, is er een het meest verfijnd. En daar zou ik zeker voor gaan: GL Pease Westminster.
p.s. en ik heb de hele revue in huis. 8)
Gelukkig Nieuwjaar voor straks.
Bundy, heb je Havezaethe Koerier ook? Volgens mij was het Koerier in ieder geval. Iemand anders? Daar kon ik gisteren bij de lokale tabakspeciaalzaak even aan snuffelen, maar heb deze niet gekocht. Kwam redelijk mild over qua Latakia. Is de enige Latakia die ik hier nog kan vinden.
Havezaethe Koerier heb ik niet. Denk dat het zelfs helemaal geen Latakia blend is.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2756
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door oehoe »

Beste Funky Bunky,

Je zou toch alleen maar lezen en niet posten hier na je weigering jezelf voor te stellen?
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

DKatinas
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2023 23:21

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door DKatinas »

Funky Bunky schreef: 01 jan 2024 20:53
DKatinas schreef: 31 dec 2023 22:08
Funky Bunky schreef: 31 dec 2023 16:54 Jozef, van alle blends die de revue hebben gepasseerd, is er een het meest verfijnd. En daar zou ik zeker voor gaan: GL Pease Westminster.
p.s. en ik heb de hele revue in huis. 8)
Gelukkig Nieuwjaar voor straks.
Bundy, heb je Havezaethe Koerier ook? Volgens mij was het Koerier in ieder geval. Iemand anders? Daar kon ik gisteren bij de lokale tabakspeciaalzaak even aan snuffelen, maar heb deze niet gekocht. Kwam redelijk mild over qua Latakia. Is de enige Latakia die ik hier nog kan vinden.
Havezaethe Koerier heb ik niet. Denk dat het zelfs helemaal geen Latakia blend is.
Mijn reuk is wat in de war na de laatste golf van virussen. Ik zal nog een keer terug moeten naar de winkel, maar ik zou toch zweren….. naja, ff checken.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door Arno »

Funky Bunky schreef: 31 dec 2023 16:54 Jozef, van alle blends die de revue hebben gepasseerd, is er een het meest verfijnd. En daar zou ik zeker voor gaan: GL Pease Westminster.
p.s. en ik heb de hele revue in huis. 8)
Gelukkig Nieuwjaar voor straks.
Goede optie Bundy, Westminster kan ik ook echt aanbevelen. Hoewel daarna een hoop latakia blends opeens niet echt meer smaken 😅

En laat die uil hier maar krassen, hij houdt niet van het edele donkere blad 😉
Afbeelding

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door Beginneling »

Luys schreef: 13 dec 2023 12:13
Beginneling schreef: 13 dec 2023 10:40 Iemand die latakia in corncobs rookt? Op 1 of andere manier staat dat me tegen en heb ik dat nooit geprobeerd. Wellicht is dat je reinste flauwekul...
Zal ongetwijfeld afhangen van welke Latakia...
Mijn ervaring is dat het zoetige van de corncob prima samengaat met het rokerige van een Latakia. Gewoon wat combinaties proberen, wie weet krijg je de smaak te pakken :)
Heute Solani Gold geprobeerd in een cob. Nix mis mee, gaat prima

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door BAARD »

Ik zal me er ook maar eens aan wagen. Vandaag zag ik bij een tabakszaak Nightcap staan. Vanavond maar eens proberen.

Afbeelding

Iemand tips voor in wat voor soort pijp dit het beste tot zijn recht komt?
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door Ribbon »

Relatief lage en brede ketels doen het vaak goed bij latakia's.

Succes.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

dave22
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 jul 2023 01:08

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door dave22 »

BAARD schreef: 01 feb 2024 16:47 Ik zal me er ook maar eens aan wagen. Vandaag zag ik bij een tabakszaak Nightcap staan. Vanavond maar eens proberen.

Afbeelding

Iemand tips voor in wat voor soort pijp dit het beste tot zijn recht komt?
Deze vind ikzelf, door zijn vettigheid, lekker in juist een kleinere kop.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1120
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door Chris »

Gewoon proberen in verschillende pijpen, het kan verrassend uit komen. Kijk ook even naar of je de tabak even laat drogen of niet.

Jdvl79
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2023 19:11

Re: Latakia tabak,welke?

Bericht door Jdvl79 »

MacBaren HH latakia flake

Plaats reactie