Pineut

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pineut
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2023 18:56

Pineut

Bericht door Pineut »

Mijn naam is Guido, ben 52 jaar en woon in Antwerpen. De laatste jaren viel het roken van sigaretten me steeds meer en meer tegen en begon ik met mijn zoektocht naar alternatieven. Vapen was in het begin leuk, maar stilaan verloren de liquids hun smaak door het onvermijdelijke marathonvapen (vaperstong). Ook IQOS leek me wat, maar dat is eigenlijk niet eens toegestaan in België en maakte het wel wat moeilijk om mezelf te bevoorraden. Daar komt ook nog bij dat de hogere dosis nicotine in die dingen de verslaving zelfs erger maken, waardoor ik mezelf zowat verloren rookte. Pijp had ik al veel eerder verschillende malen geprobeerd, maar dat leidde toen vaak tot een behoorlijk verbrande tong. Meestal zelfs zo erg dat het praktisch onmogelijk werd om "Sluwe Sjaantje sloeg de slome slager" te zeggen.

De ommekeer begon echter toen ik op YouTube verschillende video's vond over het correcte roken van een pijp. Ik denk bijvoorbeeld hier aan de kanalen van Muttnchop Piper en TheSpurgeonPiper. Dankzij hun tips kan ik intussen zelfs behoorlijk stevig gearomatiseerde pijptabak roken, zonder dat ik het gevoel heb op een dozijn Carolina Reapers te kauwen. Soms heb ik nog wat lichtjes last van tongbrand, maar dit wordt beter met de dag en naarmate mijn techniek vordert.

Door de verschillende pogingen in het verleden heb ik wel een aantal pijpen in mijn bezit, waaronder een Peterson (Sherlock), een Nording en drie Chacoms (mijn favoriet is nu de 262). Momenteel rook ik verder Alsbo Gold, Oud-Brugge, Davidoff Royalty, Kentucky Bird, Troost Black Cavendish en Havezaethe Edelman. Men kan dus gerust stellen dat mijn voorkeur eerder naar gearomatiseerde pijptabak gaat.

Ik hoop op dit forum nog meer (goede) merken van gearomatiseerde pijptabak te vinden, alsook meer informatie over het roken van de pijp.

Hartelijke groet en veel rookgenot gewenst!

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Pineut

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom kerel

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 554
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Pineut

Bericht door Jozef »

Welkom Guido hier op het PRF.
Leuk verhaal van je, en merken van gearomatiseerde pijptabak zal je zeker hier vinden.
Er is hier genoeg expertise in huis om je verder te helpen.
Welkom,
Jozef
Non, Je Ne Regrette Rien

Johan86
Berichten: 421
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Pineut

Bericht door Johan86 »

Van harte welkom

Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Pineut

Bericht door Robbie-san »

Welkom op dit mooie forum!!
Ad impossibile nemo tenetur

PietGeniet
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Pineut

Bericht door PietGeniet »

Welkom op dit mooie forum
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

$enna
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2023 17:06
Locatie: Bleiswijk

Re: Pineut

Bericht door $enna »

Van harte welkom om dit forum!

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Pineut

Bericht door GR69 »

Welkom 😊
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2753
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pineut

Bericht door oehoe »

Hartelijk welkom Pineut.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Pineut
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2023 18:56

Re: Pineut

Bericht door Pineut »

Alvast dank voor het warme welkom! :)

Update: dankzij dit forum ook begonnen aan Indian Summer. Ik ben uiterst aangenaam verrast en ook de "tongue bite" wordt steeds zeldzamer. De Alsbo Gold gaat al zeker uit mijn rotatie en ik merk dat veel rokers op dit forum het ook niet zo'n leuke tabak vinden. Ook moet ik toegeven dat ik Havezaethe Edelman en Troost Black Cavendish heb gevonden door al eerder op dit forum al rond te snuffelen als gast. :) Best leuke tabakken voor iemand die niet graag de hele dag hete peppers op de tong wil voelen. :)
Laatst gewijzigd door Pineut op 08 apr 2023 02:31, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1120
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Pineut

Bericht door Chris »

Welkom Guido

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pineut

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pineut
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2023 18:56

Re: Pineut

Bericht door Pineut »

Nog met een vrij oude Peterson Cara Afbeelding

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1587
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Pineut

Bericht door Geoff »

Een wat laat, maar niet minder gemeend welgekomen!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Plaats reactie