Tabak valt tegen

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Renze
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2023 13:03

Tabak valt tegen

Bericht door Renze »

Hallo mede pijprokers,

Ik ben een beginner maar heb me eerste fout al gemaakt. ik heb een tabak gekocht die ik totaal niet lekker vind. Het gaat om een pakje Mac baren classic 50gr. Ik vind deze veels te sterk naar vanille ruiken.

Nu wil ik graag van dit pakje af. Ik heb al geprobeerd om het te verkopen op dit forum en via marktplaats maar dit schijnt zowat onmogelijk.

Heeft iemand nog tips, of is het gewoon dikke pech.

Ik hoor jullie mening hierover graag.

Kiske

Re: Tabak valt tegen

Bericht door Kiske »

Het is een ontdekkingreis waarin je bepaalt wat je lekker vindt, maar ook wat je niet lekker vindt. Dus "proficiat" met dit resultaat. Houdt dit bij in een overzicht van tabakken, zodat je niet in de toekomst opnieuw deze aanschaft. Heeft mij reeds veel geld bespaard. Vooral ook omdat na verloop van tijd je veel informatie uit je lijst kunt halen.


Voor nu:
Besef dat een miskoop wel vaker voorkomt totdat je een beetje weet waar je voorkeur ligt.

Stel je even voor in het "Stel je voor" topic. Men is eerder bereid je te helpen of iets van je te kopen als ze je een beetje kennen.

Meng je tabak met een niet gearomatiseerde virginia of met een black cavendish. Hierdoor breng je het gehalte gearomatiseerd naar beneden.

Vraag een vriendenprijsje voor de tabak die je kwijt wilt.

Vraag of iemand 'm wil ruilen.

Neem 'm mee naar een meeting en geef hem aan iemand die 'm wél lekker vindt.


In het vervolg:
Vraag op dit forum of een forummeeting eerst 'ns naar samples van tabakken die je lekker lijken. Dan kun je op je gemak bepalen wat je het lekker vind voor je tabak aanschaft.

Lees tabakreviews. Hieruit kun je ook vaak al bepalen of een tabak iets voor je is.

Bekijk de tabakslijsten van forumleden en vraag aan deze wat ze je kunnen vertellen over tabakken die ze reeds gerookt hebben.

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Tabak valt tegen

Bericht door BAARD »

Miskoop accepteren, weggooien en op naar de volgende tabak. Misschien eerst even kijken naar wat je lekker vindt (ruiken), en op basis daarvan je volgende aankoop baseren.

En voor de rest.. wat Kiske zegt.
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Tabak valt tegen

Bericht door GR69 »

BAARD schreef: 17 aug 2023 00:44 Miskoop accepteren, weggooien en op naar de volgende tabak. Misschien eerst even kijken naar wat je lekker vindt (ruiken), en op basis daarvan je volgende aankoop baseren.

En voor de rest.. wat Kiske zegt.
🫨weggooien! NEE!
Gewoon bewaren en later weer eens proberen je weet nooit. Ik heb tabakken geprobeerd die ik eerst niet lekker vond maar door ze langer te bewaren, beetje droger, beetje vochtiger, andere pijp, ander weer, andere temperatuur...wel lekker vond, of iig te roken.

Mengen, of bijmengen (het kan natuurlijk ook andersom, een beetje een laffe tabak wat op pimpen met een beetje smaak) kan ook altijd nog.

Dus vooral niet weggooien. Is het echt niks...iemand blij mee maken.😄
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Tabak valt tegen

Bericht door BAARD »

Als je er een hele hoop geld voor hebt betaald is het een ander verhaal. Maar voor een pakje wat je al meerdere keren geprobeerd hebt ach.. Idd iemand anders blij mee maken is wat je dan het beste kunt doen, maar volgens mij heeft hij dat al geprobeerd.
Je wilt niet weten wat ik door de jaren heen al weg heb geknikkerd.
Half jaartje geleden nam een vriend van me een pakje Amsterdamer mee uit Frankrijk. Twee keer geprobeerd, maar bah wat een vies spul is dat. Die vriend rookt zelf geen pijp, dus het pakje de kliko in gegooid.
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Renze
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2023 13:03

Re: Tabak valt tegen

Bericht door Renze »

Kiske schreef: 16 aug 2023 23:40 Het is een ontdekkingreis waarin je bepaalt wat je lekker vindt, maar ook wat je niet lekker vindt. Dus "proficiat" met dit resultaat. Houdt dit bij in een overzicht van tabakken, zodat je niet in de toekomst opnieuw deze aanschaft. Heeft mij reeds veel geld bespaard. Vooral ook omdat na verloop van tijd je veel informatie uit je lijst kunt halen.


Voor nu:
Besef dat een miskoop wel vaker voorkomt totdat je een beetje weet waar je voorkeur ligt.

Stel je even voor in het "Stel je voor" topic. Men is eerder bereid je te helpen of iets van je te kopen als ze je een beetje kennen.

Meng je tabak met een niet gearomatiseerde virginia of met een black cavendish. Hierdoor breng je het gehalte gearomatiseerd naar beneden.

Vraag een vriendenprijsje voor de tabak die je kwijt wilt.

Vraag of iemand 'm wil ruilen.

Neem 'm mee naar een meeting en geef hem aan iemand die 'm wél lekker vindt.


In het vervolg:
Vraag op dit forum of een forummeeting eerst 'ns naar samples van tabakken die je lekker lijken. Dan kun je op je gemak bepalen wat je het lekker vind voor je tabak aanschaft.

Lees tabakreviews. Hieruit kun je ook vaak al bepalen of een tabak iets voor je is.

Bekijk de tabakslijsten van forumleden en vraag aan deze wat ze je kunnen vertellen over tabakken die ze reeds gerookt hebben.
Dankjewel kriske! Goede tips, hier heb ik wat aan!
Laatst gewijzigd door Renze op 17 aug 2023 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Renze
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2023 13:03

Re: Tabak valt tegen

Bericht door Renze »

BAARD schreef: 17 aug 2023 10:34 Als je er een hele hoop geld voor hebt betaald is het een ander verhaal. Maar voor een pakje wat je al meerdere keren geprobeerd hebt ach.. Idd iemand anders blij mee maken is wat je dan het beste kunt doen, maar volgens mij heeft hij dat al geprobeerd.
Je wilt niet weten wat ik door de jaren heen al weg heb geknikkerd.
Half jaartje geleden nam een vriend van me een pakje Amsterdamer mee uit Frankrijk. Twee keer geprobeerd, maar bah wat een vies spul is dat. Die vriend rookt zelf geen pijp, dus het pakje de kliko in gegooid.
Ja dit pakje was 19 euro dus best aardig duur. Misschien ga ik nog proberen of iemand het wilt hebben op dit forum? Dan maak ik er een mooi prijsje van natuurlijk. anders ga ik het misschien proberen te mengen met andere tabak zoals in the tips hierboven.

Weet jij misschien op dit forum eventueel iemand die hier geïnteresseerd in zou zijn?

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Tabak valt tegen

Bericht door BAARD »

Je hebt hem nu te koop staan. Ik denk dat je misschien beter kan vragen om te ruilen voor bijvoorbeeld wat samples. Dat zou ik dan in datzelfde topic proberen.
Ik zou zo niet weten wie er eventueel in geïnteresseerd is, maar dat moet wel goed komen.
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Plaats reactie