Tabak valt tegen

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Renze
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2023 13:03

Tabak valt tegen

Bericht door Renze »

Hallo mede pijprokers,

Ik ben een beginner maar heb me eerste fout al gemaakt. ik heb een tabak gekocht die ik totaal niet lekker vind. Het gaat om een pakje Mac baren classic 50gr. Ik vind deze veels te sterk naar vanille ruiken.

Nu wil ik graag van dit pakje af. Ik heb al geprobeerd om het te verkopen op dit forum en via marktplaats maar dit schijnt zowat onmogelijk.

Heeft iemand nog tips, of is het gewoon dikke pech.

Ik hoor jullie mening hierover graag.

Kiske

Re: Tabak valt tegen

Bericht door Kiske »

Het is een ontdekkingreis waarin je bepaalt wat je lekker vindt, maar ook wat je niet lekker vindt. Dus "proficiat" met dit resultaat. Houdt dit bij in een overzicht van tabakken, zodat je niet in de toekomst opnieuw deze aanschaft. Heeft mij reeds veel geld bespaard. Vooral ook omdat na verloop van tijd je veel informatie uit je lijst kunt halen.


Voor nu:
Besef dat een miskoop wel vaker voorkomt totdat je een beetje weet waar je voorkeur ligt.

Stel je even voor in het "Stel je voor" topic. Men is eerder bereid je te helpen of iets van je te kopen als ze je een beetje kennen.

Meng je tabak met een niet gearomatiseerde virginia of met een black cavendish. Hierdoor breng je het gehalte gearomatiseerd naar beneden.

Vraag een vriendenprijsje voor de tabak die je kwijt wilt.

Vraag of iemand 'm wil ruilen.

Neem 'm mee naar een meeting en geef hem aan iemand die 'm wél lekker vindt.


In het vervolg:
Vraag op dit forum of een forummeeting eerst 'ns naar samples van tabakken die je lekker lijken. Dan kun je op je gemak bepalen wat je het lekker vind voor je tabak aanschaft.

Lees tabakreviews. Hieruit kun je ook vaak al bepalen of een tabak iets voor je is.