Tsuge e-star

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Diesel
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2022 21:12

Tsuge e-star

Bericht door Diesel »

Wou beginnen met pijp roken en twijfelde tussen een big ben mavyn of falcon ,falcon vond ik niet mooi toen zag ik een tsuge e-star, weet iemand of die een goede beginners pijp is en zag ook dat er een was met een carbon kop is dit beter of alleen decoratie

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Tsuge e-star

Bericht door Johan86 »

Vind ik ook een mooie pijp omtrent zien, maar na mijn bescheiden mening lijkt mij dat geen goeie beginners pijp. Dit vooral omdat de pijp mij wat smal en hoog lijkt. Ik denk dat dit er voor zorgt dat de tabak wat snel en heet gaat branden

Gebruikersavatar
Tirman
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 feb 2021 19:36

Re: Tsuge e-star

Bericht door Tirman »

Voor wat ik snel kan vinden lijkt de ketel een redelijk normale diameter te hebben, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Alleen vind ik ze vrij prijzig om mee te beginnen, maar dat is mijn mening..
De carbon is ter decoratie:

Afbeelding

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Tsuge e-star

Bericht door George Bertram »

Het is heel begrijpelijk dat 'het oog wat wil', maar naar mijn mening is van de 3 pijpen die je noemt nu net de Falcon de meest passende pijp zou zijn.
Nu kan ik natuurlijk niets zeggen over je budget, maar zowel de Big Ben als de Tsuge zijn redelijk geprijsde pijpen om mee te beginnen.
Er bestaan ook aardige beginnerssets van bijv. Big Ben; ook met een rechte steel, want dat heeft zo te zien je voorkeur qua vorm.
Ik zou je aanraden daar eens naar te kijken. Andere (en duurdere) pijpen komen snel genoeg als het het pijproken je bevalt.... :)
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Tsuge e-star

Bericht door Wowbagger »

Ik denk dat je vooral pijp moet roken voor je plezier. Daar hoort ook een estetische component bij. Zo lang je de regels der kunst verder toepast (zie de filmpjes en teksten van Janneman elders op dit forum) maakt het niet zo veel uit wat je kiest.
Ik bemerk een voorkeur voor een combi met metaal, je zou dan ook eens bij Elie kunnen rondneuzen: http://eliesfreehandpipes.com/index.html

Plaats reactie