feedback op filmpje gevraagd...

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Terwijl ik naar het basisfilmpje pijproken kijk, zit ik moeiteloos, genietend een pijp met een heerlijk geurige, kruidige tabak te verorberen.

Wanneer ik terugdenk aan mijn start met deze kunst, niet gehindert door enige kennis van zaken liep ik tegen alle problemen aan waar je als pijproker tegenaan kan lopen, op deze plek hoef ik dat niet op te sommen.
Regelmatig kwam het voor dat ik wekenlang geen pijp rookte, gewoon omdat het mij vies tegenviel, ik begreep maar niet dat men hiervan kon genieten.
Op de een of andere manier liep ik toch steeds weer tegen dat ding op en bleef ik experimenteren.
Veranderde van pijptabak, kocht er een pijpje bij. Stilaan werd de techniek beter en begon er zich een gevoel van onderscheid tussen de ene tabak en de andere te ontstaan.
Aangezien mijn start ver achter me ligt kan ik het niet nauwkeurig meer voor de geest halen, maar het zal toch zeker een jaar gekost hebben voordat ik er wat meer van begon te begrijpen.
Op dat punt aangekomen verliep de rest van het proces op een speelse wijze.
Nu, na zoveel jaren kijk ik zelfs nog meer dan vroeger uit om na het werk zo'n feestelijke pijp op te steken.

Bij mij liggen er twee zaken aan ten grondslag waardoor ik het roken van een pijp ben gaan zien als meer dan dat en dit heeft zich pas verleden jaar voorgedaan.
Noodgedwongen was ik sterk op mezelf teruggeworpen en tot niet veel meer in staat dan maandenlang in een stoel te zitten. Koffiezetten was al teveel.
De pijp is toen een mirakels maatje gebleken, het gaf mij mijn gemoedsrust terug en het lukte nog rustiger te roken dan ik al deed, waardoor ik nog meer leerde te genieten.
Parallel hieraan liep de ontdekking van het internet en dit forum.
Ik was dus niet de enige gek met dit gebrek. Het bleek dat ik best heel veel kennis heb, maar er bleek nog veel meer aan vast te zitten.
En we zijn nog niet klaar.

Waarom nou dit stukje?
Nou om de starters een hart onder de riem te steken, maar ook om de collega's van dit forum te bedanken voor al het werk en alle bijdragen die deze plek langzaam maar zeker tot een belangrijke plek voor pijprokers maakt.

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Een perfecte aanvulling voor het "Pijprokerskennis"-Forum als er nog een paar instructievideo's bijgekomen zijn. Misschien zelfs iets om door het boek heen te mengen: "Blablablabla en in de video hieronder kunt u zien hoe dit moet.". :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Het is makkelijk om het bovenstaande af te doen met +1 :lol:
Maar toch, er is niks meer aan toe te voegen.
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Gypscoprotheres schreef:Een perfecte aanvulling voor het "Pijprokerskennis"-Forum als er nog een paar instructievideo's bijgekomen zijn. Misschien zelfs iets om door het boek heen te mengen: "Blablablabla en in de video hieronder kunt u zien hoe dit moet.". :D
++1 :!:

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

De filmpjes kunnen inderdaad geplaatst worden in het "kennis"-forum.

Feedback over het filmpje:

Ik vond het prima gedaan; alles is goed uitgelegd, het wordt duidelijk getoond, enzovoort.
Ik sluit me aan bij andere opbouwende kritieken (titel filmpje, rager uitleg, enzovoort).
Misschien een suggestie janneman: kun je zo eens eerst op papier schrijven wàt je precies wil behandelen .
b.v.
  • film 1: stoppen van de pijp,
    film 2: aansteken van de pijp
    (of je combineert deze tot 'film 1: de pijp in gang krijgen: van stoppen tot aansteken),
    film 3 : de pijp in gang houden,
    film 4: de pijp schoonmaken,
    film 5: flake technieken,
    enz.
Zodoende wordt er een mooi overzichtje en opbouw toegepast voor de filmpjes. Ik vermoed ook dat de kans op vergetelheden dan iets kleiner is omdat je alles categoriseert.

Misschien vind je iets in dit ideetje? Je ziet maar wat je ermee doet. Of je kan een topic openen met de vraag wat we allemaal willen gefilmd zien :?:
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ik zou wel eens een filmpje willen zien van Jos in vol ornaat die uitlegt hoe je flakes moet stoppen :)

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

@Robvoorburg; Mooie tekst... Ik zit hier te genieten, en verlang naar mijn volgende pijp, door het lezen van deze tekst. Het Forum is voor mij een leuke en leerzame plek, waar ik zoals Jos schrijf andere pijprokende medemensen vindt. Het leuke van dit forum is dan ook weer dat je elkaar op een aantal tijdstippen door het jaar kan ontmoeten en een pijpje kan roken...
@Janneman; Het filmpje van de 3 P's heb ik gisteravond pas kunnen kijken, maar echt heel erg leuk gevonden... :lol:
Ga zo door (je schept nu eenmaal verwachtingen met zo'n filmpje), misschien wel met het schema dat Jarnogab heeft opgezet.
Ik ben zeer benieuwd...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Bericht door smoorder »

Jan ! !!
Schitterend !
Op seconde zeven krijg ik even lachstuipen vanwege de gespeelde ernst,
maar het spel IS ernstig, anders lukt het nooit.
Als je doel was : een educatief filmpje maken, dan ben je 100 % geslaagd; en de wisselende camerastandpunten maken het dynamisch. Wie nu nog een excuus vindt om geen pjp te roken moet het serieus kunnen uitleggen, want dit is de handreiking zonder weerga;
en in tegestelling tot het filmpje over de linosneden verlaat je het slagveld ongehavend :-)
Puik, om het eens in een andere taal te zeggen !!
H

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Eindelijk mezelf even de rust gegund je filmpje te bekijken, leuk gedaan en zeer leerzaam Janneman !
En uiteraard de tamper met PRF-logo mooi aanwezig in beeld !

Errug leuk !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Misschien nog in de eindgeneriek een kleine verwijzing naar dit forum maken. Zo kunnen beginners die via youtube jou filmpje ontdekken, ook de weg naar dit forum ontdekken.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4039
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Eliminator schreef:Eindelijk mezelf even de rust gegund je filmpje te bekijken, leuk gedaan en zeer leerzaam Janneman !
En uiteraard de tamper met PRF-logo mooi aanwezig in beeld !

Errug leuk !
de tamper is inderdaad ook mooi in beeld gebracht!! :D
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

=D> =D> =D>
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Bericht door derkbait »

Ik moet wel toegeven dat ik na het zien van onder andere dit filmpje en die man die uit Nederland komt en in Amerika woont en daar you tube filmpjes maakt dat ik mijn rooktechniek wat heb aangepast en het stoppen van de pijp ook net even anders doe nu... Door te kijken naar anderen hoe ze roken en stoppen is het nu zo dat mij sommige tabakken ineens veel beter smaken en ik beter rook dan voorheen!!!!

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

derkbait schreef:Ik moet wel toegeven dat ik na het zien van onder andere dit filmpje en die man die uit Nederland komt en in Amerika woont en daar you tube filmpjes maakt dat ik mijn rooktechniek wat heb aangepast en het stoppen van de pijp ook net even anders doe nu... Door te kijken naar anderen hoe ze roken en stoppen is het nu zo dat mij sommige tabakken ineens veel beter smaken en ik beter rook dan voorheen!!!!
Juist, heb ik ook. Vandaar de beleefde en vriendelijke oproep aan janneman om ons nog meer te verblijden met deze fillumpjes ;p
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

derkbait schreef:Ik moet wel toegeven dat ik na het zien van onder andere dit filmpje en die man die uit Nederland komt en in Amerika woont en daar you tube filmpjes maakt dat ik mijn rooktechniek wat heb aangepast en het stoppen van de pijp ook net even anders doe nu... Door te kijken naar anderen hoe ze roken en stoppen is het nu zo dat mij sommige tabakken ineens veel beter smaken en ik beter rook dan voorheen!!!!
Die heet: PipefriendCHS

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Bericht door derkbait »

Inderdaad die meneer ja.

Schieper
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jan 2011 15:50
Locatie: Wateringen

Bericht door Schieper »

Een GEWELDIG filmpje! Ik heb er van genoten. De outfit, de ambiente, de Limburgse tongval zorgden allemaal voor een glimlach bij het kijken. En ik heb er wat van opgestoken. Je hebt je roeping gemist.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Bericht door teunis »

Inderdaad, prachtige filmpjes (ook die van PPP), mocht Janneman ooit de schildersezel aan de wilgen hangen....

In de beginnerscursus 'mis' ik evenwel het advies om ruuuustig te roken om de blarentong zo veel mogelijk te voorkomen; maar misschien hoort het niet in de cursus thuis.... :shock:

Ook het filmpje over Noorwegen is schitterend!
Krijg spontaan de behoefte om mijn stalen ros op te tuigen en de sporen te geven :lol:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1813
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Bericht door Rob »

Dit is het filmpje dat ik gezien zou willen hebben toen ik begon met pijproken en nog veel vragen had. Chapeau!

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Wow, gaaf!

Prachtig werk!!!!!

Dit klopt gewoon voor 200% !

Aanvulling.
Beter een paar filmpjes die nagenoeg perfect zijn (sfeer, kleding (prachtig!!), afwerking, etc) dan 100 filmpjes uploaden zoals PipefriendCHS dat doet!
Jan weet wattie doet en dat zie je overal aan!
boyenne Afbeelding

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Bericht door Terpentijn »

Complimenten voor het filmpje! Ik had dit aanvankelijk gemist, maar ben blij het bekeken te hebben. Toch wel erg grappig om het in deze stijl te doen.
Met dit filmpje leer je inderdaad de belangrijkste basiszaken omtrent het pijproken.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Bericht door Terpentijn »

Janneman, misschien kun je trouwens iets zeggen over het wel of niet opnieuw aansteken van een pijp nadat je bijvoorbeeld net een uurtje geleden er een gestopt hebt. Een beginner zal misschien neigen een pijp meerdere keren te willen aansteken?
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Bericht door derkbait »

Dat kan met een pijp toch gewoon?

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5383
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Ik denk dat Terpentijn bedoelt met een pijp maar 1 keer per 24 uur te roken.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Om te beginnen dank allemaal voor de vriendelijke reacties, het gaat maar door...

Ik zal nog wel een paar filmpjes gaan maken denk ik, al kost het erg veel moeite om goed uit te zoeken wat ik nu in één filmpje bij elkaar moet zetten. Ik wil eigenlijk filmpjes van tussen de 5 en 10 minuten (en liefst dichter bij die 5 minuten), en dan moet je heldere keuzes maken. Er is in feite zoveel te vertellen dat je altijd dingen mist. Zo heb ik in feite niets verteld over zere-tong-syndroom en langzaam roken, terwijl dat toch dingen zijn waar bijna iedereen mee te maken krijgt. Probleem is dat je op die gebieden niet zoveel kunt laten zien, dat wordt in feite droog vertellen. Lastig... Aan de andere kant denk ik dat je ook dingen aan andere mensen kunt overlaten om zelf te ontdekken (voorbeeld: hoe vaak kun je één pijp achter elkaar vullen en opsteken? Ik hoe wel 1 per dag aan, maar eigenlijk raad ik iedereen aan om dit vooral zelf te proberen; Hele generaties hebben één pijp de hele dag gerookt...)

De eerste ideeën voor volgende filmpjes heb ik al uit reacties gehaald. Zo werd er vaak iets gezegd over flake, dus daar zal wel snel een filmpje van komen. Probleem daarbij is weer dat ik denk dat er dan eerst nog even een filmpje moet komen over tabak in het algemeen; ik denk dat ik tabak dan in 3 soorten verdeel; baai (en virginia-achtigen), gesausde tabak en 'engelse blends'zoals Latakia (twijfel, moet Virginia daarbij of bij baai? Qua smaak vind ik hem dicht bij baai liggen, maar qua uiterlijk en in feite hoort hij bij die laatste groep). In dat filmpje laat ik dan de verschillen zien (baai, de meeste andere tabakken en flake) en vertel ik wat over smaaksoorten, rook-eigenschappen en het bewaren van tabak.

Daarna zou een filmpje kunnen komen dat speciaal over flake gaat. In feite kan dat vrij kort worden, ik denk dat ik twee soorten flake naast elkaar kan zetten (stevige dikke flake is iets anders in gebruik dan dunne soepele flake) en wat erbij kan zeggen over stoppen en roken.

Truc bij alle filmpjes is dat je ervan uit moet gaan dat mensen die niet kijken met pen en papier bij de hand, dus er moet niet teveel informatie in. Bij gesausde tabak diep ingaan op de verschillen tussen saus en topping, en de verschillende manieren om die smaakjes erin te krijgen (cavendish) lijkt me niet echt zinvol. Het moeten hoofdlijnen blijven, dat werkt echt denk ik.

Gedachten van anderen hierover?
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

drfretboard

Bericht door drfretboard »

janneman schreef:Om te beginnen dank allemaal voor de vriendelijke reacties, het gaat maar door...

Ik zal nog wel een paar filmpjes gaan maken denk ik, al kost het erg veel moeite om goed uit te zoeken wat ik nu in één filmpje bij elkaar moet zetten. Ik wil eigenlijk filmpjes van tussen de 5 en 10 minuten (en liefst dichter bij die 5 minuten), en dan moet je heldere keuzes maken. Er is in feite zoveel te vertellen dat je altijd dingen mist. Zo heb ik in feite niets verteld over zere-tong-syndroom en langzaam roken, terwijl dat toch dingen zijn waar bijna iedereen mee te maken krijgt. Probleem is dat je op die gebieden niet zoveel kunt laten zien, dat wordt in feite droog vertellen. Lastig... Aan de andere kant denk ik dat je ook dingen aan andere mensen kunt overlaten om zelf te ontdekken (voorbeeld: hoe vaak kun je één pijp achter elkaar vullen en opsteken? Ik hoe wel 1 per dag aan, maar eigenlijk raad ik iedereen aan om dit vooral zelf te proberen; Hele generaties hebben één pijp de hele dag gerookt...)

De eerste ideeën voor volgende filmpjes heb ik al uit reacties gehaald. Zo werd er vaak iets gezegd over flake, dus daar zal wel snel een filmpje van komen. Probleem daarbij is weer dat ik denk dat er dan eerst nog even een filmpje moet komen over tabak in het algemeen; ik denk dat ik tabak dan in 3 soorten verdeel; baai (en virginia-achtigen), gesausde tabak en 'engelse blends'zoals Latakia (twijfel, moet Virginia daarbij of bij baai? Qua smaak vind ik hem dicht bij baai liggen, maar qua uiterlijk en in feite hoort hij bij die laatste groep). In dat filmpje laat ik dan de verschillen zien (baai, de meeste andere tabakken en flake) en vertel ik wat over smaaksoorten, rook-eigenschappen en het bewaren van tabak.

Daarna zou een filmpje kunnen komen dat speciaal over flake gaat. In feite kan dat vrij kort worden, ik denk dat ik twee soorten flake naast elkaar kan zetten (stevige dikke flake is iets anders in gebruik dan dunne soepele flake) en wat erbij kan zeggen over stoppen en roken.

Truc bij alle filmpjes is dat je ervan uit moet gaan dat mensen die niet kijken met pen en papier bij de hand, dus er moet niet teveel informatie in. Bij gesausde tabak diep ingaan op de verschillen tussen saus en topping, en de verschillende manieren om die smaakjes erin te krijgen (cavendish) lijkt me niet echt zinvol. Het moeten hoofdlijnen blijven, dat werkt echt denk ik.

Gedachten van anderen hierover?

Hi Jan,

Alhoewel het waar is dat men meestal niet pen + papier bij de hand zal hebben, zal men het filmpje waarschijnlijk wel downloaden, of gewoon online vele malen bekijken als een soort handleiding, wat hetzelfde effect heeft als dat men het zou opschrijven.

Zo kun je bijvoorbeeld meer gebruik gaan maken van onderschriften en/of tekstvelden tussendoor. Dat scheelt ook beeldmateriaal en het helpt ter verduidelijking.

Verder zou ik werken met een grof script; een selectie van de zaken die in puntsgewijs in 1 filmpje aan de orde moeten komen.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Prachtig overwogen aanpak Jan!
Voor iemand die aan de pijp wil is er een pijp, een pakje tabak, lucifers en een stopper.
Wanneer een starter teveel aan informatie krijgt in die luttele minuten dat zo'n filmpje duurt zou hem ook de moed in de schoenen kunnen zinken.

Geef aan dat je niet zomaar pijprookt, dat het ervaring en doorzetten vereist, misschien ook een beetje in je aard moet zitten.
Maar stel het grote genieten in het vooruitzicht. Pijproken is meer dan tabak verbranden.

Het lastigste filmpje dat je over pijproken kan verzinnen is nou net het eerste. Less is more.

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Bericht door Terpentijn »

@Paasei, ja dat is wat ik in gedachten had, een pijp per dag. Maar om in te gaan op wat Janneman zegt, het is waar, vroeger rookte men een pijp vaak de hele dag door en als hij kapot ging, dan kocht je een nieuwe. Hier op het Forum is de insteek bij de meesten denk ik de pijp zolang mogelijk te koesteren en zelfs een tweede leven te geven, door ze op te knappen en te verspreiden onder de forumleden.
@Janneman nogmaals mijn complimenten en je hebt gelijk dat er niet te veel informatie moet worden weggegeven, dat werkt te overdonderend. Rob heeft wel een punt door te stellen dat je niet zomaar een pijp rookt en dat het de eerste keren misschien zelfs tegen kan vallen. Het lijkt me wel een nuttige noot, ik geef hem zelf ook als mensen me er iets over vragen.
@drfretboard Je stelt dat mensen het kunnen downloaden. Nu zijn de filmpjes van Janneman op Youtube, maar filmpjes daarvan kun je toch alleen maar streamen en niet downloaden? Ik bedoel, stel dat om wat voo reen reden dan ook een filmpje van Youtube verdwijnt, dan is het er toch gewoon niet meer? Of kun je wél het downloaden, zodat je het bij wijze op een cdtje apart kunt leggen of op je harde schijf? Zou je me kunnen uitleggen hoe je zoiets dan moet doen? Ik zou een enkel filmpje namelijk erg graag, uiteraard ook die van Janneman, apart willen bewaren zodat ik ze ten alle tijde - OOK OFFLINE - kan bewonderen.
@ Janneman, wat betreft je mutsje, ik weet dat mensen die wel eens droegen bij rookclubs in de 19e eeuw, maar was het ook echt bedoeld tegen de rook en om je haar wat te beschermen tegen de rookgeur? En heeft het enigszins effect? Jouw haar komt er toch onderuit en ik denk bij veel mensen, wanneer ik naar je model kijk. Is dat dan ok de functie van de fez bij die in tuxedo gekleedde angelsaksische heren?

Terpentijn
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Bericht door endevos »

Als je met firefox werkt kan je de addon 'download helper' downloaden.
Dan zal er naast de titel van het filmpje een icoontje verschijnen.
Dan kan je op het icoontje klikken, en je bent het aan het downloaden.
Je kan ook op het pijltje klikken en dan krijg je een aantal verschillende opties (converteren ed).

Hier de addon: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... oadhelper/

Indien je firefox niet hebt: http://www.mozilla.com/nl/firefox/
Een paar muisklikken en je hebt je favorieten en alles ook overgezet...

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Terpentijn schreef: @drfretboard Je stelt dat mensen het kunnen downloaden. Nu zijn de filmpjes van Janneman op Youtube, maar filmpjes daarvan kun je toch alleen maar streamen en niet downloaden? Ik bedoel, stel dat om wat voo reen reden dan ook een filmpje van Youtube verdwijnt, dan is het er toch gewoon niet meer? Of kun je wél het downloaden, zodat je het bij wijze op een cdtje apart kunt leggen of op je harde schijf? Zou je me kunnen uitleggen hoe je zoiets dan moet doen? Ik zou een enkel filmpje namelijk erg graag, uiteraard ook die van Janneman, apart willen bewaren zodat ik ze ten alle tijde - OOK OFFLINE - kan bewonderen.

http://www.youtubedownloaderhd.com/download.html

Plaats reactie