Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Eliminator »

Winslow Collector schreef:@ Eliminator, over er niet vanaf kunnen blijven om toch te roken:
Dat zal per persoon verschillen. Alle modellen die erin zitten heb ik al wel of dan toch ongeveer hetzelfde. Dan is het heel gemakkelijk om zo'n set voor jaren goed geconserveerd ergens te bewaren.
In dat geval wel, daar kan ik me iets bij voorstellen !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5206
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Massis »

Ik zit momenteel, na iets meer als een jaar pijproker te wezen, aan 5 stuks.

3 die veel gerookt worden (mijn winslow, mijn big ben en mijn eigen zelfgemaakte) en 2 die minder vaak gerookt worden en vooral voor de korte tussendoorsessies dienen (een zeer kleine meerschuimer van ebay, en een pipoo die ik van Joey kreeg).

Hopelijk zit ik over enkele jaren aan vele tientallen en krijg ik er daar ook enkelen van verkocht als pijpmaker :p

Volgens drFretBoard mag deze beheerder dus niet eens op het forum komen :roll:

Betreft die Winslow set: ik hoop dat ik er ooit zo eentje kan bemachtigen, maar dat is een droom, want ik zal nooit of te nimmer €6000 in 1 keer uitgeven aan 7 pijpen, laat staan €12.000. Tenzij ik de lotto win, en die kans is klein want ik speel nooit mee...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Pieter »

Bij cupojoes.com is de volgende 7 dagen-set van Dunhill ook nog te koop voor een iets schappelijkere prijs:

Afbeelding

Prijs: $ 5750,-

Ze is niet meer in 100% nieuwstaat, omdat ze als displaymodel is gebruikt, maar nog steeds erg mooi.

Zie ook:

http://cupojoes.com/cgi-bin/spgm?dpt=W& ... tem=dun087
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Winslow Collector

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Winslow Collector »

Pieter schreef:Bij cupojoes.com is de volgende 7 dagen-set van Dunhill ook nog te koop voor een iets schappelijkere prijs:

Afbeelding

Prijs: $ 5750,-

Ze is niet meer in 100% nieuwstaat, omdat ze als displaymodel is gebruikt, maar nog steeds erg mooi.

Zie ook:

http://cupojoes.com/cgi-bin/spgm?dpt=W& ... tem=dun087
Tja, smaken verschillen natuurlijk. Voor de echt klassiek-fanaten is die Dunhill serie misschien wel wat.
Maar als ik die Dunhill serie naast die van Winsløw leg, is mijn keuze snel gemaakt. Ik ben natuurlijk lichtelijk bevooroordeeld :roll: , maar in het set van Dunhill 1 zwart gelakte pijp en 4 gezandstraalde en dan van de 2 zichtbare nervatuur niet eens iets bijzonders? Geen zilveren afwerking, geen nervatuur en nog bijna $6000 voor zulke pijpen? :shock:
Hoe durven ze :evil:
Doe mij dan die set van Winsløw maar. :mrgreen:

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Ik neem ook de winslows.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Luys »

Winslow Collector schreef: Hoe durven ze :evil:
Doe mij dan die set van Winsløw maar. :mrgreen:
Mja, vind ze ook niet zo geweldig mooi; zeker niet voor die prijs! Maar dat is idd persoonlijke smaak/voorkeur. Vind dat rustieke er toch altijd wat rommelig en goedkoop uitzien...
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door culann »

Tja, ook ik moet zeggen, hoewel ik toch wel een gevoelmaitge voorkeur heb voor Dunhill (nog nooit gerookt, maar Winslow ook niet), dat deze set wel erg rommelig overkomt, nee voor dat geld zou ik dan toch voor de set van Winslow gaan! Die is wel erg mooi!!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Bommel »

culann schreef:Tja, ook ik moet zeggen, hoewel ik toch wel een gevoelmaitge voorkeur heb voor Dunhill (nog nooit gerookt, maar Winslow ook niet), dat deze set wel erg rommelig overkomt, nee voor dat geld zou ik dan toch voor de set van Winslow gaan! Die is wel erg mooi!!
Da's ook mijn mening.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1021
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Victor Baarn »

Ha, ik geen van beiden. Als ik dat geld had kocht ik de Sherlock Holmes serie van Peterson en gebruikte de rest van het geld voor andere leuke dingen ;-)

Winslow Collector

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Winslow Collector »

Victor Baarn schreef:Ha, ik geen van beiden. Als ik dat geld had kocht ik de Sherlock Holmes serie van Peterson en gebruikte de rest van het geld voor andere leuke dingen ;-)
:mrgreen: Tja, dat kan ook. Maar dat Sherlock Holmes set heb ik al ergens in een doos liggen. En zo'n 7-Day set van Winsløw is nu net een van die andere leuke dingen om met je geld te doen... of in mij geval als belegging zien... als het tenminste niet de hoofdprijs zou zijn die ze ervoor vragen. :cry:

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1021
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Victor Baarn »

Winslow Collector schreef:
Victor Baarn schreef:Ha, ik geen van beiden. Als ik dat geld had kocht ik de Sherlock Holmes serie van Peterson en gebruikte de rest van het geld voor andere leuke dingen ;-)
:mrgreen: Tja, dat kan ook. Maar dat Sherlock Holmes set heb ik al ergens in een doos liggen. En zo'n 7-Day set van Winsløw is nu net een van die andere leuke dingen om met je geld te doen... of in mij geval als belegging zien... als het tenminste niet de hoofdprijs zou zijn die ze ervoor vragen. :cry:
:shock: :shock: In een doos liggen?!?!? :shock: :shock: Zoek een hoek op, ga daar in staan en kom er voorlopig niet meer uit!!! :shock:
Laatst gewijzigd door Victor Baarn op 29 jul 2011 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Tis geen kind meer.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Eliminator »

Ironie en sarcasme blijven ook moeilijke begrippen hé :roll:
:mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Ja, volgens mij wel ja. Wil je er iets bij?
The eagle flies alone!

Winslow Collector

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Winslow Collector »

Victor Baarn schreef:In een doos liggen :shock: :shock: :shock: Zoek een hoek op, ga daar in staan en kom er voorlopig niet meer uit!!! :shock:
Tja, voor zover dode dingen als een pijp iemand dierbaar kunnen zijn, zouden deze dat (qua moeite en inspanning) zeker moeten zijn, want hier heb ik hard en noestig voor gewerkt en gespaard. Ik zal het even verduidelijken:

Het was namelijk in de beginperiode van mijn "rookcarrière", dat de winkelier waar ik wekelijks voor mijn tabakje en een potje ouweh**ren kwam, dit set inclusief het mooie rek op zijn kasten had staan. Het was de eerste serie, later zijn er nog 1 of 2 series gekomen. Toen kostten die pijpen 195 ouderwetsche guldens per stuk en datzelfde bedrag ook nog eens voor dat rek. Zeven pijpen + rek was toen dus 1560 guldens. Way out of my league, in die tijd. Huis gekocht, midden in een jarenlange verbouwing, kortom financieel lagen de prioriteiten geenszins bij zo'n aanschaf op hobby-gebied en het budget was er ook simpelweg niet toereikend voor.

Maar de vriendelijke winkelier (we zullen hem, om zijn anonimiteit te beschermen :wink: , voor het gemak Rudi noemen), zag de blik in mijn ogen, eveneens in de ogen van mijn toenmalige vriendin en hij streek met de hand over zijn hart: "Ik wil het set best apart leggen voor je, dan kom je een stuk ervan halen, wanneer het jou financieel uitkomt. Ook al is het er maar eentje per jaar."

Mijn toenmalige vriendin en ik keken elkaar aan en gingen op dit vriendelijke aanbod in. Ik geloof dat ik er een jaar of 3 over gedaan heb, om die set van 8 delen bij elkaar te sparen en kopen. Trots als een pauw met iedere aanvulling.

Maar zoals ik al schreef: het was de beginperiode van mijn "rookcarrière". En ik begon al sterk naar het roken met 9 mm filter te hellen, wat ook definitief heeft doorgezet. Dus nu heb ik een set Peterson Sherlock Holmes zonder 9 mm filter met het mooie rek. Er zitten pijpen tussen die nog maar 1 of 2 keer gerookt zijn, dus niet eens ingerookt. Ik denk trouwens, dat niet een van die 7 pijpen echt ingerookt is met al een mooie koolvorming. Wat ik wél weet is, dat de mondstukken aardig verkleurd zijn. Niet roken is niet zo erg, maar jarenlang in een vitrinekast neerzetten, omdat het gewoon een prachtig set is, doet de mondstukken geen goed.

Inmiddels een jaartje of 20 verder, een vriendin verder (oei oei, dat klinkt niet vriendelijk) en een eigen zolder-hobby-kantoor-rookruimte in aanbouw verder, ligt het set sinds twee verhuizingen geleden in een doos. Ja Victor, je hebt gelijk, ik moet me schamen.

Ik twijfel sterk wat ik met het set ga doen. Mischien dat ik Peterson vraag er nieuwe mondstukken aan te doen, van acryl, en dan gewoon blijf genieten van de aanblik van het set. Wie weet wordt ik ooit nog een filterloze roker (al dnek ik dat niet, na ongeveer 24 jaar filterervaring), misschien verkoop ik het als er nieuwe mondstukken aanzitten. Het vreet geen brood, dus ik heb er eigenlijk geen haast mee om er iets mee te doen. Ik zal eens met Peterson overleggen op de beurs in Dortmund in september.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Eliminator »

Ik kan natuurlijk in niemands portemonnee kijken,.... maar ik voel hier een deal opborrelen met Victor :D

Of is dat ook voor jouw "Way out of your league" ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Arno »

Winslow Collector schreef:Ik twijfel sterk wat ik met het set ga doen. Mischien dat ik Peterson vraag er nieuwe mondstukken aan te doen, van acryl, en dan gewoon blijf genieten van de aanblik van het set.
Aaaarghh!!! :shock: Blasfemie!! Je gaat toch geen geweldig eboniet vervangen door acryl?? Het is een beetje poetswerk, ok, maar dan glanzen ze ook weer. Hoop ik. :roll:
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Winslow Collector »

Arno schreef:
Winslow Collector schreef:Ik twijfel sterk wat ik met het set ga doen. Mischien dat ik Peterson vraag er nieuwe mondstukken aan te doen, van acryl, en dan gewoon blijf genieten van de aanblik van het set.
Aaaarghh!!! :shock: Blasfemie!! Je gaat toch geen geweldig eboniet vervangen door acryl?? Het is een beetje poetswerk, ok, maar dan glanzen ze ook weer. Hoop ik. :roll:
Nou nou, stelletje puristen. :wink: :mrgreen: Ik heb het te verduren, vandaag. :roll: :?

Wanneer het eboniet al zover verkleurd is ("groenig" is het juiste woord :oops: ), dan is er volgens mij geen redden meer aan. Ook begint er dan een vies smaakje aan het mondstuk te komen, is mijn ervaring met vroegere wedstrijdpijpjes. Maar ik zal er eens aan poetsen/polijsten.
Ik ben gewend aan de acrylkwaliteit van Winsløw en die bevalt mij uitstekend. Denk je dat het bij Peterson tegen gaat vallen?

@ Eliminator:
Ben zelf niet "op de markt" om het setje te verkopen. Het ligt voorlopig goed en momenteel denk ik dat opknappen met nieuwe mondstukken en weer als optisch en aanschouwelijk pronkstukje behouden trekt mij meer dan verkopen. Dus Victor hoeft zich zeker niet in verlegenheid gebracht te voelen. De emotionele waarde ligt voor mij hoger dan de eventuele prijs die ik ervoor zou kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Eliminator »

Winslow Collector schreef:@ Eliminator:
Ben zelf niet "op de markt" om het setje te verkopen. Het ligt voorlopig goed en momenteel denk ik dat opknappen met nieuwe mondstukken en weer als optisch en aanschouwelijk pronkstukje behouden trekt mij meer dan verkopen. Dus Victor hoeft zich zeker niet in verlegenheid gebracht te voelen. De emotionele waarde ligt voor mij hoger dan de eventuele prijs die ik ervoor zou kunnen krijgen.

Ow sorry, dan ben ik wat voorbarig geweest,... dacht door Ik twijfel sterk en misschien verkoop ik je al lichtelijk aan het overwegen was om de set toch te koop aan te bieden,....

*heb m'n best gedaan Victor :wink: *
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Arno »

Winslow Collector schreef:Denk je dat het bij Peterson tegen gaat vallen?
Eerlijk gezegd, ja. Mijn Peterson Suir (uit een best nieuwe serie) heeft een mondstuk van acryl en dat is verreweg het minst fijne mondstuk wat ik heb.. Winslow acryl is op de een of andere manier net iets zachter ofzo.
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Winslow Collector »

Arno schreef:
Winslow Collector schreef:Denk je dat het bij Peterson tegen gaat vallen?
Eerlijk gezegd, ja. Mijn Peterson Suir (uit een best nieuwe serie) heeft een mondstuk van acryl en dat is verreweg het minst fijne mondstuk wat ik heb.. Winslow acryl is op de een of andere manier net iets zachter ofzo.
Okay, dat vind ik een belangrijke tip/mening. Bedankt.
Helaas zijn er geen filterpijpen van te maken, gezien de diameter van de tige van sommige pijpen. Anders kon ik Poul Winsløw vragen of hij er mondstukken aan wil maken. Ik zit nu opeens, door dit topic, aan die set te denken... kijken of er een paar in 9 mm en de rest in 6 mm filter uitgevoerd kunnen worden... door PW... hmmmm :-T .
In september maar eens een babbeltje maken met PW.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1021
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Victor Baarn »

Winslow Collector schreef: Dus Victor hoeft zich zeker niet in verlegenheid gebracht te voelen. De emotionele waarde ligt voor mij hoger dan de eventuele prijs die ik ervoor zou kunnen krijgen.
O... nou... ja... dan moet ik de auto die ik net gejat heb voor een ramkraak bij de bank maar weer terugzetten. :-T
Nee hoor, valt wel mee. :wink: Ben zelf ook van de 9 mm pijpen en ben niet zo'n liefhebber van dat typische Peterson mondstuk. Maar een mooie serie is het wel.

Ik vermoed dat die mondstukken wel weer goed te krijgen zijn. Alleen is het een kwestie van heul goed poetsen.

Winslow Collector

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Winslow Collector »

Eliminator schreef:
Ow sorry, dan ben ik wat voorbarig geweest,... dacht door Ik twijfel sterk en misschien verkoop ik je al lichtelijk aan het overwegen was om de set toch te koop aan te bieden,....

*heb m'n best gedaan Victor :wink: *
Geen excuses nodig, hoor. Juist door Victor's comments in dit topic zit ik eigenlijk weer wat actiever aan dat set te denken en wat ik er mee moet. Ik zat hier meer hardop te denken, of beter: met mijn vingers op het toetsenbord te denken. :wink:

Dus eigenlijk: Victor in het bijzonder en anderen, bedankt voor de comments. Morgen het setje maar eens opvissen uit de doos, de "schade" opnemen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
En dan kijken of ik Poul Winsløw kan polsen of hij zijn mondstukken aan Peterson pijpen wil zetten. De man is nu op vakantie, dacht ik, maar ik doe dat liever ook even persoonlijk op de beurs. Setje Peterson maar meenemen naar de beurs...

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1021
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Victor Baarn »

Kijk, dien ik toch nog ergens voor. :D

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Misschien peterson's te koop. Hmmmm. Target locked.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Marc Den Haag
Berichten: 575
Lid geworden op: 12 aug 2011 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Marc Den Haag »

Uuhhhmmmm, ojee, ik vrees dat het hele gesprek over dit onderwerp, met tussendoor dan ook nog de nodige verleidelijke foto's, mij alleen maar bevestigen in mijn (hoogstwaarschijnlijk) aangeboren verzamelwoede... :oops:

Wat verzamelen betreft ga ik sinds mijn bezoek aan de prachtige winkel van de heer Schimmel alleen nog voor pijpen die ik echt mooi vind of die me om een andere reden aanspreken, die mij qua model lekker in de hand liggen èn die ik heel graag uitgebreid wil beproeven! :D

Mocht dat laatste voor een pijp uiteindelijk niet onverdeeld positief uitvallen, dan ben ik denkelijk toch geneigd om deze in een apart rekje te bewaren, totdat ook de rest van mijn belangstelling is uitgedoofd - àls die tenminste uitdooft. :?

Ergo: ik ga ondanks de economische toestanden van het moment toch maar vast sparen voor een groter huis, waar ik een mooi Hollands kabinet in kwijt kan, want je weet maar nooit... :wink:

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1021
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Victor Baarn »

Winslow Collector schreef:
Eliminator schreef:
Ow sorry, dan ben ik wat voorbarig geweest,... dacht door Ik twijfel sterk en misschien verkoop ik je al lichtelijk aan het overwegen was om de set toch te koop aan te bieden,....

*heb m'n best gedaan Victor :wink: *
Geen excuses nodig, hoor. Juist door Victor's comments in dit topic zit ik eigenlijk weer wat actiever aan dat set te denken en wat ik er mee moet. Ik zat hier meer hardop te denken, of beter: met mijn vingers op het toetsenbord te denken. :wink:

Dus eigenlijk: Victor in het bijzonder en anderen, bedankt voor de comments. Morgen het setje maar eens opvissen uit de doos, de "schade" opnemen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
En dan kijken of ik Poul Winsløw kan polsen of hij zijn mondstukken aan Peterson pijpen wil zetten. De man is nu op vakantie, dacht ik, maar ik doe dat liever ook even persoonlijk op de beurs. Setje Peterson maar meenemen naar de beurs...

En? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu staat met deze set?!

Winslow Collector

Re: Hoeveel pijpen mag men bezitten?

Bericht door Winslow Collector »

Victor Baarn schreef:
Winslow Collector schreef:
Eliminator schreef:
Ow sorry, dan ben ik wat voorbarig geweest,... dacht door Ik twijfel sterk en misschien verkoop ik je al lichtelijk aan het overwegen was om de set toch te koop aan te bieden,....

*heb m'n best gedaan Victor :wink: *
Geen excuses nodig, hoor. Juist door Victor's comments in dit topic zit ik eigenlijk weer wat actiever aan dat set te denken en wat ik er mee moet. Ik zat hier meer hardop te denken, of beter: met mijn vingers op het toetsenbord te denken. :wink:

Dus eigenlijk: Victor in het bijzonder en anderen, bedankt voor de comments. Morgen het setje maar eens opvissen uit de doos, de "schade" opnemen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
En dan kijken of ik Poul Winsløw kan polsen of hij zijn mondstukken aan Peterson pijpen wil zetten. De man is nu op vakantie, dacht ik, maar ik doe dat liever ook even persoonlijk op de beurs. Setje Peterson maar meenemen naar de beurs...

En? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu staat met deze set?!
Via e-mail vernam ik dat het daar te druk voor was. Min of meer een beleefde manier van "liever niet, dit soort werk"?

Plaats reactie