Motzek/ TAK - Backbord

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Motzek/ TAK - Backbord

Bericht door Ribbon »

Backbord
---------------------------------------------------------------------------------------

Merk: Motzek
Blender/ fabriek: Motzek/ TAK/ Tom Darasz
Blend type:: Orientaals
Ingrediënten: Black Cavendish, Orientals, Perique, Virginia
Toegevoegde smaken: geen (?)
Snede: ribbon
Verpakking: zak 25 gram, zak 100 gram
Land: DE
Productie: verkrijgbaar

https://www.tobaccoreviews.com/blend/11 ... k-backbord

De derde samplezak van Motzek/TAK die ik opentrok was Backbord, net als de voorgaande 'Orient Esprex' een 'oriental-forward' mix. Het lezen van de samenstelling maakte me nieuwsgierig, maar het uiteindelijk roken viel me toch wat tegen. Het TAK sausje is (uiteraard) prominent aanwezig en inmiddels ben ik erachter dat het er bij de beoordeling vooral vanaf hangt in hoeverre dit sausje de rest van de smaken overschaduwd. Bij Backbord is de invloed dermate dat (net als bij bijv. Old School) de karakteristieke eigenschappen van de verschillende ingrediënten tamelijk ver naar de achtergrond worden verdrongen danwel volledig verdwijnen. Of dit is om het gebrek aan kwaliteit van de tabak te verbloemen of omdat men heilig gelooft in de kracht van de TAK saus laat ik even in het midden.
Hij rookt verder prima, maar het is meer een achteloze doorpaffer dan een studiestuk ter ontleding van de ingrediënten. Op mij zal hij in ieder geval geen blijvende indruk achterlaten. Op naar de volgende TAK.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Motzek/ TAK - Backbord

Bericht door Arno »

Mooie eerlijke review! Jammer van het TAK sausje. Ben blij dat mijn oude Strang en Herbst 84 dat niet hebben. Beetje hetzelfde als waarom ik McClelland nooit super heb gevonden, de ketchup..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Motzek/ TAK - Backbord

Bericht door Ribbon »

Momenteel rook ik TAK's Kentucky Crumble, en die heeft het sausje niet, wat de smaak echt ten goede komt.

Ik heb de 'ketchup' bij McClelland nooit zo hinderlijk gevonden. Temeer omdat dit na korte tijd verdwijnt, in tegenstelling tot het TAK sausje...
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Motzek/ TAK - Backbord

Bericht door Arno »

Ribbon schreef: 02 mar 2022 19:39 Momenteel rook ik TAK's Kentucky Crumble, en die heeft het sausje niet, wat de smaak echt ten goede komt.

Ik heb de 'ketchup' bij McClelland nooit zo hinderlijk gevonden. Temeer omdat dit na korte tijd verdwijnt, in tegenstelling tot het TAK sausje...
Kentucky als in de rokerige Kentucky? In sommige Duitse tabakken lijkt het meer zoet, vandaar..

Ik bleef de ketchup altijd ruiken en proeven. Vooral bij hun non-latakia blends.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Motzek/ TAK - Backbord

Bericht door Ribbon »

Ja, tikje rokerig, maar voornamelijk naturel en een 'bolle', wat romig aandoende smaak. Niet bepaald zoet te noemen. Min of meer een goedgerijpte Irish Flake van Peterson zonder de overdaad aan nicotine.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie