Zippo

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Zippo

Bericht door oehoe »

Vandaag was één der gevreesde dagen dat de woningbouwvereniging weer 'ns een mannetje onderhoud over de hoge drempel hier deed dwingen. Verwarmingsketel deze keer. Sympathieke kerel overigens en na zijn werkzaamheden kwam hij zich lachend afmelden met de vraag of ik 'n Zippo fan was gezien de voorraad aanstekerbenzine en vuursteentjes in het hok. Leuk gesprek over Zippo's verder. Hij had er vier. Eéntje van zijn opa die tachtig jaar oud was (de Zippo dus), twee uit zijn diensttijd en 'n exemplaar persoonlijk voor hem gegraveerd door 'n Amerikaanse WW 2 oorlogsveteraan. Hij klaagde over het feit dat hij voor Zippo lont zelfs niet meer in Venray (redelijk grote stad toch al noemen ze 't daar het dorp) verkrijgbaar was omdat er geen tabaksspeciaalzaak meer bestaat. De kerel de tip gegeven om 'ns op de webwinkel van Haddocks te snuffelen. Zelden zo'n tevreden vakman zien vertrekken ondanks zijn storingsdienst komend weekend.

Tja, ik ben ergens ook zo'n fan van die simpele aansteker. Mijn geliefde '35 replica floral sloot dus niet meer en daarom deze aan de kant gelegd om 'm toch maar even tevoorschijn te halen later. Na wat logisch denken 't schotje in het deksel met vingers met beleid naar de buitenkant gedrukt waarop de sluiting weer dichter als 'n eendenreet lijkt te zijn. Het kenmerkende geluid bij het openen is hierbij verloren gegaan helaas. Liever wat minder benzineverbruik dan die kenmerkende klik overigens.

'n Onverwachte klik met 'n Zippo liefhebber, 'n herboren Zippo die niet meer klikt maar de klik met Zippo niet verloren.

Mooie dag vandaag.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

PietGeniet
Berichten: 722
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Zippo

Bericht door PietGeniet »

:lol: In de plaats van een duimpje :lol:
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Zippo

Bericht door BAARD »

😎👍🏻
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Zippo

Bericht door oehoe »

Update: Schotje in het deksel ietskes bijgeduwt zodat ik nu weer de Zippo klik heb mét 'n perfecte sluiting.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

PietGeniet
Berichten: 722
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Zippo

Bericht door PietGeniet »

oehoe schreef: 27 sep 2023 18:53 Update: Schotje in het deksel ietskes bijgeduwt zodat ik nu weer de Zippo klik heb mét 'n perfecte sluiting.
Duimpje gebruikt neem ik aan :-? .
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Zippo

Bericht door oehoe »

:mrgreen:
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie